Sta in dubio om een S80 T6 geartronic exclusive te kopen uit 2000 met 135000 op de teller en mijn saab 9-5 3.0 turbo uit 1999 hierop in te ruilen.
Mijn vraag is wat is er bekend van deze S80 positief of negatief maakt niet uit.
BVD
Twijfelaar.
mogelijke volvo rijder
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Ik ken de Saab niet,
maar dat lijkt me toch ook wel heftag
een T6 is een oersterke auto kwalitatief erg goed en een echte wolf in schaapskleren.
maar dat lijkt me toch ook wel heftag
een T6 is een oersterke auto kwalitatief erg goed en een echte wolf in schaapskleren.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20806
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hoe zal ik het zeggen!
De 9-5 is een SAAB en de S80 is een VOLVO
dat is natuurlijk een cliché. Maar het zegt al een heleboel.
Een T6 staat als zeer betrouwbaar te boek. Natuurlijk moet je altijd kijken naar de aandrijflijn want er komen nogal wat krachten op te staan.
Verder motorisch zeer goed, en betrouwbaar.
Qua minpunten
Deeventuele S80 kwaaltjes die elders al belicht zijn zijn de T6 ook niet vreemd.
Verder zullen jou huidige SAAB en de T6 niet veel voor elkaar onderdoen.
Zoals +++t blijft behelpen+++ al schreef een wolf in schaapskleren.
En nu ik jou tweede post lees. Een T6 zal dit niet gauw hebben. (Of je moet een maandagochtend exemplaar treffen. Helaas heb je dat bij VOLVO ook)
De 9-5 is een SAAB en de S80 is een VOLVO
dat is natuurlijk een cliché. Maar het zegt al een heleboel.
Een T6 staat als zeer betrouwbaar te boek. Natuurlijk moet je altijd kijken naar de aandrijflijn want er komen nogal wat krachten op te staan.
Verder motorisch zeer goed, en betrouwbaar.
Qua minpunten
Deeventuele S80 kwaaltjes die elders al belicht zijn zijn de T6 ook niet vreemd.
Verder zullen jou huidige SAAB en de T6 niet veel voor elkaar onderdoen.
Zoals +++t blijft behelpen+++ al schreef een wolf in schaapskleren.
En nu ik jou tweede post lees. Een T6 zal dit niet gauw hebben. (Of je moet een maandagochtend exemplaar treffen. Helaas heb je dat bij VOLVO ook)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
reken je niet meteen rijk met een T6
verdiep je in eventuele versnellingsbak problematiek van de T6, ook het gasklephuis mag niet onbesproken blijven. En zelfs dit valt binnen de mogelijkheden: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6839
Altijd (extra) garantie op de auto afsluiten, dan kun je bijna geen kat in de zak kopen.
verdiep je in eventuele versnellingsbak problematiek van de T6, ook het gasklephuis mag niet onbesproken blijven. En zelfs dit valt binnen de mogelijkheden: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6839
Altijd (extra) garantie op de auto afsluiten, dan kun je bijna geen kat in de zak kopen.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat heb je allemaal niet ieder jaar, voorlopig kun je er gezien de huidige toestand wel weer even tegen.nh schreef:De Saab is een geweldenaar maar in 1 jaar:
nieuwe motor
nieuwe versnellingsbak
alle airco sensoren
remschijven en blokken
uitlaat
enz enz
Op een Volvo S80T6 zul je ook zomaar tegen remmen en een uitlaat aan kunnen lopen.
- ablommers
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06.08.2006 - 20:36
Ik rijd zakelijk een S80 T6 (2,5 jr oud 135.000 op de teller) en daarnaast prive een Saab 9-5 Estate (2.0 LPT, 159.000 op de teller).
Ik heb voordat ik de S80 2,5 jaar geleden koos ook proefgereden met een 9-5 Aero. Al met al vond ik de T6 toch een stuk prettiger. De 6-cyl is gewoon erg prettig rijden, vooral als je veel kilometers maakt. Relaxed rijden, perfecte zit, veel ruimte en een beest van een auto als het even moet. Afgezien van problemen met de regensensor in het begin eigenlijk nog geen enkel probleem gehad.
Ik heb indertijd het Four-c onderstel genomen en de mogelijkheid om te switchen tussen comfort en sport is erg prettig. In de comfortstand wil je geen snelle bochten of drempels nemen, in de sportstand eigenlijk geen enkel probleem. Dat brengt me op de 9-5. Ik moet zeggen dat het onderstel me toch wat tegenvalt (zacht en overhellend in de bochten, bij een drempel wordt je bijna gelanceerd). Ik overweeg dan ook een sportchassis onder de 9-5. Voor de rest een prima auto, die vooral op de snelweg heerlijk rijdt. Maar voor intensief gebruik zou ik toch voor de T6 gaan. Ik ken de 6-cyl motor uit de Saab niet, dus dat kan ik niet vergelijken, maar op grond van wegligging en algeheel gevoel van de auto heeft de volvo mijn voorkeur. Heb dan ook inmiddels de nieuwe S80 besteld, maar dan met de nieuwe 3.2 motor. Geen T6, maar de V8 is veel te duur, heeft een te kleine actieradius en klinkt als een amerikaanse monstertruck (prima als je erg wilt opvallen, maar niet voor mij).
Ik heb voordat ik de S80 2,5 jaar geleden koos ook proefgereden met een 9-5 Aero. Al met al vond ik de T6 toch een stuk prettiger. De 6-cyl is gewoon erg prettig rijden, vooral als je veel kilometers maakt. Relaxed rijden, perfecte zit, veel ruimte en een beest van een auto als het even moet. Afgezien van problemen met de regensensor in het begin eigenlijk nog geen enkel probleem gehad.
Ik heb indertijd het Four-c onderstel genomen en de mogelijkheid om te switchen tussen comfort en sport is erg prettig. In de comfortstand wil je geen snelle bochten of drempels nemen, in de sportstand eigenlijk geen enkel probleem. Dat brengt me op de 9-5. Ik moet zeggen dat het onderstel me toch wat tegenvalt (zacht en overhellend in de bochten, bij een drempel wordt je bijna gelanceerd). Ik overweeg dan ook een sportchassis onder de 9-5. Voor de rest een prima auto, die vooral op de snelweg heerlijk rijdt. Maar voor intensief gebruik zou ik toch voor de T6 gaan. Ik ken de 6-cyl motor uit de Saab niet, dus dat kan ik niet vergelijken, maar op grond van wegligging en algeheel gevoel van de auto heeft de volvo mijn voorkeur. Heb dan ook inmiddels de nieuwe S80 besteld, maar dan met de nieuwe 3.2 motor. Geen T6, maar de V8 is veel te duur, heeft een te kleine actieradius en klinkt als een amerikaanse monstertruck (prima als je erg wilt opvallen, maar niet voor mij).
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06.08.2006 - 17:41
Begrijp me niet verkeerd ik heb een prachtige wagen zie onderstaande link (fotoalbum nh) maar ben het gewoon zat , ik weet wel dat het meeste nu wel geweest kan zijn maar het gaat me enorm tegen staan.
Daarom misschien beter een andere te kopen.
http://www.saabforum.nl/modules.php?set ... php&page=4
Daarom misschien beter een andere te kopen.
http://www.saabforum.nl/modules.php?set ... php&page=4
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
ohh, wat een weelde, Gefeliciteerd!ablommers schreef:Heb dan ook inmiddels de nieuwe S80 besteld, maar dan met de nieuwe 3.2 motor.
vast helemaal afgeladen met opties?

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06.08.2006 - 17:41
Wat je zegt klopt helemaal daarom heb ik koni's laten monteren met 18"Alu rijd een stuk beter in het begin was het net een dwijl die alleen maar rechtdoor wilde.
Je verhaal over de T6 klinkt wel positief, bedankt voor je bijdrage in mijn keuze.
Je verhaal over de T6 klinkt wel positief, bedankt voor je bijdrage in mijn keuze.
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
hieronder nog een handige link naar veel T6 referentie materiaal, immers; er rijden in Amerika veel meer T6'en rond dan hier.
http://www.matthewsvolvosite.com/chat/p ... 612aab833f
http://www.matthewsvolvosite.com/chat/p ... 612aab833f

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <