Nu twee maanden in het bezit van een V70 Limited Edition T4. Bij het halen van de auto met de dealer mijn Blackberry geinstalleerd, werkte prima tot twee weken geleden. Om onverklaarbare redenen mislukte het verbinden bij het instappen en starten. Vandaag op het engelse forum een werkend protocol gevonden en daar mijn eigen ervaring aan toegevoegd.
To whom it may concern dus.
Ter toelichting op het probleem. Het was wel mogelijk om handmatig de verbinding te herstellen door op de blackberry bij bluetooth verbindingen connect te kiezen. Ook leek de verbinding in eerste instantie tot stand te komen door de led van de telefoon. Gevolgd door een foutmelding dat de verbinding niet gemaakt werd.
Hierbij de link naar de oplossing:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=121329
en de tekst:
I have managed to get my phone and car talking again.
Last night I re-booted the Blackberry by removing the battery. The reboot takes a few minutes.
This morning it connected perfectly but didn't transfer the contacts..
Next I made a change to the settings on my phone..
In the BT setup menu, bluetooth options, I selected the paired device "MY CAR" and edited the device properties. I set Encryption to "Disabled" (the other settings are - Trusted="Yes" and Echo Control = "Automatic".
This now seems to work perfectly. (At least for now).
By the way, concerning the automatic connection (on entering the car), mine works fine.
On the phone, in BT setup menu, bluetooth options, select "MY CAR" and then select options (using the blackberry key), I have - Discoverable = "yes", and connect on power up = "yes".
Hoewel dit prima werkte was het telefoonboek van de auto nog steeds leeg. Ook al was de optie voor het synchroniseren van de contacten aangevinkt. Het lijkt erop dat dat alleen werkt als de verbinding vanaf de volvo naar de blackberry geïnitieerd wordt. Ik heb de telefoon dus gelaten zoals hierboven beschreven, maar in de auto de (naam van) de telefoon verwijderd. Vervolgens een nieuwe telefoon zoeken (de blackberry is nu wél vindbaar) en verbinding maken met de door Volvo aangeboden PIN code. Alle contacten worden dan wél geimporteerd naar de auto.
Blackberry verbinding met V70 MY12
- roaring forties
- Starter
";Bring me that horizon!";
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Super info, mijn BB Bold 9700 gaf ook verbindingsproblemen met de Sensus in mijn XC60 en na uitvoeren van deze procedure werkt het weer perfect.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D