De S80 LE is er nu wel als D5, wellicht komt er medio Mei met het nieuwe modeljaar wel een vergelijkbaar aanbod voor de V/XC70.
Dat Volvo NL geen D5 handbak beschikbaar heeft is te billijken, men kan onmogelijk alle combinaties in de vloot hebben en met de LE is de D5 een auto die wordt gekocht door berijders die 'm aankleden, en die bestellen doorgaans ook de Geartronic. Laat onverlet dat het een lekkere combi moet zijn, de handbak met de twinturbo en 420Nm, maar snappen doe ik het wel. Zo'n configuratie is lastig aan het dealernetwerk te slijten na de demoperiode.
Summum V70D3 of Momentum D5 ( handbak)
- Johan
- 5th Gear member
Ik had beloofd de bron niet te onthullen.diesel01 schreef:Bijzonder smaakvol en een automaat om te smullen..die doet precies wat hij moet doen, vlot door de verzetten en remmend vermogen bij gas los voor bijv. een rotonde.Johan schreef:Hakan,
Het gaat prima dank je.
Ik heb nog wel even voordat ik mijn keuze definitief moet maken (half jaar), maar had laatst onderhoud en vroeg of ik een D5 leenauto kon krijgen maar daar was moeilijk aan te komen omdat deze veel minder vaak wordt gekocht. Kreeg overigens een XC60 2.0T aut mee en dat vond ik eigenlijk tegenvallen maar dat is een ander verhaal.
Ik moet zeggen dat ik ook nog met een schuin oog kijk naar de concurrentie (520D *kuch*).
Er is echter heel wat voor nodig om mijn Volvo hart om te buigen.
Ik merk wel dat tot nu toe de D5 als favoriet wordt bestempeld. Als de dealer er een heeft bellen ze me sowieso op. We wachten dus maar af.
Ik hoorde wel dat na de zomer de D5 standaard 225pk gaat krijgen en een
nieuwe automaat waarmee de uitstoot ook onder de 140 gr/km zal blijven. Dit zou dan zelfs mogelijk een CVT kunnen zijn.
Maar een D5 met handbak is, denk ik, explosiever en zeker krachtiger.
De uitstoot van de D5 is fractioneel lager dan de D3.
Veel bedrijven leggen hun medewerkers op om max. tot 140 Gr/km uitstoot te gaan. Zolang het een handbak is zitten zowel de D3 als de D5 beneden deze grens. Met geartronic wordt dit een volledig ander verhaal (>160). Dit zou "opgelost" moeten worden door het inzetten van een CVT.
Kan niet beoordelen wat dit uitmaakt tov traditionele automaat, maar we nemen het maar voor kennisgeving aan.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
begreep altijd dat dit niet wil passen bij een dwarsgeplaatste motorThom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
-
- 4th Gear member
Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- diesel01
- Geartronic member
Hoe staat het overigens met de BMW?lemmer schreef:Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.
-
- 5th Gear member
Dan moet die motor in de lengterichting. Had mooi gekund met de 'facelift' van MY2012, mooie langere voorzijde, ook nog goed voor de veiligheid (kreukelzone)Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
+1
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
rsnhakan schreef:Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.NederKees schreef:De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.
D3 rijdt heel behoorlijk maar D5 rijdt veel lekkerder.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Lederen bekleding is ook wel erg fijn/mooi.
Johan, zijn dat de uitvoeringen zoals je ze wilt hebben? Of zat je er ook nog aan te denken om wat accessoires achteraf te nemen?
Je komt nu ook vanuit een 2.5T, dan zal de D3 wel tegenvallen..
Diverse testen hebben aan getoond dat xenon geen extra licht opbrengst geeft. Het lijkt maar zo omdat dat irritante blauwe licht meer opvalt tegen over het warmere straatlicht. Je wordt dus gewoon genept. Maar je kan wel lekker de patser uithangen. Hoewel iedere Sjonnie nu blauwe lampjes in z'n Golfje schroeft. Zoals gezegd ik heb een ter... hekel aan die verblindende blauwe lampen.
In België zit het RTI wel in het summum pakket.
En leer zit gewoon in Momentum.
Het enige nuttige in Summum is die elektrische stoel. Maar die heb ik voor €990,- bijbesteld.
-
- 4th Gear member
Mijn andere autodiesel01 schreef:Hoe staat het overigens met de BMW?lemmer schreef:Dan gaat de volvo een halve meter breder worden. Geloof me, ze houden die Giertronic niet voor niets, commercieel is het een onding, maar kan niet anderr met een lange 5 cilinder lijnmotor dwars voorin.Thom schreef:Wat een halfbakken oplossing dan weer, lepel er toch gewoon een fatsoenlijke 8-traps ZF volwaardige automaat in. Komt die D5 ook eindelijk volledig tot z'n recht.

BMW535D Touring X-drive
-
- 4th Gear member
Oei, lange tenen?bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)

Neem van mij aan dat de stap na de volvo een BMW is, dat kun je zeker positief zien!! Fact is dat de regering fiscaal gewoon minder goede vrienden is met de grotere Volvos, is echt jammer!!
BMW535D Touring X-drive
- diesel01
- Geartronic member
Tja als je het hele land vol in het licht zet het je ook geen autoverlichting meer nodig, in het achtergesteld gebied(mooi zo laten)waar ik woon heeft xenon zeker meerwaarde.NederKees schreef:rsnhakan schreef:Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.NederKees schreef:De D5.
Summum voegt eigenlijk geen nuttige opties toe. Ik heb een pest hekel aan die blauwe lampen en zal daarom nooit Summum nemen. En RTI is zeker z'n geld niet waard.
Ik heb wegens tax redenen een D3 Momentum en zou meteen voor €3000,- opties inruilen voor een D5.
Johan, zijn dat de uitvoeringen zoals je ze wilt hebben? Of zat je er ook nog aan te denken om wat accessoires achteraf te nemen?
Diverse testen hebben aan getoond dat xenon geen extra licht opbrengst geeft. Het lijkt maar zo omdat dat irritante blauwe licht meer opvalt tegen over het warmere straatlicht. Je wordt dus gewoon genept. Maar je kan wel lekker de patser uithangen. Hoewel iedere Sjonnie nu blauwe lampjes in z'n Golfje schroeft. Zoals gezegd ik heb een ter... hekel aan die verblindende blauwe lampen.
Het enige nuttige in Summum is die elektrische stoel. Maar die heb ik voor €990,- bijbesteld.
Ik zal ook altijd mijn auto's blijven uitzoeken op xenon, sterker nog het was mij te kostbaar anders was mijn Hella balkje ook xenon geweest..
Een tippie mijnerzijds, kijk niet rechtstreeks in de xenonlamp.
-
- 4th Gear member
Wat een zinloze info. Xenon verlichting is beter dan welke verlichting dan ook, geen strooilicht en veel meer lichtoobrengst, tevens zit er op volvo een meesturende versie, en dat is echt fijn!!NederKees schreef:rsnhakan schreef:Xenon nutteloos? Ben ik het niet mee eens. Eenmaal xenon, altijd xenon. Wat een lichtopbrengst. RTI is geen onderdeel van de Summum uitvoering.NederKees schreef:De D5.
Die verblindende blauwe lampen hebben allemaal hoogteverstelling en sproeiers. Ik heb een hekel aan die auto's die volgeladen met hun standaard lampen in je opgen schijnen.
Pffffff
BMW535D Touring X-drive
-
- 6th Gear member
Waar ik een hekel aan heb is aan mensen die een lampje vervangen en deze verkeerd monteren,het is opzich al een hele kunst om zo,n lampje er verkeerd in te proppen.hoe ze het toch voor elkaar krijgen is mij een raadsel!
Zo,n verkeerd gemonteerd lampje verblind enorm.
En men heeft het zelf niet in de gaten!
Zo,n verkeerd gemonteerd lampje verblind enorm.
En men heeft het zelf niet in de gaten!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
gaaplemmer schreef:Oei, lange tenen?bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)dan hebben de ringen en de sterren het allemaal niet goed gezien. dwarse plaatsing heeft toch niets te maken met veiligheid, maar met ruimte, en eventueel geen haakse overbrengingen.
Neem van mij aan dat de stap na de volvo een BMW is, dat kun je zeker positief zien!! Fact is dat de regering fiscaal gewoon minder goede vrienden is met de grotere Volvos, is echt jammer!!
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Lijkt een goede investering (voor zover een auto dat kan zijn); zeldzamere D5 handbak en dus betere restwaarde?
Ik zou namelijk ook niet voor een handbak kiezen in een D5, liever automaat. Dat kan hem meer of minder waard maken.
Ik zou namelijk ook niet voor een handbak kiezen in een D5, liever automaat. Dat kan hem meer of minder waard maken.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 5th Gear member
Ik mis de technische kennis om je hierin van repliek te dienen, maar ik blijf vinden dat de D5 en T6 een betere automaat verdienen. De goede eigenschappen van die motoren worden nu teveel teniet gedaan door die matige bak.bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
- edraket
- 7th Gear member
denk dat een automaat een betere restwaarde heeft dan een handbak. Als je dat dan weer afzet tegen de meerprijs als hij nieuw is zal het niet zoveel verschil uitmaken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
lol je kunt een stelling niet verdedigen maar toch plemp je hem neer? Volgens mij zijn dwarsgeplaatste motoren veiliger omdat een motor die in lengterichting geplaatst is bij een crash meer richting binnenruimte komt dan een dwars geplaatst exemplaar.Thom schreef:Ik mis de technische kennis om je hierin van repliek te dienen, maar ik blijf vinden dat de D5 en T6 een betere automaat verdienen. De goede eigenschappen van die motoren worden nu teveel teniet gedaan door die matige bak.bart simpson schreef:Best Thom, soms zeg je zinnige dingen maar een lengte plaatsing goed voor je kreukelzone? echt niet.... (waarom maak je samen met je pa de stap niet naar BMW?)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0