Velgen S60/V70NN
-
- 5th Gear member
Ik zit dit met enige verbazing te lezen. Je koopt een mooie Volvo, een V70 van het huidige model. En wilt daar velgen van een oude S60 of zelfs een 850 op gaan schroeven :roll:? Het is jammer dat er geen welstandscommissie is hiervoor.. Er staan op Marktplaats en bij dealers meer dan genoeg fraaie sets te koop, dat kan het bedrag toch ook niet meer zijn op zo'n auto.. :?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Thommie my friend!
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Zo, Frisse dag, frisse start.
Heren, Excusses voor al wat u persoonlijk eventueel benadeeld heeft uit mijn uitspraken. Wat daar qua aandeel van mijn persoonlijke omstandigheden in zit kan van invloed zijn geweest. Het aanstaande vaderschap komt rap dichterbij en wie weet wat dat brengt.
Hoofdoorzaak ligt voornamelijk in het feit dat ik, na vijf jaar sparen, dan eindelijk een "droom-auto" kan kopen, en dit dan heel netjes dit dan voor het eerst bij de dealer doe. Dan betaal je wat meer maar je krijgt dan wel kwaliteit was mijn idee altijd. Toen ik dan deze auto, met alles dr op en dr aan bij een voor mij nieuwe dealer vond was de keuze eigenlijk al gauw gemaakt. Deze zit nog iets boven mijn budget maar had dat er nog wel voor over.
Wat voor grote desillusie is het dan dat het contact met de verkoper belachelijk poesje verloopt. Voor mijn gevoel luisterde hij totaal niet naar mijn vragen. Begon in eerste instantie hele verhalen op te hangen en pas nadat ik nogmaals mijn vraag uitspel is het, "ow euh, ja meneer, dat klopt." Heb nog gevraagd of een zustergarage, waar ik wel voet aan de grond krijg, de handel wou overnemen. Deze heeft zich super ingespand om een vergelijkbare deal voor een andere auto te maken maar kon zich begrijpelijk genoeg hier niet in mengen.
En dan, als onderhandelingen over nieuwe additionele velgen ook stranden in onbegrip, besluit ik de knoop door te hakken qua koop van de auto en mijn recent opgeknapte A-aftermarket velgen "17" Cratus" in te zetten. In overleg met de WP-chef kon dit wel, toen ineens niet maar men zou dit de volgende dag nog even nakijken. wellicht dat de steek niet zou kloppen. Dit verbaasde mij omdat sinds de 700 dit al 5*108 is. maar goed dit zou de volgende dag bevestigd worden. Thuis uiteraard dit nagekeken en vond alleen de afwijking in de naafdiameter, dus huidige pasring er uit, nieuwe er in dacht ik toen. en zo ook bevestigd via mail om daarvoor een werkplaats order te maken om de kosten in overleg te dekken.
Helaas, mijn grote vrind de verkoper belde de volgende dag dat de velgen echt niet zouden passen ivm de steekmaat, dit aldus de velgenmonteur. Hoe kun je dan als garage zo'n uitspraak doen al je er blijkbaar niet eens naar hebt gekeken? ben je je geloofwaardigheid toch gelijk kwijt?
Zoals gesteld, aangezien ik al boven mn budget zit en de originele 16" velgen voor de winter zijn gereserveerd, ga ik proberen de genoemde 17" te monteren. Over de ET-waarde, die was bij de 850 inderdaad te groot. en precies goed voor de S60. Daarnaast moet er in mijn beleving nog gezonde ruimte zijn voor principe's. Het onderhoud tijdens de garantieperiode laat ik tenminste bij de zustergarage uit voeren, dit was al onderdeel van de koopbemiddeling.
tot zover.
Heren, Excusses voor al wat u persoonlijk eventueel benadeeld heeft uit mijn uitspraken. Wat daar qua aandeel van mijn persoonlijke omstandigheden in zit kan van invloed zijn geweest. Het aanstaande vaderschap komt rap dichterbij en wie weet wat dat brengt.
Hoofdoorzaak ligt voornamelijk in het feit dat ik, na vijf jaar sparen, dan eindelijk een "droom-auto" kan kopen, en dit dan heel netjes dit dan voor het eerst bij de dealer doe. Dan betaal je wat meer maar je krijgt dan wel kwaliteit was mijn idee altijd. Toen ik dan deze auto, met alles dr op en dr aan bij een voor mij nieuwe dealer vond was de keuze eigenlijk al gauw gemaakt. Deze zit nog iets boven mijn budget maar had dat er nog wel voor over.
Wat voor grote desillusie is het dan dat het contact met de verkoper belachelijk poesje verloopt. Voor mijn gevoel luisterde hij totaal niet naar mijn vragen. Begon in eerste instantie hele verhalen op te hangen en pas nadat ik nogmaals mijn vraag uitspel is het, "ow euh, ja meneer, dat klopt." Heb nog gevraagd of een zustergarage, waar ik wel voet aan de grond krijg, de handel wou overnemen. Deze heeft zich super ingespand om een vergelijkbare deal voor een andere auto te maken maar kon zich begrijpelijk genoeg hier niet in mengen.
En dan, als onderhandelingen over nieuwe additionele velgen ook stranden in onbegrip, besluit ik de knoop door te hakken qua koop van de auto en mijn recent opgeknapte A-aftermarket velgen "17" Cratus" in te zetten. In overleg met de WP-chef kon dit wel, toen ineens niet maar men zou dit de volgende dag nog even nakijken. wellicht dat de steek niet zou kloppen. Dit verbaasde mij omdat sinds de 700 dit al 5*108 is. maar goed dit zou de volgende dag bevestigd worden. Thuis uiteraard dit nagekeken en vond alleen de afwijking in de naafdiameter, dus huidige pasring er uit, nieuwe er in dacht ik toen. en zo ook bevestigd via mail om daarvoor een werkplaats order te maken om de kosten in overleg te dekken.
Helaas, mijn grote vrind de verkoper belde de volgende dag dat de velgen echt niet zouden passen ivm de steekmaat, dit aldus de velgenmonteur. Hoe kun je dan als garage zo'n uitspraak doen al je er blijkbaar niet eens naar hebt gekeken? ben je je geloofwaardigheid toch gelijk kwijt?
Zoals gesteld, aangezien ik al boven mn budget zit en de originele 16" velgen voor de winter zijn gereserveerd, ga ik proberen de genoemde 17" te monteren. Over de ET-waarde, die was bij de 850 inderdaad te groot. en precies goed voor de S60. Daarnaast moet er in mijn beleving nog gezonde ruimte zijn voor principe's. Het onderhoud tijdens de garantieperiode laat ik tenminste bij de zustergarage uit voeren, dit was al onderdeel van de koopbemiddeling.
tot zover.
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
-
- 2nd Gear member
Zo en dat heb je mooi recht gezet( kwijt) Wat een lang verhaal maar wel duidelijk! :microwave:
Volvo XC 70 bj 2005 nu in mijn bezit .
Volvo v70 bj 2001 verkocht
Volvo s60 bj 2003 verkocht
Volvo v70 bj 1998 verkocht
Volvo amazon combi 1968 verkocht
Volvo v70 bj 2001 verkocht
Volvo s60 bj 2003 verkocht
Volvo v70 bj 1998 verkocht
Volvo amazon combi 1968 verkocht
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan zat je exvriend er even naast qua steekmaat maar... voor een afwijkend naafgat is gekloot met vulringen nog steeds gekloot en een fors afwijkende ET waarde oplossen met spacers is ook gekloot, dus helemaal ongelijk heeft hij niet al onderbouwd hij het met de verkeerde argumenten.
Als er op een velg Volvo staat maakt dat hem daardoor niet ineens universeel toepasbaar op iedere Volvo.
Wens je wijsheid....
Als er op een velg Volvo staat maakt dat hem daardoor niet ineens universeel toepasbaar op iedere Volvo.
Wens je wijsheid....
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Spacers? De ET van de 850 velg is kleiner dan origineel dus komen ze naar buiten. Dat wordt dan het montagebed afdraaien wat ik op diverse fora ook wel zie. Ik zou daar helemaal niet aan beginnen..bart simpson schreef:... en een fors afwijkende ET waarde oplossen met spacers is ook gekloot, ....
Het klinkt misschien hard (niet zo bedoeld) maar je hebt exact voldoende budget om je droomauto te kopen alleen niet in jouw droomuitvoering. Het is niet anders.. Sparen en het voordeel dat je weer iets hebt om naar uit te kijken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je hebt gelijk. ik dacht even andersom aan een 240 rijder die een 850 wiel had gemonteerd, het paste qua steek maar kon niet draaien
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Wie heeft het hier over spacers.....?
ET velg is 49. V70nn heeft officieel 50, en bij veel accessoires is het 55. ga nu geen spijkers op laagwater zoeken want het is tenslotte geen rakettechniek....
ET velg is 49. V70nn heeft officieel 50, en bij veel accessoires is het 55. ga nu geen spijkers op laagwater zoeken want het is tenslotte geen rakettechniek....
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
-
- 5th Gear member
Begrijp ik het goed dat u 5 jaar uitkijkt naar het kopen van deze auto en dan deze aanschaft bij een dealer waar u zich vanaf de eerste minuut alleen maar ergert? En omdat diezelfde dealer (onderbouwde) vraagtekens zet bij een m.i. onzalig plan, deugt deze nergens meer voor? Ik ben blij dat u mijn klant niet bent..
-
- 2nd Gear member
Heb nog steeds hoop al twijfelt het nog steeds, jammer van zo'n reactie echter. De onderbouwing schort het mijns inziens nog steeds aan.
Ik laat het hierbij, zie in dat het invullen van vraagtekens hier op dit forum voor mij niet nuttig blijkt. ajuus.
Ik laat het hierbij, zie in dat het invullen van vraagtekens hier op dit forum voor mij niet nuttig blijkt. ajuus.
- den toerist
- 5th Gear member
Bekijk het eens van de andere kant: Als je een stalen balk hebt, die je in 3 stukken slijpt. Die zet nadien met enkele lasnaden aan elkaar..... Die stalen balk zal nooit meer dezelfde sterkte hebben als voorheen.
Plaats dit nu eens voor die 'oude' (wel is waar knappe) velgen die je zou willen plaatsen op een nagelnieuwe wagen, waar nog enkele aanpassingen moeten aan gebeuren om deze geplaatst te krijgen.... zijn we nog steeds veilig bezig? Het is trouwens het enige contact met de weg...
Plaats dit nu eens voor die 'oude' (wel is waar knappe) velgen die je zou willen plaatsen op een nagelnieuwe wagen, waar nog enkele aanpassingen moeten aan gebeuren om deze geplaatst te krijgen.... zijn we nog steeds veilig bezig? Het is trouwens het enige contact met de weg...
- DrRossi
- 4th Gear member
Wat een gezever zeg!!
Als jou oude wielen et 49 hebben en de velg breedte niet te veel afwijkt is het geen probleem om je wielen te monteren.
Pasringen zijn enkel voor het centreren tijdens het monteren.
Als de vijf bouten vast zitten gaat dat wiel echt niet meer zijn plek.
Ik begrijp de verwarring omdat men er van uit ging dat je et 43 had.
Dat een dealer hier geen aansprakelijkheid voor wil dragen snap ik ook.
Alle wiel fabrikanten maken gebruik van die pasringen, het is ondoenlijk om voor elk naafgat een nieuw wiel te moeten maken en dus is het gat vaak gebaseerd op de grootst mogelijke.
Maar nu hebben we het nog niet over de banden maat gehad?
Veel plezier met je auto en we zien de foto's met interesse tegemoet!!
Als jou oude wielen et 49 hebben en de velg breedte niet te veel afwijkt is het geen probleem om je wielen te monteren.
Pasringen zijn enkel voor het centreren tijdens het monteren.
Als de vijf bouten vast zitten gaat dat wiel echt niet meer zijn plek.
Ik begrijp de verwarring omdat men er van uit ging dat je et 43 had.
Dat een dealer hier geen aansprakelijkheid voor wil dragen snap ik ook.
Alle wiel fabrikanten maken gebruik van die pasringen, het is ondoenlijk om voor elk naafgat een nieuw wiel te moeten maken en dus is het gat vaak gebaseerd op de grootst mogelijke.
Maar nu hebben we het nog niet over de banden maat gehad?
Veel plezier met je auto en we zien de foto's met interesse tegemoet!!
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 2nd Gear member
Zonder hier verder woorden over vuil te willen maken.
Ben vanochtend gebeld met de mededeling dat ze er nogmaals naar hebben gekeken en dat de velgen er inmiddels onder zitten. vrijdag wordt de auto afgeleverd.
De hoop heeft overwonnen en krijg vertrouwen in een betere relatie.
Heren moderators, Mag hier een slotje op?
Ben vanochtend gebeld met de mededeling dat ze er nogmaals naar hebben gekeken en dat de velgen er inmiddels onder zitten. vrijdag wordt de auto afgeleverd.
De hoop heeft overwonnen en krijg vertrouwen in een betere relatie.
Heren moderators, Mag hier een slotje op?