Gekraak rechts voorin

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

hm, te vroeg gejuicht. Het gekraak is weer terug, ondanks de nieuwe isolator. Heb bij het plaatsen van dat ding ook even de bewegende delen in de omgeving van de veer ingespoten met WD40. Zal wel ergens "opgedroogd" zijn. De vraag is waar.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat is balen! Zit hij wel "diep" genoeg?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Oceanracer schreef:Dat is balen! Zit hij wel "diep" genoeg?
Ik denk het wel. Met veel kracht zover mogelijk naar beneden gedrukt. Moet toch goed zijn in opgekrikte situatie?
Ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt. De vraag is waar.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Oceanracer schreef:Rubber slang? Trekbandjes? Bij de dealer? NIET!!! :shock:

Daar is niks mis mee en werkt afdoende en voor jaren!
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Die kraak zal wel bovenin zitten,bij de veerschotel.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

MarioC70 schreef:Die kraak zal wel bovenin zitten,bij de veerschotel.
En wat te doen dan?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Poot eronder uit halen en uit elkaar halen vrees ik!
Maar eerst natuurlijk andere dingen uitsluiten zoals de stabstangetjes enz enz.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

JosW schreef:
Oceanracer schreef:Dat is balen! Zit hij wel "diep" genoeg?
Ik denk het wel. Met veel kracht zover mogelijk naar beneden gedrukt. Moet toch goed zijn in opgekrikte situatie?
Ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt. De vraag is waar.
Als je de auto opkrikt, is in mijn geval ruimte genoeg om de isolator te plaatsen. Ik heb wel de veerwikkel goed gereinigd. Er zat nogal wat viezigheid aangekoekt, waardoor de eerste keer de isolator niet ver genoeg naar achteren kon worden gedrukt.

Die schotel bovenin werd door mijn dealer als eerste verdachte bestempeld. Bij mij bleek die echter onschuldig, aangezien bij mij het geluid verdween na het omdraaien van de isolatoren. Ik heb (voor het gevoel) de isolatoren later nog vervangen voor nieuwe, want ze kosten haast niks, maar echt niet één keer meer dat schrapende/krakende geluid gehoord.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Tja, die (nieuwe) isolatoren zitten bij mij ook maximaal naar beneden. Zou dus ook de bovenste veerschotel kunnen zijn. Heb geen idee hoe ik daar bij kan.

Overigens, heeft onderstaand forumlid de isolator niet een beetje overdreven aangebracht?
ovlov058 schreef:Bij het wisselen van de winter/zomerbanden dit gezien en verholpen.
Omhooggezet en serieus moeten wringen met twee schroevendraaiers om de rubbers ertussen te krijgen, maar het gaat
Afbeelding
Afbeelding

Had nog een rammeltje, uitlaatbeugel rot en rammelde tegen versteviging tunnel, heb het maar ineens gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2325
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik hd er ook last van en bij mijn wagen is het de stuurkogel, ineens beslist om beide te laten vervangen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Wat bedoel je met overdreven, JosW?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Bij mij komt ie niet zo ver. Zal me nooit lukken in opgekrikte toestand.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik ga binnenkort (ik denk dit weekend) de LM-velgen weer plaatsen. Ik zal dan gelijk eens kijken hoe het bij mij zit en een foto maken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Heb wel met twee schroevendraaiers de veer opgelicht om de isolatoren zover te krijgen.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Philken schreef:ik hd er ook last van en bij mijn wagen is het de stuurkogel, ineens beslist om beide te laten vervangen
Vandaag 2 nieuwe bandjes laten monteren. De bandenmeneer merkte op dat er speling in het rechtervoorwiel zat. "En dat betekent?" vroeg ik. Antwoord, na enig onderzoek: " speling in de binnenste spoorstangkogel".

Kan natuurlijk dat dat ook mijn "kraakprobleem" heeft veroorzaakt. Laat het dus vervangen. Is het logisch dat ik dat aan beide kanten laat doen? En waar moet ik op rekenen qua kosten?
En als er een binnenste spoorstang is, is er dan ook een buitenste?

(wel kl**ten, net 2 maanden geleden het geheel 3D laten uitlijnen)
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik zou ze beide laten doen.
Als de een slecht is, komt de ander heel gauw aan de beurt.
En ze kosten maar een paar tientjes!
En is makkelijk zelf te doen, is iets van een half uurtje werk per kant. (excl uitlijnen)

weet zo je auto niet, maar hier een idee:
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Net wat je zegt, net uit laten lijnen, e3n het moet weer.
Stel je hebt er eentje vervangen, en uitgelijnd, en over een maandje komt de ander ook met te veel speling?

Net als met lampen........als links kapot gaat, gaat rechts ook gauw!
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

wat een prutsers zijn dat bij dat uitlijnbedrijf dan.
men hoort eerst de speling te checken voordat je gaat uitlijnen.
even terug dus.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Dat gekraak werd bij mij veroorzaakt door de schokdemperrubbers (of hoe ze ook heten) die je onder de motorkap links en rechts ziet zitten.

Oplossing was erg simpel. Stuur helemaal naar links, WD40 erin spuiten. Stuur helemaal naar rechts, WD40 erin spuiten en problem solved. Aanvankelijk dacht de monteur dat het de versleten rubbers van het stabistangetje rechtsvoor waren maar na vervanging bleef het geluid. Na de WD40 truuk was het geluid weg. Nu een jaar geleden en niet weer gehoord :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

JosW schreef: En als er een binnenste spoorstang is, is er dan ook een buitenste?
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2325
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

JosW schreef:
Philken schreef:ik hd er ook last van en bij mijn wagen is het de stuurkogel, ineens beslist om beide te laten vervangen
Vandaag 2 nieuwe bandjes laten monteren. De bandenmeneer merkte op dat er speling in het rechtervoorwiel zat. "En dat betekent?" vroeg ik. Antwoord, na enig onderzoek: " speling in de binnenste spoorstangkogel".

Kan natuurlijk dat dat ook mijn "kraakprobleem" heeft veroorzaakt. Laat het dus vervangen. Is het logisch dat ik dat aan beide kanten laat doen? En waar moet ik op rekenen qua kosten?
En als er een binnenste spoorstang is, is er dan ook een buitenste?

(wel kl**ten, net 2 maanden geleden het geheel 3D laten uitlijnen)
beide omdat zoals reeds aangehaald de linkse ook snel aan de beurt zal komen, hoeveel weet ik nog niet(ik moet er nog om,ik had een beurs de voorbije dagen)ze gingen ook de achterste schokdempers plaatsen(was ook nog niet gebeurd :cry: )
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”