50 tkm met een setje banden vind ik ok, mijn nieuwe Pirelli's gaan met pijn en moeite de 35 halen en dat is onder de maat naar mijn idee, ik rijd veel snelweg en dan moet dat gewoon beter kunnen, zo is ook mijn ervaring met andere auto's met vergelijkbare bandenmaten.
Ik denk dat ik toch eens een set Falken, of wellicht Goodyear, ga proberen
Ik ben wel benieuwd of mijn bezoekje aan de forum-tuningmeeting bij Fasttech een paar weken geleden nog invloed op de levensduur van de banden heeft... :roll:
toppertje schreef:ook ik heb de Falken banden,en geloof me, ze don zeker NIET onder
voor de michelin premacy die ik daarvoor had.
op levensduur kan ik de Falken nog niet beoordelen,maar op verschillende
onderdelen zoals bv bochtvastheid,en aquaplanning vind ik de Falken
beter dan voor genoemde michelins.
zie ook eens hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=988121#988121
Kms per set zegt me niks, ik kan de soort asfalt, wegen, bochten, rechtervoet,snelheden en ga zo maar door niet zien van anderen, en dus
kun je daar nul komma nul uit afleiden. Is een indicatie voor sommigen, maar vraag is wat je er aan hebt,
Ik rij meeste in Duitsland, en vrij hoge snelheden, wel veel rechtuit natuurlijk dan, maar hou van sportief rijden, dus mijn slijtage, zal stuk anders (schat hoger) zijn dan iemand die elke dag in de Randstad naar zijn of haar werk tuft. En zo heb je steden met om de 250m meter een rotonde, en ook weer stukken waar je alleen maar rechtuit kan, dus rij je sportief, dan gaat zon rotonde wel lekker natuurlijk voor je slijtage.
En rij je veel over onze buren Autobahn, dan is het fjin om te weten dat zon band op meeste autos zit die veel harder kunnen en gaan dan de mijne, en daarvoor bewezen in orde zijn. Dus uitendelijk....ieder zn ding, zn voorkeur en prioriteit. (is het niet met alles zo?)
Ik heb vorige week mijn winterbanden er onderuit laten halen (eindelijk). Ik was de Pirelli's behoorlijk beu. Ik ben lang aan het zoeken geweest welke zomerband ik zou gaan kiezen. Michelin HP, Goodyear, of wat anders.
Ik heb gekeken naar de prijs / kwaliteit, veiligheid / kilometers die ik rij op jaarbasis en het gemiddelde weertype in Nederland.
Onder andere door dit forum kwam ik uit bij de Nokian ZG2 (225/55r17). Betreft een band met een goede wegligging, ook bij zeer nat wegdek. Niet echt onbelangrijk in dit natte kikkerlandje.
Ik heb vervolgens gekeken naar de prijzen van deze band op het internet.
De prijzen voor dezelfde band lopen behoorlijk uiteen.
Ik heb ze besteld bij de Velgenshop in Etten-Leur, 665,- voor de vier, inclusief montage uitbalanceren en btw.
Rechtsvoor was wat schuin afgesleten aan de buitenzijde. Daarom alles weer netjes uit laten lijnen. Het resultaat van het uitlijnen en de nieuwe banden is direct goed te merken.
Ook het stuurwiel staat nu weer helemaal recht en de auto stuurt weer strak door de bocht zonder dat ik daarbij mijn billen voor bij elkaar hoef te knijpen, want dat was soms wel het geval met de Pirelli's.
De eerste 100k inmiddels gereden. Ik moet zeggen dat de Nokians erg stil zijn. Tot nu toe erg tevreden over de band.
Foto's van de band heb ik geplaatst onder het topic: bandenkeuze XC70
Overigens in de meest recente ADAC en ANBW testen komen de 'grote 4' altijd bovenin. De Falkens eigenlijk altijd onderaan, al is dit niet hetzeflde type als jullie hebben, maar vooral op sneeuw meestal niet best. En dat is niet handig voor een winterband.
De Nokian zit in de middenmoot, zeker niet slecht.
Check even de Autobild van deze week nog. As vrijdag komt alweer de nieuwe. In nr 9 van nu, staat de "Reifentest van 225/45/17. Goodyear asym 2, op 1e plaats en Nokian Z G2 op 2, Hanlkook Ventuss1 Evo2 op3, Dulopsportmaxx Rt op 4, Bridgestone Potenzas001 op 5.
Als mensen mij uitleggen hoe je een gescand stukje tekst uit dit blad moet "uploaden" wil ik wel een scan maken en op het Forum "plakken".
Kan deze wizzkid mij dan ook uitleggen hoe je foto's en andere leuke dingen aan je naam kan hangen (mij lukt het niet).
Zelf rijd ik met de V70 t5 op Hankook Ventus prime. Plakken als een gek remmen top. ook nat (eigenlijk het belangrijkste vind ik, want twee meter minder scheelt soms een paar duizend € toch?). Maar ze slijten harer dan andere banden die ik gereden heb. Ergens boeit me dat niet want ik heb ook Michelins gehad die haarscheurtjes hadden omdat ik ze al tig jaar had.
2001 V70T5 titanium grey, alu inlay, autom, 17 inch, black interieur, RTI (2005-2012)
2000 C70T5 Softtop, autom, Sports, 18 inch Triton, Blue (417), soft leather grey/skagen (2773), sportdif, dynamic onderstel. RTI, 68dkm, Rica 310pk. (2011-2019)
2005 V70T5 Estate, 6speed, summum, 18 inTriton, Blue (467)
2006 C70T5 metaltop, 6speed, summum, 18 in Triton, Blue (466) , cream leather, 81dkm RTI. rearviewcam volvotech (2015-2018)
2012 XC70 T6 2016-now