Wij kent dit probleem ook?
Sinds een tweetal weken heb ik een probleem met de wagen.
Als ik aan het rijden ben houd de wagen zich in.
Is een V50 2.0 D van bouwjaar 2006.
Ik krijg ook geen foutmelding op de display.
Ook eens geprobeerd met de cruise en als het probleem zich voordoet valt de cruise gewoon uit.
Het is als of de auto wel wilt maar geen kracht genoeg heeft.
Uit een vorig topics ook gelezen dat iemand een probleem had met de turbo maar die had dan wiite rook uit de uitlaat en bij mij heb ik die rook niet. Toch turbo? Of vuile dieselfilter? Of gloeibougies?
Krijg je van deze probleem dan wel melding?
auto houd in bij acceleratie
-
- 3rd Gear member
Eerst uit laten lezen. Mijn gedachten gaan in eerste instantie uit naar dieselfilter. Je weet zelf neem ik aan wanneer het voor laatst vervangen is. Interval 60.000 km.
-
- 3rd Gear member
gewoon uit laten lezen dan kun je pas verder
- Fredhead
- Geartronic member
Hoe bedoel je het inhouden?
Met een korte pauze en dan weer doorgaan alsof er niets aan de hand is of echt constant inhouden?
Met een korte pauze en dan weer doorgaan alsof er niets aan de hand is of echt constant inhouden?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- BillyBob
- 5th Gear member
Ervaar je dat inhouden ook als licht "schokken"?
Heb ik ook gehad, was de EGR klep. Is vervangen en nooit meer voorgehad.
Heb ik ook gehad, was de EGR klep. Is vervangen en nooit meer voorgehad.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- Fredhead
- Geartronic member
Ik had bij mijn V50 dat de sensor van de turbo (meen de luchtdruksensor) was vervuild en daardoor kreeg de ecu niet de juiste waardes door.
Hierdoor hield de auto telkens een beetje in om er daarna weer vandoor te spuiten.
Deze na aanraden in een topic op het forum schoongemaakt en het probleem nooit meer gehad.
Hierdoor hield de auto telkens een beetje in om er daarna weer vandoor te spuiten.
Deze na aanraden in een topic op het forum schoongemaakt en het probleem nooit meer gehad.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
-
- 3rd Gear member
Zie ook andere topic.
Een software update kan wonderen verrichten. Had dezelfde problemen en dit na montage van een nieuwe klep. Daarna niet meer.
Een software update kan wonderen verrichten. Had dezelfde problemen en dit na montage van een nieuwe klep. Daarna niet meer.

volvoke schreef:Wij kent dit probleem ook?
Sinds een tweetal weken heb ik een probleem met de wagen.
Als ik aan het rijden ben houd de wagen zich in.
Is een V50 2.0 D van bouwjaar 2006.
Ik krijg ook geen foutmelding op de display.
Ook eens geprobeerd met de cruise en als het probleem zich voordoet valt de cruise gewoon uit.
Het is als of de auto wel wilt maar geen kracht genoeg heeft.
Uit een vorig topics ook gelezen dat iemand een probleem had met de turbo maar die had dan wiite rook uit de uitlaat en bij mij heb ik die rook niet. Toch turbo? Of vuile dieselfilter? Of gloeibougies?
Krijg je van deze probleem dan wel melding?
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
-
- 1st Gear member
@fredhead: Waar zit dat en hoe gaat dat in z'n werk; de luchtdruksensor schoonmaken?
Mijn 2.0d (2006) reageerde al een tijdje traag op het gas, maar accelereerde vervolgens wel door. Na m'n laatste wintersport tripje is alle power eruit en is de top nog zo'n 150 km/h. De auto rijdt wel soepel (geen horten en stoten). Lijkt mij op jouw probleem...
Mijn 2.0d (2006) reageerde al een tijdje traag op het gas, maar accelereerde vervolgens wel door. Na m'n laatste wintersport tripje is alle power eruit en is de top nog zo'n 150 km/h. De auto rijdt wel soepel (geen horten en stoten). Lijkt mij op jouw probleem...
- BS
- 2nd Gear member
Mijn vriendin heeft dit probleem laatst ook gehad, op de C30. De computer gaf een kapotte erg aan. Die is vervangen de auto kreeg een software. Update maar het probleem bleef, het werd zelfs erger, op een bepaald moment gingen alle waarschuwingslanpen branden en kon ze geen gas meer geven. Ze heeft de auto op de vluchtstrook moeten 'rebooten'. Uiteindelijk was de dealer er van overtuigd dat de ECM kapot was... Een dure grap maar voor ons wel de juiste oplossing, het probleem is verholpen en de auto heeft ook weer meer pit.
Uiteraard wil dit niet zeggen dat dit ook jouw probleem is, maar ik weet uit mijn eigen zoektocht dat er vele oorzaken kunnen zijn voor dit probleem en dat het zeer zeker ook computer gerelateerd kan zijn.
Uiteraard wil dit niet zeggen dat dit ook jouw probleem is, maar ik weet uit mijn eigen zoektocht dat er vele oorzaken kunnen zijn voor dit probleem en dat het zeer zeker ook computer gerelateerd kan zijn.
- Xenobe
- 3rd Gear member
Ik heb vanaf december ook een Volvo v50 1.6D, en na de eerste maand viel het motor vermogen weg als ik boven de 80km/h zat. Ik heb er dan iemand naar laten kijken maar die vond geen fout. Dan ben ik dus maar eens naar de garage gegaan. Daar hebben ze de Software een upgrade gegeven (was heel slecht want hij wou totaal niet meer optrekken, je moest echt hoog in de toeren gaan om iets van snelheid te halen, snel verholpen door te laten chippen).
Wat het grote probleem was dat de luchtdruksensor verstopt zat & dat het een foute toevoer naar de turbo stuurde waardoor hij zonder turbo vermogen zat, en omdat een turbo bij de 1.6D toch een 30-40% van het vermogen was, kan je al verstaan waarom hij niet optrok.
Ik wil dit hier effe opzetten, het kan nuttig zijn voor andere. Ik ben hier nieuw op dus ik weet nog niet heel goed hoe het hier allemaal werkt enzo.
Wat het grote probleem was dat de luchtdruksensor verstopt zat & dat het een foute toevoer naar de turbo stuurde waardoor hij zonder turbo vermogen zat, en omdat een turbo bij de 1.6D toch een 30-40% van het vermogen was, kan je al verstaan waarom hij niet optrok.
Ik wil dit hier effe opzetten, het kan nuttig zijn voor andere. Ik ben hier nieuw op dus ik weet nog niet heel goed hoe het hier allemaal werkt enzo.
Volvo V50 MY08 1.6D R-Design
I took home a Swedish model.
I took home a Swedish model.