(Terug van lang weggeweest)
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Summum V70D3 of Momentum D5 ( handbak)
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Welkom terug Johan, hoe gaat het?
Ik zou voor de D5 kiezen indien je nog wat opties achteraf gaat kiezen. (winterline, lederen bekleding bijvoorbeeld) Een D5 rijdt lekker!
Een D3 ook... moeilijke keuze.
Ik zou voor de D5 kiezen indien je nog wat opties achteraf gaat kiezen. (winterline, lederen bekleding bijvoorbeeld) Een D5 rijdt lekker!
Een D3 ook... moeilijke keuze.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als je toch de keuze (en de centen) hebt: D5.
Motivatie: Een bak vermogen (ook al zit het meestal op de reservebank) is altijd goed.
Motivatie: Een bak vermogen (ook al zit het meestal op de reservebank) is altijd goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
geen van beide:
de V70 met D3 voldoet meer dan prima, de Summum is een beetje zonde als de Limited edition nog beschikbaar is. Ik ga er maar even vanuit dat je nieuw koopt of least?
de V70 met D3 voldoet meer dan prima, de Summum is een beetje zonde als de Limited edition nog beschikbaar is. Ik ga er maar even vanuit dat je nieuw koopt of least?
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02
De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.
D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.
D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
ben zelf gezwicht voor de LE aanbieding met D3 had veel liever een D5 gehad maar dat dat zou in een vergelijkbare uitvoering meer dan 10 k hoger uitvallen (en dus netto zo'n 100 € in de maand als gevolg van de extra bijtelling) en dat vond ik teveel.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Die LE moet je dan van de voorraad kopen de aanbieding en naar smaak samenstellen is er niet meer.least schreef:geen van beide:
de V70 met D3 voldoet meer dan prima, de Summum is een beetje zonde als de Limited edition nog beschikbaar is. Ik ga er maar even vanuit dat je nieuw koopt of least?
Ik heb met een D3 gereden en dat was niet verkeerd maar jij komt uit een 2.5T en hebt voor mijn gevoel meer met een D5.
Dat schijnt met handbak een bommetje te zijn en als het weinig uitmaakt gewoon Summum pakket.
Ik heb de oude D5(185pk) en ben een rustige rijder maar het is soms erg makkelijk om op afroep een bult pk's te hebben.
Succes met de keuze...
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Ik zou voor de D5 handbak gaan, heb ik ook gedaan. Geen moment spijt, de 215 PK motor is nog soepeler dan de 185 PK versie. Als je metallic-lak en dakdragers overweegt zou ik zeker ook de Ocean Race uitvoering in overweging nemen. In vergelijking met de Momentum een zeer goede aanbieding.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Hakan,
Het gaat prima dank je.
Ik heb nog wel even voordat ik mijn keuze definitief moet maken (half jaar), maar had laatst onderhoud en vroeg of ik een D5 leenauto kon krijgen maar daar was moeilijk aan te komen omdat deze veel minder vaak wordt gekocht. Kreeg overigens een XC60 2.0T aut mee en dat vond ik eigenlijk tegenvallen maar dat is een ander verhaal.
Ik moet zeggen dat ik ook nog met een schuin oog kijk naar de concurrentie (520D *kuch*).
Er is echter heel wat voor nodig om mijn Volvo hart om te buigen.
Ik merk wel dat tot nu toe de D5 als favoriet wordt bestempeld. Als de dealer er een heeft bellen ze me sowieso op. We wachten dus maar af.
Ik hoorde wel dat na de zomer de D5 standaard 225pk gaat krijgen en een nieuwe automaat waarmee de uitstoot ook onder de 140 gr/km zal blijven. Dit zou dan zelfs mogelijk een CVT kunnen zijn.
Het gaat prima dank je.
Ik heb nog wel even voordat ik mijn keuze definitief moet maken (half jaar), maar had laatst onderhoud en vroeg of ik een D5 leenauto kon krijgen maar daar was moeilijk aan te komen omdat deze veel minder vaak wordt gekocht. Kreeg overigens een XC60 2.0T aut mee en dat vond ik eigenlijk tegenvallen maar dat is een ander verhaal.
Ik moet zeggen dat ik ook nog met een schuin oog kijk naar de concurrentie (520D *kuch*).
Er is echter heel wat voor nodig om mijn Volvo hart om te buigen.
Ik merk wel dat tot nu toe de D5 als favoriet wordt bestempeld. Als de dealer er een heeft bellen ze me sowieso op. We wachten dus maar af.
Ik hoorde wel dat na de zomer de D5 standaard 225pk gaat krijgen en een nieuwe automaat waarmee de uitstoot ook onder de 140 gr/km zal blijven. Dit zou dan zelfs mogelijk een CVT kunnen zijn.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.NederKees schreef:De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.
D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Lederen bekleding is ook wel erg fijn/mooi.
Johan, zijn dat de uitvoeringen zoals je ze wilt hebben? Of zat je er ook nog aan te denken om wat accessoires achteraf te nemen?
Je komt nu ook vanuit een 2.5T, dan zal de D3 wel tegenvallen..
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
225 pk en minder dan 140 gram CO2? Zou mooie stap voorwaarts zijn.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Waar komt die wijsheid vandaan? Heb je dat ergens gelezen?Johan schreef:Hakan,
Het gaat prima dank je.
Ik heb nog wel even voordat ik mijn keuze definitief moet maken (half jaar), maar had laatst onderhoud en vroeg of ik een D5 leenauto kon krijgen maar daar was moeilijk aan te komen omdat deze veel minder vaak wordt gekocht. Kreeg overigens een XC60 2.0T aut mee en dat vond ik eigenlijk tegenvallen maar dat is een ander verhaal.
Ik moet zeggen dat ik ook nog met een schuin oog kijk naar de concurrentie (520D *kuch*).
Er is echter heel wat voor nodig om mijn Volvo hart om te buigen.
Ik merk wel dat tot nu toe de D5 als favoriet wordt bestempeld. Als de dealer er een heeft bellen ze me sowieso op. We wachten dus maar af.
Ik hoorde wel dat na de zomer de D5 standaard 225pk gaat krijgen en een nieuwe automaat waarmee de uitstoot ook onder de 140 gr/km zal blijven. Dit zou dan zelfs mogelijk een CVT kunnen zijn.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Bijzonder smaakvol en een automaat om te smullen..die doet precies wat hij moet doen, vlot door de verzetten en remmend vermogen bij gas los voor bijv. een rotonde.Johan schreef:Hakan,
Het gaat prima dank je.
Ik heb nog wel even voordat ik mijn keuze definitief moet maken (half jaar), maar had laatst onderhoud en vroeg of ik een D5 leenauto kon krijgen maar daar was moeilijk aan te komen omdat deze veel minder vaak wordt gekocht. Kreeg overigens een XC60 2.0T aut mee en dat vond ik eigenlijk tegenvallen maar dat is een ander verhaal.
Ik moet zeggen dat ik ook nog met een schuin oog kijk naar de concurrentie (520D *kuch*).
Er is echter heel wat voor nodig om mijn Volvo hart om te buigen.
Ik merk wel dat tot nu toe de D5 als favoriet wordt bestempeld. Als de dealer er een heeft bellen ze me sowieso op. We wachten dus maar af.
Ik hoorde wel dat na de zomer de D5 standaard 225pk gaat krijgen en een
nieuwe automaat waarmee de uitstoot ook onder de 140 gr/km zal blijven. Dit zou dan zelfs mogelijk een CVT kunnen zijn.
Maar een D5 met handbak is, denk ik, explosiever en zeker krachtiger.
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
@Johan,
Ik denk dat het je niet lukt om via een dealer een proefrit te regelen in een V70D5 215 pk handgeschakelde versie. @Lemmer en ik hebben flink moeite gedaan om dit te regelen, maar tevergeefs, Volvo NL heeft geen auto's in deze uitvoering ter beschikking. Ik heb daarom blind besteld, ik was immers al zeer enthousiast over mijn 185pk D5 handbak uitvoering. Zoals gezegd geen moment spijt, vanavond op de terugweg vanuit Frankfurt wel een klein minpuntje ontdekt: de snelheidsbegrenzer komt wel erg bruut in bij 230 op de teller, de motor gaat dan echt minder mooi rondlopen
(winterbanden met speedindex V zijn dus wel een must)
Ik denk dat het je niet lukt om via een dealer een proefrit te regelen in een V70D5 215 pk handgeschakelde versie. @Lemmer en ik hebben flink moeite gedaan om dit te regelen, maar tevergeefs, Volvo NL heeft geen auto's in deze uitvoering ter beschikking. Ik heb daarom blind besteld, ik was immers al zeer enthousiast over mijn 185pk D5 handbak uitvoering. Zoals gezegd geen moment spijt, vanavond op de terugweg vanuit Frankfurt wel een klein minpuntje ontdekt: de snelheidsbegrenzer komt wel erg bruut in bij 230 op de teller, de motor gaat dan echt minder mooi rondlopen

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
tvc15, ben je er wel een beetje voorzichtig mee? Er komt een moment dat ook de jouwe op de 2e hands markt te vinden is en wij willen geen afgeragde bak rijden 
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Om een of andere reden lijkt Volvo NL de D3 liever te verkopen dan de D5 anders kan ik niet verklaren waarom de LE niet als D5 leverbaar was, men uberhaupt geen manuele D5 heeft rijden en waarom het prijsverschil zo enorm is.
Met het wegvallen van de LE aanbieidng wordt het prijsverschil overigens weer wat kleiner wellicht komt er een andere aanbieidng voor in de plaats...
Heb nog steeds geen nieuws vernomen rond eventuele aanbiedingen en de de MY 13 changes zijn er al forummers die meer weten ?
Met het wegvallen van de LE aanbieidng wordt het prijsverschil overigens weer wat kleiner wellicht komt er een andere aanbieidng voor in de plaats...
Heb nog steeds geen nieuws vernomen rond eventuele aanbiedingen en de de MY 13 changes zijn er al forummers die meer weten ?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volvo NL verkoopt liever een D3 dan een D5 omdat een D5 (zeker met handbak) bijna onverkoopbaar is door de vanwege belastingdiefstal grijpgrage overheid. Netto verschillen de prijzen niet zoveel.
Daar komt bij dat het merendeel van de D5 rijders (als ze daar wel voor kiezen) bij voorkeur Automaat rijden. (Is gewoon bewezen.)
Daar komt bij dat het merendeel van de D5 rijders (als ze daar wel voor kiezen) bij voorkeur Automaat rijden. (Is gewoon bewezen.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Een enkeling daargelaten die het economisch haalbaar maken van het rijden van een dergelijke auto bekijkt. wink
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Hetgeen je zegt is ook wat ik dealers vaak hoor roepen ik snap de redenatie niet (cq deze klopt niet) immers de D5 is zelfs iets zuiniger dan de D3 maw de overheid is niet meer grijpgraag bij een D5 dan een D3. Het is echt Volvo die de auto consequent meer dan € 5.000,= duurder probeert te verkopen en geen onderdeel uit laat maken van aanbiedingen als de LE waardoor het feitenlijke prijsverschil oploopt tot ver boven de € 10.000,=V480-S60 schreef:Volvo NL verkoopt liever een D3 dan een D5 omdat een D5 (zeker met handbak) bijna onverkoopbaar is door de vanwege belastingdiefstal grijpgrage overheid. Netto verschillen de prijzen niet zoveel.
Daar komt bij dat het merendeel van de D5 rijders (als ze daar wel voor kiezen) bij voorkeur Automaat rijden. (Is gewoon bewezen.)