Als er geen fatsoenlijke opvolger voor de V50 komt (zelfde ruimte/prijsklasse/milieu) dan kan het zo zijn dat ik weer naar VW terug ga over een jaar of 2
De nieuwe passats rijden heerlijk.....
Opvolger van mijn V50
-
- 4th Gear member
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- casper
- 5th Gear member
Helaas, de kwaliteit van de Passats :roll:Boswachter schreef:Als er geen fatsoenlijke opvolger voor de V50 komt (zelfde ruimte/prijsklasse/milieu) dan kan het zo zijn dat ik weer naar VW terug ga over een jaar of 2
Die opvolger van de V50 is er al een tijdje : de V60.
-
- 4th Gear member
duurder, zwaarder, slecht voor het milieu, duur in wegenbelasting en verzekering... Geen V60 voor mij.... sorry
- BillyBob
- 5th Gear member
Een Passat zit toch eerder in de klasse van de V60?
Moet je een V50 (qua grootte dan) niet vergelijken met een Golf Variant oid?
Los daarvan vind ik het ook jammer dat de V50 geen gelijkwaardige opvolger krijgt maar ik begrijp de logica erachter wel, het is meer een "tussenmodel" als je het gamma nu bekijkt.
Moet je een V50 (qua grootte dan) niet vergelijken met een Golf Variant oid?
Los daarvan vind ik het ook jammer dat de V50 geen gelijkwaardige opvolger krijgt maar ik begrijp de logica erachter wel, het is meer een "tussenmodel" als je het gamma nu bekijkt.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- Fredhead
- Geartronic member
Ik zou de V50 inderdaad liever met een Golf Variant vergelijken, een Passat is wel degelijk een flink stukje ruimer (en groter qua afmetingen).
Kwaliteit? Ach, ieder merk heeft wel wat en de Passat's waar ik mee heb gereden zate toch allemaal wel erg degelijk in elkaar.
Kwaliteit? Ach, ieder merk heeft wel wat en de Passat's waar ik mee heb gereden zate toch allemaal wel erg degelijk in elkaar.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Mickyman
- 4th Gear member
totaal niet mee eens, ik heb 2 passat's gehad, de kwaliteit is gewoon veel beter dan de V50 en al helemaal niet te spreken over degelijkheid.......casper schreef:Helaas, de kwaliteit van de Passats :roll:Boswachter schreef:Als er geen fatsoenlijke opvolger voor de V50 komt (zelfde ruimte/prijsklasse/milieu) dan kan het zo zijn dat ik weer naar VW terug ga over een jaar of 2
Die opvolger van de V50 is er al een tijdje : de V60.
V50 is niveau Golf variant/ ford focus, dat volvo ze in het verleden qua prijs wilde vergelijken met een passat kan zijn, maar pas nu je een "dikke" V50 krijgt voor €31.000,-
zitten ze wat mij betreft (persoonlijke mening) prijstechnisch op het niveau waar ze horen (ik weet dat veel V50 rijders het hier niet mee eens zijn) namelijk een goede auto heerlijk gevuld met fijne extra's voor een mooie prijs.
€38.000,- tot €40.000,- zou ik persoonlijk NOOIT aan een V50 besteden (lease of koop)!
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik vind de V50 wel een stuk mooier afgewerkt en ook het materiaalgebruik is beter dan in een Golf Variant en Ford Focus, maar verder ben ik het eens met je verhaal.Mickyman schreef:V50 is niveau Golf variant/ ford focus, dat volvo ze in het verleden qua prijs wilde vergelijken met een passat kan zijn, maar pas nu je een "dikke" V50 krijgt voor €31.000,-
zitten ze wat mij betreft (persoonlijke mening) prijstechnisch op het niveau waar ze horen (ik weet dat veel V50 rijders het hier niet mee eens zijn) namelijk een goede auto heerlijk gevuld met fijne extra's voor een mooie prijs.
€38.000,- tot €40.000,- zou ik persoonlijk NOOIT aan een V50 besteden (lease of koop)!
De V50 is nu een koopje, maar als je 'm nog wil moet je snel zijn. Ik begreep van de dealer dat de S40 en V50 nog maar 2 weken te bestellen zijn. Sommige dealers hebben nog wel wat modellen in voorraad.
- Mickyman
- 4th Gear member
mee eens, ik vergeleek met de passat, de stoelen zijn sowieso subliem in de V50, net weer in 2 dagen dikke 1000km gereden (Duitsland), die motor wen ik toch echt niet aan hoor, maar eerlijk is eerlijk hij is echt wel heel stil..Ralf T schreef:Ik vind de V50 wel een stuk mooier afgewerkt en ook het materiaalgebruik is beter dan in een Golf Variant en Ford Focus, maar verder ben ik het eens met je verhaal.Mickyman schreef:V50 is niveau Golf variant/ ford focus, dat volvo ze in het verleden qua prijs wilde vergelijken met een passat kan zijn, maar pas nu je een "dikke" V50 krijgt voor €31.000,-
De V50 is nu een koopje, maar als je 'm nog wil moet je snel zijn. Ik begreep van de dealer dat de S40 en V50 nog maar 2 weken te bestellen zijn. Sommige dealers hebben nog wel wat modellen in voorraad.
- remmm
- 5th Gear member
Haha ik ben het niet eens met jou. Ik heb ook een Passat gehad en qua ruimte is hij te vergelijken met de v70 en niet de v60 die ik sinds gisteren heb
totaal niet mee eens, ik heb 2 passat's gehad, de kwaliteit is gewoon veel beter dan de V50 en al helemaal niet te spreken over degelijkheid.......

- Mickyman
- 4th Gear member
als je verder leest zie je dat ik heel erg tevreden ben over de stoelen van de V50, maar dat gaat niet over de kwaliteit van de hele auto.remmm schreef:Haha ik ben het niet eens met jou. Ik heb ook een Passat gehad en qua ruimte is hij te vergelijken met de v70 en niet de v60 die ik sinds gisteren heb
totaal niet mee eens, ik heb 2 passat's gehad, de kwaliteit is gewoon veel beter dan de V50 en al helemaal niet te spreken over degelijkheid.......kwaliteit van Volvo vind ik persoonlijk beter dan de passat (ik heb nog pijn in mijn rug van die 3%/%/#72-stoelen) en de v50 vond ik ook een stuk prettiger dan de passat (als je de ruimte niet nodig hebt).
ik kan nu na 20.000km een waslijst met - kwaliteitspuntjes opnoemen mbt de V50, maar daar wilde ik eigenlijk niet aan beginnen, ik zit niet op een forum om de auto af te kraken...
- rona222
- 2nd Gear member
Als de nieuwe passats heerlijk rijden voor jouw moet je niet twijfelen .........
en over kwaliteitspuntjes opnoemen mbt de V50, kan je elke auto een beetje afkraken... Heb 2x BMW gehad en heb ook mijn twijfels over de kwaliteit..... Zo zijn er zeker veel minpuntjes over "Volvo".......
en over kwaliteitspuntjes opnoemen mbt de V50, kan je elke auto een beetje afkraken... Heb 2x BMW gehad en heb ook mijn twijfels over de kwaliteit..... Zo zijn er zeker veel minpuntjes over "Volvo".......
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
- remmm
- 5th Gear member
Dat je tevreden bent met de stoelen heb ik gelezen maar je hebt het over de algehele kwaliteit en degelijkheid t.o.v. de vw die veel beter is. Daar ben ik het niet mee eens. Dat noem ik de v50 anders flink afkraken.Mickyman schreef:als je verder leest zie je dat ik heel erg tevreden ben over de stoelen van de V50, maar dat gaat niet over de kwaliteit van de hele auto.remmm schreef:Haha ik ben het niet eens met jou. Ik heb ook een Passat gehad en qua ruimte is hij te vergelijken met de v70 en niet de v60 die ik sinds gisteren heb
totaal niet mee eens, ik heb 2 passat's gehad, de kwaliteit is gewoon veel beter dan de V50 en al helemaal niet te spreken over degelijkheid.......kwaliteit van Volvo vind ik persoonlijk beter dan de passat (ik heb nog pijn in mijn rug van die 3%/%/#72-stoelen) en de v50 vond ik ook een stuk prettiger dan de passat (als je de ruimte niet nodig hebt).
ik kan nu na 20.000km een waslijst met - kwaliteitspuntjes opnoemen mbt de V50, maar daar wilde ik eigenlijk niet aan beginnen, ik zit niet op een forum om de auto af te kraken...
Dat mag natuurlijk maar ben wel benieuwd wat er in jouw ogen dan veel beter is dan vw? Zonder een hele waslijst te noemen. Ik heb zelf een vw en een audi gehad en vond ze niet veel beter dan de Volvo? Wellicht stel ik mindere hoge eisen aan een auto. Ik vind de v70 wel dramatisch rijden overigens. Dan heb ik het over de modelreeks van 2002-2007 daarna weet ik niet. Dat vind ik echt gevoelloze bakken. De wegligging en handling van de v50 is een stuk beter. Ik zal binnenkort eens aan mijn broer vragen of ik een rondje mag maken in zijn passat.

- Mickyman
- 4th Gear member
Navigatie werkt niet goed, filemeldingen niet accuraat en kiest onlogische routes. (erkent door de dealer)
je voelt de aanslag van dr ruitenwisser (eindpunt) in je rempedaal, los van dat je het niet zou moeten voelen hoor je de aanslag ook.
terugschakelen naar de 2 gaat erg slecht, links tegen de aanslag is te ver, je moet ergens in het midden naar achteren trekken.
in de achterruit, schiet na een paar meter de pook met een klop omhoog
parkeersensoren zijn onnauwkeurig en traag.
regensensor schiet alle kanten op terwijl de ruit droog is
auto trilt/schut na het overschakelen naar de 2 (erkent door de dealer)
auto trilt bij stationair draaien (erkent door de dealer)
de rollo in de kofferbak is gewoon plastic sluit niet goed aan en maakt krassen in de zijkant van de kofferbak.
als je een deur dicht gooit klinkt het blikkerig
brandstof verbruik erg hoog icm de prestaties.
middenarmsteun niet te verstellen op de verkeerde plek, 12 volt aansluiting bij de pook, als je hier een lader in steekt kom je tegen de lader aan met je hand tijdens schakelen
dan het gebruik van de materialen en de knopjes, afwerking scherpe randjes aan het kunststof, gevoelloze bediening bijv als je met groot licht wilt knipperen werkt dat nie strak maar voor je het weet staat grootlicht permanent op.
bergrijp me niet verkeerd, dit is mijn persoonlijke mening en je hoeft het hier niet mee eens te zijn, voor het geld dat de mijne kost een hele mooie wagen, maar gewoon minder dan een passat.
overigens de punten waar niet "erkent door de dealer" achter staat, zijn door mij niet gemeld, de auto moet nu zijn eerste beurt krijgen daar worden de zaken (behalve afwerking) gemeld.
je voelt de aanslag van dr ruitenwisser (eindpunt) in je rempedaal, los van dat je het niet zou moeten voelen hoor je de aanslag ook.
terugschakelen naar de 2 gaat erg slecht, links tegen de aanslag is te ver, je moet ergens in het midden naar achteren trekken.
in de achterruit, schiet na een paar meter de pook met een klop omhoog
parkeersensoren zijn onnauwkeurig en traag.
regensensor schiet alle kanten op terwijl de ruit droog is
auto trilt/schut na het overschakelen naar de 2 (erkent door de dealer)
auto trilt bij stationair draaien (erkent door de dealer)
de rollo in de kofferbak is gewoon plastic sluit niet goed aan en maakt krassen in de zijkant van de kofferbak.
als je een deur dicht gooit klinkt het blikkerig
brandstof verbruik erg hoog icm de prestaties.
middenarmsteun niet te verstellen op de verkeerde plek, 12 volt aansluiting bij de pook, als je hier een lader in steekt kom je tegen de lader aan met je hand tijdens schakelen
dan het gebruik van de materialen en de knopjes, afwerking scherpe randjes aan het kunststof, gevoelloze bediening bijv als je met groot licht wilt knipperen werkt dat nie strak maar voor je het weet staat grootlicht permanent op.
bergrijp me niet verkeerd, dit is mijn persoonlijke mening en je hoeft het hier niet mee eens te zijn, voor het geld dat de mijne kost een hele mooie wagen, maar gewoon minder dan een passat.
overigens de punten waar niet "erkent door de dealer" achter staat, zijn door mij niet gemeld, de auto moet nu zijn eerste beurt krijgen daar worden de zaken (behalve afwerking) gemeld.
- remmm
- 5th Gear member
Mickeyman, klinkt als een maandagochtendmodel
Ik herken eigenlijk weinig van je punten terug in mijn v50.... behalve dan de onergonomische dingen zoals de lader. Hopelijk worden er zaken opgelost. Of je moet minder vaak in de a6 zitten 

- Paul
- Geartronic member
Ik herken ook weinig van je problemen, maar die versnellingsbak slaat echt alles! Moeten we anders even met een forum-meeting even testen!
Over die oplader, guys er zit er eentje voor de achterbestuurders, daar gaat prima een oplader in en ik weet het, want mijn telefoon houdt van stroom. En die zit niemand in de weg!
Over die oplader, guys er zit er eentje voor de achterbestuurders, daar gaat prima een oplader in en ik weet het, want mijn telefoon houdt van stroom. En die zit niemand in de weg!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
ik herken ook veel van de genoemde klachten niet, maar mijn V50 is dan ook al ingereden.
Ik heb veel ervaringen met VW en haar dochtermerken, het dure onderhoud aan mijn vorige wagen heeft me doen besluiten voor Volvo te kiezen (mede met het feit dat de vw golf variant tweedehands nog nauwelijks te krijgen was in 2008 (model 2007/2008?)
Voor mijn opvolger kijk ik nu naar nieuwe auto's ik mik op de koop van een tweedehands van twee jaar oud over twee jaar. Als ik de huidige passat vergelijk met de V60 dan moet ik bekennen dat mijn voorkeur toch weer naar VW gaat. De V60 is te dynamisch en mist achterin praktische ruimte, de V70 is veel minder zuinig dan de passat.
Moet nog wel eens wat testritten doen in de 1.6 diesels van VW en Volvo's van vergelijkbaar formaat. Heb laatst een S60 meegehad en die reed heerlijk, maar daar lag ook een blok in......
Wat bij mij de criteria zijn:
-3 kids moeten tot +-16 jaar naast elkaar op de achterbank passen
- zuinig
- milieu
- gewicht/wegenbelasting/verzekering
- onderhoudskosten
En wat dat laatste betreft valt Volvo me helaas ook tegen, ik zie weinig verschil met VW. (bij VW hoef je de roetfilter niet te laten vervangen volgens mij)
Nu kan ik over twee jaar ook voor een leasebak gaan, maar dan moet ik wel een dusdanige salarisklasse hebben dat ik iets kan rijden waar de drie kids in passen, ik ga er geen tweede auto op nahouden..... de bakfiets die we nu hebben volstaat prima voor moeder de vrouw
(Die rijdt alleen lokaal)
Ik heb veel ervaringen met VW en haar dochtermerken, het dure onderhoud aan mijn vorige wagen heeft me doen besluiten voor Volvo te kiezen (mede met het feit dat de vw golf variant tweedehands nog nauwelijks te krijgen was in 2008 (model 2007/2008?)
Voor mijn opvolger kijk ik nu naar nieuwe auto's ik mik op de koop van een tweedehands van twee jaar oud over twee jaar. Als ik de huidige passat vergelijk met de V60 dan moet ik bekennen dat mijn voorkeur toch weer naar VW gaat. De V60 is te dynamisch en mist achterin praktische ruimte, de V70 is veel minder zuinig dan de passat.
Moet nog wel eens wat testritten doen in de 1.6 diesels van VW en Volvo's van vergelijkbaar formaat. Heb laatst een S60 meegehad en die reed heerlijk, maar daar lag ook een blok in......
Wat bij mij de criteria zijn:
-3 kids moeten tot +-16 jaar naast elkaar op de achterbank passen
- zuinig
- milieu
- gewicht/wegenbelasting/verzekering
- onderhoudskosten
En wat dat laatste betreft valt Volvo me helaas ook tegen, ik zie weinig verschil met VW. (bij VW hoef je de roetfilter niet te laten vervangen volgens mij)
Nu kan ik over twee jaar ook voor een leasebak gaan, maar dan moet ik wel een dusdanige salarisklasse hebben dat ik iets kan rijden waar de drie kids in passen, ik ga er geen tweede auto op nahouden..... de bakfiets die we nu hebben volstaat prima voor moeder de vrouw

- Mickyman
- 4th Gear member
mijn broer is super enthousiast over zijn V50, maar zijn bak heeft ook dat moeilijke terugschakelen naar de 2, hij heeft geen drive maar een D2 van 1 jaar oud.Paul schreef:Ik herken ook weinig van je problemen, maar die versnellingsbak slaat echt alles! Moeten we anders even met een forum-meeting even testen!
ik hoop dat iedereen mij niet verkeerd begrijpt, mijn V50 kost 31.000,- en dat vind ik hem ook zeker waard, dat was mijn uitgangspunt, maar ik kom nou eenmaal uit een A4 van 47.000,- en daarvoor een Passat van 42.000,- en daar vind ik hem niet echt mee vergelijkbaar.