Wanneer distrubtieketting vervangen?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Wat houden jullie aan voor het vervangen van de distributieriem/ketting (B230F)? Ik hoor 100.000km maar anderen, waaronder mijn garage, zeggen 150.000km.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Haynes spreekt over 75.000 km. Ik denk dat 100.000 ook wel kan maar
dat 150.000 net iets te riskant wordt. Het is een riem btw. Als je niet weet
hoelang de waterpomp er al inzit zou ik die ook doen.
dat 150.000 net iets te riskant wordt. Het is een riem btw. Als je niet weet
hoelang de waterpomp er al inzit zou ik die ook doen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Ja, ik weet dat je de waterpomp en de riem tegelijkertijd vervangt maar het ging mij meer om de kilometrage. Het moment zeg maar. Maar jullie zeggen dus 100.000km. Het zijn ook niet echt de kosten heb ik gelezen omdat je er goed bij kunt.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Logische verwarring. Er zijn twee soorten D riem, die met vierkante tanden tot ca. 1993, elke 75.000/80.000/90.000 of 4/5/6 jaar (kies zelf waar je je prettig bij voelt), en één met ronde tanden daarna. Die gaat 2x zo lang mee.
Ik heb na 90.000 km en 6 jaar een 'vierkante' riem verwisseld, die zag er nog goed uit.
De spanrol moet je ook af en toe vervangen.
Ik heb na 90.000 km en 6 jaar een 'vierkante' riem verwisseld, die zag er nog goed uit.
De spanrol moet je ook af en toe vervangen.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
In mijn 945 zat een B230FT motor, en daar was de interval 80.000 km voor de distributie.
Ik deed dat dan ook braaf elke 80.000 km, want breken ben je verder van huis.
Ik deed dat dan ook braaf elke 80.000 km, want breken ben je verder van huis.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21747
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Werkt toch niet helemaal. Ik heb een 24 klepper maar mijn termijn is 90 dkm ... (dacht ik).Fat Rat schreef:heb ooit al eens het ezelsbruggetje gehoord: Het is een achtklepper "dus" 80DKM.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Ik denk niet dat je daarvoor klaar zult zijn. Maar! Laat even weten hoeveel het gekost heeft?Rene68 schreef:Ok, dan moet de distributieriem dus worden vervangen. Zag dat dat bij Nordicar 90 euro kost. Maar even laten doen dus.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Die gaat om de 60000kmMsuidgeest schreef:Werkt toch niet helemaal. Ik heb een 24 klepper maar mijn termijn is 90 dkm ... (dacht ik).Fat Rat schreef:heb ooit al eens het ezelsbruggetje gehoord: Het is een achtklepper "dus" 80DKM.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Daar komen de rollen nog apart bij denk ik!Stinky schreef:Ik denk niet dat je daarvoor klaar zult zijn. Maar! Laat even weten hoeveel het gekost heeft?Rene68 schreef:Ok, dan moet de distributieriem dus worden vervangen. Zag dat dat bij Nordicar 90 euro kost. Maar even laten doen dus.
- zwientie
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 14.11.2011 - 20:42
bij mij was de riem geknapt had niet goed na de riem gekeken met de aankoop en na 3 dagen plezier was het al voorbij,
kleppen krom, riem kapot.
maar naar paar dagen sleutelen loopt hij weer als een zonnetje.
de riem vervangen is appeltje eitje.
bij mijn 240 heb je wel zo veel ruimte onder de kap, als het dan gaat regen kan je er zo bij onder gaan zitten :p
mvg rik
kleppen krom, riem kapot.
maar naar paar dagen sleutelen loopt hij weer als een zonnetje.
de riem vervangen is appeltje eitje.
bij mijn 240 heb je wel zo veel ruimte onder de kap, als het dan gaat regen kan je er zo bij onder gaan zitten :p
mvg rik
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
http://www.nordicar.com/html_nl/actiepr ... angen.htmlStinky schreef:Ik denk niet dat je daarvoor klaar zult zijn. Maar! Laat even weten hoeveel het gekost heeft?Rene68 schreef:Ok, dan moet de distributieriem dus worden vervangen. Zag dat dat bij Nordicar 90 euro kost. Maar even laten doen dus.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Ik heb de verkoper gevraagd om het aan de technische man te vragen. Better safe than sorry! Moet toch gebeuren en dan maar gelijk doen zodat ik vooral heel erg kan gaan rijden! 

Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.