all new V40 T5 - S60 T5
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Ik begrijp het niet meer. De nieuwe V40 T5 heeft een vijfcylinder aan boord terwijl andere T5's (bv S60 T5) vier cylinders onder de motorkap hebben. Ik dacht dat Volvo de 5cyl. benzine motoren vaarwel hadden gezegd. Kan iemand dat uitleggen? Is de V50 T5 voorzien van een nieuwe 5cyl?
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Voor de Amerikaanse markt is Volvo de 5-cilinder blijven produceren. Nu Volvo af is van Ford wil het natuurlijk zoveel mogelijk eigen motoren gebruiken en daarom de keuze voor de eigen T5. Dit is overigens niet hetzelfde blok als in de V50 ligt deze heeft een iets grotere motorinhoud en is minder zuinig dan de nieuwe T5.
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Dat zou kunnen betekenen dat de andere 4cyl T5's ook weer 5cylinders worden? Dat zou ik toejuichen! Ik ben wel fan van die vijf cylinders...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Afwachten dan maar...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Misschien gaat Volvo de 5 cilinder benzine m.i.v. MY13 wel introduceren?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21408
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik ben meer fan van 6 cilinders ... Vinden jullie dat ook goed?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Het druist allemaal wel in tegen downsizen, zuinigheid en de CO2 uitstoot die steeds lager moet...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als je een T6 bedoeld, ja, dat is ook prima!Msuidgeest schreef:Ik ben meer fan van 6 cilinders ... Vinden jullie dat ook goed?
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Een n/a 6 in lijn is ook erg mooi hoor. Maar moet zeggen dat een vijfpitter ook erg lekker klinkt en aanvoelt in het gebruik.rsnhakan schreef:Als je een T6 bedoeld, ja, dat is ook prima!Msuidgeest schreef:Ik ben meer fan van 6 cilinders ... Vinden jullie dat ook goed?
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Het was toch aardig duidelijk ? Volvo streeft naar een modellen gamma met alleen maar 4 cillinders, waarbij de sterkste 4 cillinder sterker is dan de huidge 6 cillinder en minder verbruikt
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Nuccio
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 22:19
- Locatie: Doha
Om het allemaal nog ingewikkelder te maken: de S60 wordt momenteel in de VS ook met een vijfcilinder geleverd (T5).
MY90 780 aut. - dark blue metallic
MY03 V70 2.4T aut. - nautic blue - 17-inch Tethys
MY04 C70 convertible 2.0T aut. - nautic blue - 18-inch Nebula
MY11 XC90 V8 Executive - oyster grey - 19-inch Galateia
MY11 XC90 3.2 Summum - magic blue - 19-inch Galateia
MY13 XC60 T6 Summum - seashell - 20 inch
MY07 S60 R AWD - sonic blue - 18-inch Pegasus
MY03 V70 2.4T aut. - nautic blue - 17-inch Tethys
MY04 C70 convertible 2.0T aut. - nautic blue - 18-inch Nebula
MY11 XC90 V8 Executive - oyster grey - 19-inch Galateia
MY11 XC90 3.2 Summum - magic blue - 19-inch Galateia
MY13 XC60 T6 Summum - seashell - 20 inch
MY07 S60 R AWD - sonic blue - 18-inch Pegasus
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
T4, T5 enz... het cijfer slaat op het vermogen en niet op een vast type motor.
Dit heeft Volvo een paar jaar gelden zo bedacht.
Het lijkt een rare keuze dat de V40 T5 een vijfcilinder heeft en een S60 T5 juist een viercilinder. In de VS heeft de S60 T5 juist een vijfcilinder motor.
Volvo levert sinds jaar en dag in de VS alleen de zwaardere motoren in zijn modelseries. Een ander opvallend punt is dat (niet alleen) Volvo (vooralsnog) afziet van de levering van de kleine direct ingespoten benzinemotoren. Kennelijk is er ofwel geen grote vraag naar zuinige motoren, of is er sprake van problemen met verschillen in de benzine en dergelijke.
De nieuwe V40 T4 wordt zowel met 1.6 als vijfcilinder 2.0 gemaakt. De T5 altijd met vijfcilinder (zowel 2.0 als 2.5).
Het is waarschijnlijk dat de vijfcilinder T4 voor de VS is bedoeld, en mogelijk nog een paar andere overzeese gebieden. De T5 (waarvan bij de huidige kleine Volvo modellen het leeuwendeel naar de VS gaat) heeft men er voor gekozen zich geheel op de VS te richten. De V40 T5 heeft wellicht daarom altijd de vijfcilinder. Qua imago helpt het natuurlijk ook, en deze variant zal in Europa nooit grote verkoopaantallen halen.
Bij de S60/V60 zit dat iets anders. De T5 is hier meer een 'gemiddelde' motorisering, die ook in Europa flinke aantallen zal halen. Dus bij deze auto is een verschil gemaakt. De Amerikaanse S60 T5 heeft een vijfcilinder en de Europese S60/V60 T5 een zuinige viercilinder.
Bij de S80/V70 heeft de T5 altijd een viercilinder. In de VS wordt de S80 in het geheel niet geleverd met een T5, maar begint het modelprogramma met de zescilinder 3.2.
Dit heeft Volvo een paar jaar gelden zo bedacht.
Het lijkt een rare keuze dat de V40 T5 een vijfcilinder heeft en een S60 T5 juist een viercilinder. In de VS heeft de S60 T5 juist een vijfcilinder motor.
Volvo levert sinds jaar en dag in de VS alleen de zwaardere motoren in zijn modelseries. Een ander opvallend punt is dat (niet alleen) Volvo (vooralsnog) afziet van de levering van de kleine direct ingespoten benzinemotoren. Kennelijk is er ofwel geen grote vraag naar zuinige motoren, of is er sprake van problemen met verschillen in de benzine en dergelijke.
De nieuwe V40 T4 wordt zowel met 1.6 als vijfcilinder 2.0 gemaakt. De T5 altijd met vijfcilinder (zowel 2.0 als 2.5).
Het is waarschijnlijk dat de vijfcilinder T4 voor de VS is bedoeld, en mogelijk nog een paar andere overzeese gebieden. De T5 (waarvan bij de huidige kleine Volvo modellen het leeuwendeel naar de VS gaat) heeft men er voor gekozen zich geheel op de VS te richten. De V40 T5 heeft wellicht daarom altijd de vijfcilinder. Qua imago helpt het natuurlijk ook, en deze variant zal in Europa nooit grote verkoopaantallen halen.
Bij de S60/V60 zit dat iets anders. De T5 is hier meer een 'gemiddelde' motorisering, die ook in Europa flinke aantallen zal halen. Dus bij deze auto is een verschil gemaakt. De Amerikaanse S60 T5 heeft een vijfcilinder en de Europese S60/V60 T5 een zuinige viercilinder.
Bij de S80/V70 heeft de T5 altijd een viercilinder. In de VS wordt de S80 in het geheel niet geleverd met een T5, maar begint het modelprogramma met de zescilinder 3.2.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik had het niet beter kunnen verwoorden Maurice. Heel goed verhaal. En ik sluit mij hier dan ook volledig bij aan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Black-or-White
- 2nd Gear member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
- Locatie: Ster van Twente
Toch vind ik het vreemd. Een middenklasser met een sterkere 5cyl motor, terwijl de 4cyl T5 hier toch veel beter bij past...Maurice Pierik schreef:
Bij de S60/V60 zit dat iets anders. De T5 is hier meer een 'gemiddelde' motorisering, die ook in Europa flinke aantallen zal halen. Dus bij deze auto is een verschil gemaakt. De Amerikaanse S60 T5 heeft een vijfcilinder en de Europese S60/V60 T5 een zuinige viercilinder.
Bij de S80/V70 heeft de T5 altijd een viercilinder. In de VS wordt de S80 in het geheel niet geleverd met een T5, maar begint het modelprogramma met de zescilinder 3.2.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het is zoals het is (en de logica daarvan mis ik ook wat)
Volvo for life