440 1.7i ombouw naar 2.0i, start niet?

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
jellehier
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03.03.2012 - 18:00

Bedankt voor de reacties

Gisteren met twee kabel schema's de oplossing heel snel gevonden en met minder dan 30 minuten liep de motor als een zonnetje.


Verschil tussen de kabelboom van de 1.7 b18EP en de 2.0 b20F
Is de aansturing van het brandstof relais, en dus ook de ontsteking

Namelijk bij de 1.7 op pen 3 van de ecu en bij de 2.0 op pen 22 en 29
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

stoer hoor dat het gelukt is!
dat 2.0 blok is lekker soepel.
veel verschil in gebruik?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Netjes! Heb je fotos van voor en na ? :)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Mooi dat ie loopt, viel eigenlijk wel mee de verschillen tussen de kabelbomen.
Heb je de brandstofpomp nog overgezet? Zo niet dan gaat de motor in de hogere toeren en onder belasting te arm lopen door de te lage opbrengst. Het resultaat is dan een gat in een of twee zuigers. Zou zonde zijn van je werk.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1360
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Heb je trouwens nu de 2 liter computer gebruikt, of die van de 1.7?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
jellehier
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03.03.2012 - 18:00

2 liter ecu want 1.7 ecu heeft verkeerde waardes voor de ontsteking

Verschil in vliegwielen





Brandstof pomp heeft dezelfde nummers is dus niet vervangen.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1360
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Aha, oke. Mooi dat het gelukt is, zit er nog veel verschil in trekkracht tussen de 1.7 en 2.0?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
jellehier
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03.03.2012 - 18:00

Geen idee volsens de eigenaar van de auto loopt ie stukken beter.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Brandstof pomp heeft dezelfde nummers is dus niet vervangen
Da's mooi! Zo leer je nog 's wat. De 2ltr is een fijn motortje, tussen 3000 en 4000 rpm trekt ie het best, daar zit de top van het koppel 165Nm. Klinkt wel wat rauw, vooral koud tikken de kleppen er vrolijk op los. Maar dat hoort bij die motor. Snelle manier om 'm wat meer pit te geven is de vacuumslang van de benzinedrukregelaar eraf halen op het inlaatspruitstuk. Inlaatspr.afdoppen natuurlijk. Dan wordt de benzinedruk hoger en spuit dus iets meer benzine in. Verbruik stijgt dan ook uiteraard.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1360
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Is dat niet eigenlijk hetzelfde als de beruchte powerboxen doen? Alleen maar zorgen dat er meer benzine in komt met als gevolg te rijk lopen, zonder andere parameters aan te passen?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”