Hallo,
Ik heb een vraag heb hele mooie volvo in belgie zien staan die ik graag als donor auto wil gebruiken. Maar ik woon in nederland. Hoee kan ik die auto op export zetten?? Ik heb al autoambulance geregeld maar nu wil ik hem het liefts in nederland zonder papieren. Want gebruik hem alleen voor onderdelen. Kan dit of moet ik hem eerst invoeren en keuren enzo??
Nou ben benieuwt. Ik hoop dat het kan gewoon zo zonder platen enzo mee nemen.
Gr mike
Belgische auto op export!!?
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Je moet hiervoor even de douane bellen.
Maar volgens mij is afmelden in België voldoende. Op dat moment is het een bak onderdelen geworden waarmee je nergens meer mag rijden totdat je hem aangemeld hebt in een of ander land. Dat hoeft niet. Dus dan is het goed.
Maar volgens mij is afmelden in België voldoende. Op dat moment is het een bak onderdelen geworden waarmee je nergens meer mag rijden totdat je hem aangemeld hebt in een of ander land. Dat hoeft niet. Dus dan is het goed.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
Ok. Ja zoiets dacht ik ook al. Nou morgen gaan we hem ophalen komt vast helemaal goed! Bedankt
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
In Belgie hoef je niks af te melden.
Vanaf het moment dat de eigenaar zijn verzekering opzegt, moet hij zijn nummerplaat opsturen naar de bevoegde instantie.
Wat er verder met de auto gebeurt, verdere verkoop of sloop, maalt niemand om.
Vanaf het moment dat de eigenaar zijn verzekering opzegt, moet hij zijn nummerplaat opsturen naar de bevoegde instantie.
Wat er verder met de auto gebeurt, verdere verkoop of sloop, maalt niemand om.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Verwijder in elk geval het VIN even uit de auto. Dat kan, omdat hij toch als "sloop" gebruikt gaat worden maar het voorkomt ook eventuele discussie met de Douane.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:39
excuseer? Waarom wil je in hemelsnaam het VIN verwijderen?? Als een agent je aanhoud en die ziet bij die auto bij controle dat de Vehicle Identification Number verwijdert is begint hij meteen maar te vragen naar een aankoop bewijs. Een VIN wordt alleen door dieven verwijderd.
Als de VIN er nog in zit is de auto uiteindelijk gewoon te traceren, dan kunnen ze zien dat die in België is geweest en uit de verzekering gehaald.
Op het moment dat je de VIN er uit haalt gaat de politie er in beginsel van uit dat het een van de honderden auto's kan zijn die hier in Nederland is gejat.
Douane heeft er helemaal niks mee van doen. Je meld hem in Nederland niet aan. Je rijdt gewoon met een hoop "oud ijzer" een grens over waar geen verplichting is tot melding. Dat een of andere fabrikant er ooit een nummertje in heeft geslagen maakt helemaal niks uit.
In ieder geval veel succes er mee
mvg
db
Als de VIN er nog in zit is de auto uiteindelijk gewoon te traceren, dan kunnen ze zien dat die in België is geweest en uit de verzekering gehaald.
Op het moment dat je de VIN er uit haalt gaat de politie er in beginsel van uit dat het een van de honderden auto's kan zijn die hier in Nederland is gejat.
Douane heeft er helemaal niks mee van doen. Je meld hem in Nederland niet aan. Je rijdt gewoon met een hoop "oud ijzer" een grens over waar geen verplichting is tot melding. Dat een of andere fabrikant er ooit een nummertje in heeft geslagen maakt helemaal niks uit.
In ieder geval veel succes er mee

mvg
db
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10621
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mijn MGB GT oranje was vanuit de UK gewoon in NL. Document had ik erbij. Echter je hoeft er niets mee te doen want hij staat verder niet op naam..... Ik heb hem moet document doorverkocht. Daar wordt of is hij al gesloopt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En daarom moet dat VIN eruit, omdat het een slopertje is. 'T was maar een tip, wist niet dat je kwaad werd Dirtbag. Maar goed, wat begrijp ik er ook helemaal van.Douane heeft er helemaal niks mee van doen. Je meld hem in Nederland niet aan. Je rijdt gewoon met een hoop "oud ijzer" een grens over
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Hoef je niet zoals in Nederland de auto op jouw naam te zetten en wegenbelasting te betalen tot je de auto naar de sloop brengt en een vrijwaringsbewijs krijgt?? Je hoeft de auto des niet te importeren?
Mooi om te weten als ik nog eens zo,n auto vindt
Geldt dit ook voor Duitsland?
Mooi om te weten als ik nog eens zo,n auto vindt

Geldt dit ook voor Duitsland?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:39
Och ik ben helemaal niet kwaadV70/2.4D/2003 schreef:En daarom moet dat VIN eruit, omdat het een slopertje is. 'T was maar een tip, wist niet dat je kwaad werd Dirtbag. Maar goed, wat begrijp ik er ook helemaal van.Douane heeft er helemaal niks mee van doen. Je meld hem in Nederland niet aan. Je rijdt gewoon met een hoop "oud ijzer" een grens over

Als je niet van plan bent om op de openbare weg te gaan rijden dan kun je inderdaad in het land van herkomst de auto laten slopen of hoe het daar gaat zodat de vorige eigenaar niet meer als de eigenaar is geregistreerd en de auto naar Nederland meenemen.
Je dient er dan wel voor te zorgen dat de desbetreffende auto niet aan de openbare weg of op een openbaar terrein staat geparkeerd. Er mee rijden op de openbare weg is natuurlijk net zo verboden als met een auto die geschorst of niet verzekerd is.
Mocht je twijfelen en je laat de auto toch registreren, zorg er dan wel voor dat je hem of elk jaar netjes schorst of verzekerd. Anders krijg je namelijk automatisch een "herinnering" van (ik geloof) 240 euro.
mvg
db
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Helaas, U bent niet materiedeskundig lees ik.een tip echter om een VIN uit een auto te slijpen is alleen de makkelijkste manier om een paar uur bij het politie bureau te zitten als ze je wel aan houden en je loopt de kans dat als ze de "rechtmatige eigenaar" niet kunnen vinden dat ze de auto regelrecht in de pers gooien.
En dat kan dus never nooit niet want er zit geen kenteken bij omdat hij niet officieel is ingevoerd. Dat wilden we ook niet want hij gaat dienen als donor. En vandaar dat we het VIN kappen, dat deden we vroeger ook al om te voorkomen dat een auto zonder BPM betaald te hebben de weg op kwam, al dan niet met een vervalst kenteken(bewijs).Je dient er dan wel voor te zorgen dat de desbetreffende auto niet aan de openbare weg of op een openbaar terrein staat geparkeerd. Er mee rijden op de openbare weg is natuurlijk net zo verboden als met een auto die geschorst of niet verzekerd is.
En dat geldt voor elke "auto" die je haalt in het buitenland en hier als donor gaat gebruiken dus ook vanuit Germanistan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:39
Wat kan niet? rijden op de weg zonder kenteken, kan prima, tot het moment dat je wordt aangehouden.
Het hele idee is dus dat je hem in België op een autoambulance duwt, de vorige eigenaar doet er afstand van zonder dat hij in Nederland op je naam wordt gezet, je rijdt er mee naar je huis, een boerderij of enig ander particulier bezit waar je hem niet aan de weg hoeft te zetten. Daar zet je hem neer en het maakt niet uit wat je er mee doet. of je hem nu stukje bij beetje demonteert of dat hij er staat tot hij in z'n geheel tot de natuur is terug gekeerd
Het nut van het verwijderen van een VIN is me nog steeds niet duidelijk.
Stel je verwijderd de VIN en maakt een aankoop contract met de verkoper. Er is dan geen enkele manier om de auto te identificeren.
Mocht er dan ooit iets aan hand zijn en de politie komt kijken kan niemand bewijzen dat die auto je eigendom is of dat deze niet is gestolen.
Ik wens je trouwens heel veel plezier als je dat "kappen" wilt gaan doen bij een moderne auto die de VIN op een zichtbare plek heeft.

Zo goed als alle auto's die op bijvoorbeeld autorodeo's, maisraces en andere sloopauto wedstrijden rijden zijn nog steeds voorzien van een VIN, zijn gekocht bij een autosloop nadat deze voor de wet zijn gesloopt of zijn door de eigenaar gekocht en zelf voor de wet gesloopt (kenteken opgestuurd naar RDW)
Enfin, mijns inziens, is de enige reden om een VIN te verwijderen als je een auto hebt gestolen.
mvg
db
Het hele idee is dus dat je hem in België op een autoambulance duwt, de vorige eigenaar doet er afstand van zonder dat hij in Nederland op je naam wordt gezet, je rijdt er mee naar je huis, een boerderij of enig ander particulier bezit waar je hem niet aan de weg hoeft te zetten. Daar zet je hem neer en het maakt niet uit wat je er mee doet. of je hem nu stukje bij beetje demonteert of dat hij er staat tot hij in z'n geheel tot de natuur is terug gekeerd

Het nut van het verwijderen van een VIN is me nog steeds niet duidelijk.
Stel je verwijderd de VIN en maakt een aankoop contract met de verkoper. Er is dan geen enkele manier om de auto te identificeren.
Mocht er dan ooit iets aan hand zijn en de politie komt kijken kan niemand bewijzen dat die auto je eigendom is of dat deze niet is gestolen.
Ik wens je trouwens heel veel plezier als je dat "kappen" wilt gaan doen bij een moderne auto die de VIN op een zichtbare plek heeft.

Zo goed als alle auto's die op bijvoorbeeld autorodeo's, maisraces en andere sloopauto wedstrijden rijden zijn nog steeds voorzien van een VIN, zijn gekocht bij een autosloop nadat deze voor de wet zijn gesloopt of zijn door de eigenaar gekocht en zelf voor de wet gesloopt (kenteken opgestuurd naar RDW)
Enfin, mijns inziens, is de enige reden om een VIN te verwijderen als je een auto hebt gestolen.
mvg
db
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dirtbag, prettig weekend.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
Heej kerels! Gaat helemaal goedkomen ben van het weekend naar de auto in belgie gereden heb hem zo veel mogelijk gestript en ga de auto a.s zaterdag ophalen met de ambulance. En geloof dat dit helemaal goed komt! Bedankt voor allee info!
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 20:39
U eveneens een goed weekend en rest van de week gewenst.V70/2.4D/2003 schreef:Dirtbag, prettig weekend.
Ik zal het in ook maar gewoon toegeven.

Persoonlijk snap ik dit niet maar aangezien de RDW de kennis heeft had ik het dus gewoon fout.Geachte heer Dirtbag,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als u een voertuig gaat gebruiken voor onderdelen, dan is het advies om het Voertuig Identieficatie Nummer (VIN) te verwijderen.
Als u dit nummer namelijk niet verwijderd en er zal op één of andere manier toch misbruikt gemaakt worden van het VIN, dan kan dit problemen opleveren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Vriendelijke groet,
db
- Mike460turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
- Locatie: Hengelo
oke thanks voor alle info!
helemaal super dat dit zo is uitgezocht.
Maar is het niet beter om het VIN erin te laten zitten tot op plaats van bestemming? en dan eruit halen?
stel ik word bij de grens door de douane aangehouden, dan kan ik laten zien dat ik een bewijs bij de auto heb. of is dit nu onzin wat ik vertel?
mvg mike
helemaal super dat dit zo is uitgezocht.
Maar is het niet beter om het VIN erin te laten zitten tot op plaats van bestemming? en dan eruit halen?
stel ik word bij de grens door de douane aangehouden, dan kan ik laten zien dat ik een bewijs bij de auto heb. of is dit nu onzin wat ik vertel?
mvg mike
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Alles eruit slijpen ! Maatje van me deed dat voorheen ook met autos die die toch ging strippen. Kenteken werd vernietigd, en alles wat overbleef ging naar t oudijzer.
Hoe staat het met de turrrrrbo? Heb je inmiddels die mooie bodykit hier in NL?
Hoe staat het met de turrrrrbo? Heb je inmiddels die mooie bodykit hier in NL?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Tja, als ik iets roep.....Dirtbag schreef:U eveneens een goed weekend en rest van de week gewenst.V70/2.4D/2003 schreef:Dirtbag, prettig weekend.
Ik zal het in ook maar gewoon toegeven.U had het goed, ik niet. Ik heb het gevraagd aan de RDW:
Persoonlijk snap ik dit niet maar aangezien de RDW de kennis heeft had ik het dus gewoon fout.Geachte heer Dirtbag,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als u een voertuig gaat gebruiken voor onderdelen, dan is het advies om het Voertuig Identieficatie Nummer (VIN) te verwijderen.
Als u dit nummer namelijk niet verwijderd en er zal op één of andere manier toch misbruikt gemaakt worden van het VIN, dan kan dit problemen opleveren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Vriendelijke groet,
db
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Tja, onze echte materiedeskundige is hier aan het woord geweest. 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)