Tja dan weet je wat je te wachten staat...
Het is een paar uur werk als je het op je gemakje doet.
Ben blij dat dit nu in orde is. Waarschijnlijk is de kabelboom al een paar keer tussen het kleppendeksel en de plastic kap terecht gekomen waardoor er wat slechte plekken waren gekomen.
Mijn 965 2.5 1995
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik koop gewoon een andere auto ...
Vrouw is al aan het zoeken en heeft prettige dingen gezien op het grote www
Vrouw is al aan het zoeken en heeft prettige dingen gezien op het grote www
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
En wat zou het dan worden? andere 960? Gaat toch niet weg voor enkel een kabelboompje toch?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
HAP happerde hap.
Nee hoor maar ik kijk stiekem al eens naar wat anders. Iedergeval weer een 3 liter automaat. Of iets met 3,7 en Quattro. Er is genoeg leuks te koop voor een habbekrats: niemand wil die grote auto's meer rijden.
Nee hoor maar ik kijk stiekem al eens naar wat anders. Iedergeval weer een 3 liter automaat. Of iets met 3,7 en Quattro. Er is genoeg leuks te koop voor een habbekrats: niemand wil die grote auto's meer rijden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Sorry had honger 
Tja moet je eens in Duitsland kijken daar staat nog veel meer leuks te koop voor echt lage prijzen... Maar je gaat toch geen Dikke 960 inruilen voor een quattro? Rijd leuk hoor dat dan weer wel...
En een 3.0 Ik merk met mijn 3.0 eigenlijk niet heel erg veel verschil met de 3.0 die ik heb gehad in het verleden.
Zelfs de 5.0 V8 in de S-klasse die ik hiervoor had was maar minimaal sneller dan mijn huidige 960. En de 960 rijd lekkerder vind ik.

Tja moet je eens in Duitsland kijken daar staat nog veel meer leuks te koop voor echt lage prijzen... Maar je gaat toch geen Dikke 960 inruilen voor een quattro? Rijd leuk hoor dat dan weer wel...
En een 3.0 Ik merk met mijn 3.0 eigenlijk niet heel erg veel verschil met de 3.0 die ik heb gehad in het verleden.
Zelfs de 5.0 V8 in de S-klasse die ik hiervoor had was maar minimaal sneller dan mijn huidige 960. En de 960 rijd lekkerder vind ik.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Er is nauwelijks verschil tussen een 2,5 en een 3,0 liter. Koppel en vermogen liggen anders maar qua rijeigenschappen maakt het weinig uit.
Een 3 liter van een S90 met 180 PK kan wel interessant zijn: nagenoeg het zelfde koppel als een 204 PK-versie maar bij lagere toerentallen. Dat maakt de auto soepeler en rustiger en is erg prettig als je iets zwaars trekt.
Een 3 liter van een S90 met 180 PK kan wel interessant zijn: nagenoeg het zelfde koppel als een 204 PK-versie maar bij lagere toerentallen. Dat maakt de auto soepeler en rustiger en is erg prettig als je iets zwaars trekt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Nieuwe kabelboom netjes ingetapet ondertussen.
Ook vandaag maar eens gezocht naar de oorzaak dat de kachel fan niet werkte.
12 volt rechtstreeks op de motor gezet. -> Niks
Motor uitgebouwd en eens open gemaakt.
Koopborstels zijn flink ingesleten dus dat word een nieuwe motor.
Heeft iemand nog een goede kachel motor liggen? Past die van een 940 ook??
Ook vandaag maar eens gezocht naar de oorzaak dat de kachel fan niet werkte.
12 volt rechtstreeks op de motor gezet. -> Niks
Motor uitgebouwd en eens open gemaakt.
Koopborstels zijn flink ingesleten dus dat word een nieuwe motor.
Heeft iemand nog een goede kachel motor liggen? Past die van een 940 ook??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kun je op je werk geen koolborstels bestellen? Je zit toch dicht bij het vuur?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
ik zit met hetzelfde probleem, ook bij mij is de sleepring ingesleten, maar nog lang niet zo extreem als bij jou.
Een exemplaar van de sloop is twijfelachtig.......meestal staan daar ook de auto's met behoorlijke km-standen......
En meestal staan ze daar ook al een maandje of tig in de regen stil.
Deze fanmotor wordt gebruikt volgens VIDA in een 740, 760, 940, 960 en S/V90, partnummer: 30676870.
Wel alleen met een ECC of airco.
zit er geen airco in, is de fanmotor ook een ander nummer.
Volgens mij is het fabrikaat BOSCH......misschien kun je een sleepring krijgen via bosch....
Zomaar iets: soms hebben die speciale startmotor en dynamo revisie boertjes ook wel veel in voorraad.....en reviseren hun het voor weinig!
Een exemplaar van de sloop is twijfelachtig.......meestal staan daar ook de auto's met behoorlijke km-standen......
En meestal staan ze daar ook al een maandje of tig in de regen stil.
Deze fanmotor wordt gebruikt volgens VIDA in een 740, 760, 940, 960 en S/V90, partnummer: 30676870.
Wel alleen met een ECC of airco.
zit er geen airco in, is de fanmotor ook een ander nummer.
Volgens mij is het fabrikaat BOSCH......misschien kun je een sleepring krijgen via bosch....
Zomaar iets: soms hebben die speciale startmotor en dynamo revisie boertjes ook wel veel in voorraad.....en reviseren hun het voor weinig!
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
die heeft zijn beste tijd wel gehad zo te zien
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Tja die 6 ton moet ergens blijven..
@ mario; dat gewikkelde plastic bedoel je? Heb er nu enkel tape om. Zal toch wel goed genoeg zijn?
@ mario; dat gewikkelde plastic bedoel je? Heb er nu enkel tape om. Zal toch wel goed genoeg zijn?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Arjen, waar heb je die (bobine)stekkers voor de kabelboom besteld? bij de Volvo-dealer?
Zijn de oude stekkers ook niet goed meer dat ze vervangen moeten worden?
Zijn de oude stekkers ook niet goed meer dat ze vervangen moeten worden?
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Stekkers besteld bij de dealer.
De stekkertjes die aan de draden geknepen zaten waren niet fris meer net als de bedrading. Had gelijk alles besteld. want had ook de opvulling nodig in de stekkers maar helaas zat dat er dus niet bij.
Nieuwe plugjes aan de draden zijn nu geknepen en ook gesoldeerd.
De stekkertjes die aan de draden geknepen zaten waren niet fris meer net als de bedrading. Had gelijk alles besteld. want had ook de opvulling nodig in de stekkers maar helaas zat dat er dus niet bij.
Nieuwe plugjes aan de draden zijn nu geknepen en ook gesoldeerd.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ondertussen voor 2 tientjes een andere gevonden die nog super werkt. Zal waarschijnlijk ook nog wel eens kapot gaan maar een nieuwe kopen kan altijd nog.
Volgende klus zal de distributie worden denk ik samen met een APK.
Volgende klus zal de distributie worden denk ik samen met een APK.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Vandaag de 960 zonder probleem door de APK.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zelf gekeurd of door een collega?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Heb zelf (nog) geen APK papieren. Dus door een collega
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Gister was hij toe aan een kleine beurt en op weg naar mijn werk gaf hij aan dat er een lampie stuk was. Bleek dimlicht te zijn. Ik heb er maar 2 nieuwe in gestoken.
Enkel 1 puntje is nog dat de multiriem iets opgevreten word. Dit had ik net na de koop al gezien en weet ook de oorzaak.
Er is eens een nieuwe dynamo in gekomen maar bij dit exemplaar zit blijkbaar geen afstand ring achter de poelie. Waardoor de poelie dus net een paar mm dichter bij de motor zit en de riem er scheef op zit.
Nu heb ik al een juiste afstand ring gekregen bij een dynamo boer maar nog niet de moed gevonden om hem te vervangen.
Iemand een goede tip om de bout los te krijgen van de dynamo als hij nog in gebouwd is? Of zit er niks anders op dan de dynamo uit te bouwen?
Is een dynamo van een 850 trouwens het zelfde? Die heb ik nog nagenoeg nieuw liggen.
Enkel 1 puntje is nog dat de multiriem iets opgevreten word. Dit had ik net na de koop al gezien en weet ook de oorzaak.
Er is eens een nieuwe dynamo in gekomen maar bij dit exemplaar zit blijkbaar geen afstand ring achter de poelie. Waardoor de poelie dus net een paar mm dichter bij de motor zit en de riem er scheef op zit.
Nu heb ik al een juiste afstand ring gekregen bij een dynamo boer maar nog niet de moed gevonden om hem te vervangen.
Iemand een goede tip om de bout los te krijgen van de dynamo als hij nog in gebouwd is? Of zit er niks anders op dan de dynamo uit te bouwen?
Is een dynamo van een 850 trouwens het zelfde? Die heb ik nog nagenoeg nieuw liggen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D