Ik zag in de V50 prijslijst van 2010 als optie de automatisch inklapbare buitenspiegels (optiecode 167) staan. Woon in een buurt met veel spelende kinderen en ben al eens een spiegel 'kwijtgeraakt'. Dus dit leek me wel handig!
Nu heb ik even snel gechecked bij de dealer en die gaf aan dat het niet achteraf in te bouwen is?! Heeft iemand toevallig een andere ervaring of een slimme oplossing niet zijnde 'met de hand inklappen'...
Alvast bedankt!
Optie automatisch inklapbare spiegels V50
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Als de dealer dat zegt, dan is dat zo. Dat geldt feitelijk voor alle (originele)zaken die achteraf ingebouwd zouden kunnen worden maar daarvoor software nodig zijn. Dat schijnt niet ingeladen te kunnen worden, helaas.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- RemcoT4
- 3rd Gear member
Ze hebben vorige week park assist ingebouwd, een originele... neem aan dat daarvoor ook software moest worden geladen. Software laden lijkt mij persoonlijk sowieso het minst grote probleem, tenzij ze het niet willen/mogen oid.
Ik zal maandag nog eens naar de reden vragen!
Ik zal maandag nog eens naar de reden vragen!
Volvo V40 T4 Polestar SUMMUM (MY13)
Volvo V50 2.0 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo C30 1.8 SPORT Professional Line (MY10)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Bart Simpson even een PM sturen, weet je alles.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- RemcoT4
- 3rd Gear member
Thanks! Dat ga ik even doen...V70/2.4D/2003 schreef:Bart Simpson even een PM sturen, weet je alles.
- RemcoT4
- 3rd Gear member
Antwoord al binnen, optie alleen leverbaar 'af-fabriek' ...spiegelsets niet los leverbaar en daarmee dus ook de software(toevoeging) niet. Helaas!
- Mickyman
- 4th Gear member
ik kan je gerust stellen, leuke optie, bij mij staat ie aan (bij mijn broer niet, die ziet er geen nut van in) maar de spiegels zijn na inklappen nog zo breed, dat het alleen voor het gevoel is... leuk maar niet nodig denk ik;-)RemcoC30 schreef:Antwoord al binnen, optie alleen leverbaar 'af-fabriek' ...spiegelsets niet los leverbaar en daarmee dus ook de software(toevoeging) niet. Helaas!
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je kunt ze handmatig natuurlijk inklappen
Volvo for life
- JHV
- 1st Gear member
Dus als ik mijn spiegels eraf rij, kan ik alleen nog maar handmatige spiegels bestellen.... Kan het me haast niet voorstellen...RemcoC30 schreef:Antwoord al binnen, optie alleen leverbaar 'af-fabriek' ...spiegelsets niet los leverbaar en daarmee dus ook de software(toevoeging) niet. Helaas!
Volvo V50 '08 1.6D R-design Rica-tuning (140pk), zwart/wit leder, Volvo sunblindes......
VW Lupo 1.2 TDi 3L witte 16inch Cupra, airco, stoelverwarming, Privacy Shades......
VW Lupo 1.2 TDi 3L witte 16inch Cupra, airco, stoelverwarming, Privacy Shades......
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat is in sommige gevallen juist het grote probleem. Neem als voorbeeld stoelverwarming! (origineel achteraf)RemcoC30 schreef:Software laden lijkt mij persoonlijk sowieso het minst grote probleem, tenzij ze het niet willen/mogen oid.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ jhv, je leest het dan wel maar snapt het niet echt.
Er is geen losse complete spiegelset als accessoire leverbaar die bestaat uit 2 spiegels, de knopjes op de deur en de software om het te activeren, alles is uiteraard wel los per stuk te koop maar heb je alles los gekocht met het idee dat je dat werkend gaat krijgen sta je voor een teleurstelling, het gaat als het ooit niet op de auto af fabriek gezeten heeft nooit werken.
Er is geen losse complete spiegelset als accessoire leverbaar die bestaat uit 2 spiegels, de knopjes op de deur en de software om het te activeren, alles is uiteraard wel los per stuk te koop maar heb je alles los gekocht met het idee dat je dat werkend gaat krijgen sta je voor een teleurstelling, het gaat als het ooit niet op de auto af fabriek gezeten heeft nooit werken.
Volvo for life
- JHV
- 1st Gear member
Bij mijn Audi was dit wel mogelijk, binnen het forum waren er al meerdere die het achteraf hadden gemonteerd. Daarom leek het me dat het wel mogelijk moest zijn.bart simpson schreef:@ jhv, je leest het dan wel maar snapt het niet echt.
Het is inderdaad wat te snel van mij gereageerd dat ik geen losse onderdelen zou kunnen bestellen (gelukkig maar).
Volvo V50 '08 1.6D R-design Rica-tuning (140pk), zwart/wit leder, Volvo sunblindes......
- Mickyman
- 4th Gear member
bij Audi (alle VAG auto's) is het meeste te programmeren met een VAGCOM kabel, zo kun je dus in de computer de spiegels aan of uitzetten (ook bijv het naar benedenkantelen bij achteruit), hier is voor Volvo voor zo ver ik weet geen software voor.JHV schreef:Bij mijn Audi was dit wel mogelijk, binnen het forum waren er al meerdere die het achteraf hadden gemonteerd. Daarom leek het me dat het wel mogelijk moest zijn.bart simpson schreef:@ jhv, je leest het dan wel maar snapt het niet echt.
Het is inderdaad wat te snel van mij gereageerd dat ik geen losse onderdelen zou kunnen bestellen (gelukkig maar).
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- RemcoT4
- 3rd Gear member
Viel me vandaag ook op dat ze ingeklapt nog redelijk 'uitsteken'. Bij mij is er al eens een spiegel 'afgefietst', vandaar dat ik even naar de mogelijkheden keek. Het is meer uit gemak, dan echt noodzakelijk...Mickyman schreef:ik kan je gerust stellen, leuke optie, bij mij staat ie aan (bij mijn broer niet, die ziet er geen nut van in) maar de spiegels zijn na inklappen nog zo breed, dat het alleen voor het gevoel is... leuk maar niet nodig denk ik;-)RemcoC30 schreef:Antwoord al binnen, optie alleen leverbaar 'af-fabriek' ...spiegelsets niet los leverbaar en daarmee dus ook de software(toevoeging) niet. Helaas!