Nadat mijn S60 D5 2002 (208.000km) wat ging inhouden en soms een seconde wegviel, ben ik maar even langs de dealer gereden. Deze kwam tot de conclusie dat de brandstofdruk te laag was en heeft het vervuilde brandstoffilter vervangen.
Ik had ook nog op weg naar de dealer een melding "motormanagement"? gehad, en volgens hun uitleesprogramma moest de koppelingsensor ook vervangen worden. 2e keer na 1 jaar dat deze vervangen moest worden dus dat ging op garantie.
Bij het ophalen viel mij direct op dat de motor "rumoeriger" was. Meer trillen en aanwezig, waarschijnlijk onregelmatiger lopen. En voorheen geen enkel probleem. Ook bij het uitzetten gaat deze met een "schuddend/briesend" geluid uit.
Volgende dag langs de dealer en gevraagd of er geen vuil in de leidingen beland kon zijn. Dit werd ontkennend beantwoord en men adviseerde om eens een flink stuk te rijden.
Dat ben ik nu aan het doen maar het heeft nog niet geholpen. Morgen maar eens een reinigingsmiddel halen voor het brandstofsysteem. Misschien is er bij de wissel een verstuiver vervuild geraakt?
En als dat niet helpt terug naar de dealer. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
motor stationair onregelmatig na vervanging brandstoffilter
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Kan ook zijn dat er valse lucht binnenkomt. Filter goed dicht?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Je zou haast denken dat, waar lucht naar binnen kan komen, komt diesel naar buiten. Of denk ik te simpel?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk, ik denk te simpel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 16:49
- Locatie: Heiloo
Probleem opgelost!
Afgelopen week met een goede brandstofsysteem reiniger rondgereden en het leek iets te schelen maar nog steeds bij zeer lage toeren een trilling door de auto, en bij motor afzetten alsof de motor onregelmatig ronddraaide schuddend tot stilstand komen.
Afgelopen weekend even onder de motorkap gekeken. De dealer had het ook gehad over een motorbuffer wat minder werd. Daar zag ik dat ze de luchtleiding naar de voorste buffer hadden afgeplugd, en daar was niets over gezegd. Ik terug naar de dealer om verhaal te halen want ik vermoedde dat er een test was gedaan en vergeten was om deze weer aan te sluiten. Wat bleek: de melding "motormanagement storing" zou komen door te weinig druk bij de turbo omdat deze via de "lekke" motorbuffer verloren werd. Ook kon de motor gaan inhouden, en daarom had men deze maar afgeplugd maar was vergeten dit aan mij door te geven. Het vervangen van het brandstoffilter leek mij voldoende aangezien de klacht van het soms inhouden volgens mij ontstond door het tekort aan diesel toevoer. Daarop hebben ze de slang weer aangesloten en meteen liep de motor veer mooier en was de klacht weg!
In ieder geval bedankt voor jullie tips!
Afgelopen week met een goede brandstofsysteem reiniger rondgereden en het leek iets te schelen maar nog steeds bij zeer lage toeren een trilling door de auto, en bij motor afzetten alsof de motor onregelmatig ronddraaide schuddend tot stilstand komen.
Afgelopen weekend even onder de motorkap gekeken. De dealer had het ook gehad over een motorbuffer wat minder werd. Daar zag ik dat ze de luchtleiding naar de voorste buffer hadden afgeplugd, en daar was niets over gezegd. Ik terug naar de dealer om verhaal te halen want ik vermoedde dat er een test was gedaan en vergeten was om deze weer aan te sluiten. Wat bleek: de melding "motormanagement storing" zou komen door te weinig druk bij de turbo omdat deze via de "lekke" motorbuffer verloren werd. Ook kon de motor gaan inhouden, en daarom had men deze maar afgeplugd maar was vergeten dit aan mij door te geven. Het vervangen van het brandstoffilter leek mij voldoende aangezien de klacht van het soms inhouden volgens mij ontstond door het tekort aan diesel toevoer. Daarop hebben ze de slang weer aangesloten en meteen liep de motor veer mooier en was de klacht weg!
In ieder geval bedankt voor jullie tips!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Thnx voor de uitslag. Ze hebben je toch wel een fles wijn als goedmakertje gedaan, toch?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 16:49
- Locatie: Heiloo
Nee, helaas niet.... En ik en 1 van mijn collega's hebben hier al vaker meegemaakt dat ze bij deze dealer fouten maken bij de "afwerking", of onderdelen vergeten vast te zetten. Dat geeft niet veel vertrouwen en bovendien betaal je hier ook nog meer dan bij een specialist of algemene garage.
Maar ja, in Noord Holland heb je niet veel keuze in specialisten naast de dealers. Of kent iemand een goed adres voor een volgende keer?
Maar ja, in Noord Holland heb je niet veel keuze in specialisten naast de dealers. Of kent iemand een goed adres voor een volgende keer?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Welke dealer is dit dan? In de Haarlemmermeer toevallig?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Tsja zou je zeggen héV70/2.4D/2003 schreef:Je zou haast denken dat, waar lucht naar binnen kan komen, komt diesel naar buiten. Of denk ik te simpel?

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
:shock: hopelijk vergeten ze niet af te plugen na olie wissel :shock:roedco schreef:Nee, helaas niet.... En ik en 1 van mijn collega's hebben hier al vaker meegemaakt dat ze bij deze dealer fouten maken bij de "afwerking", of onderdelen vergeten vast te zetten.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
euerw, Tja echt he...
@TS, ik zou gewoon een andere garage zoeken. Ik heb een nieuwe adres gevonden en de service is top. Ik mag er ook gewoon bij blijven staan en ze werken netjes met de auto's. Betreft een Opel garage te Uithuizen. De volvo dealer waar mijn auto weg komt heb ik slechte ervaringen mee.
@TS, ik zou gewoon een andere garage zoeken. Ik heb een nieuwe adres gevonden en de service is top. Ik mag er ook gewoon bij blijven staan en ze werken netjes met de auto's. Betreft een Opel garage te Uithuizen. De volvo dealer waar mijn auto weg komt heb ik slechte ervaringen mee.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis