Hoi
toen ik mijn 940 in augustus kocht moest ik koelvloeistof bijvullen, de radiateur zweette dus weet ik dat er een keer een nieuwe in moet, maar ik vul ongeveer 0,25 liter per 1000 km bij en heb er niet zo een haast mee.
Het gekke is dat ik de laatste weken niets meer hoef bij te vullen en bij mij is het idee gekomen dat het mkisschien niet de radiateur is.
Wie weet wat het anders zou kunnen zijn
940
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
De koppakking? Maar of die zichzelf herstellen? Heb je ook zoete witte walm achter de wagen?
(en dan bedoel ik niet de normale condenswolken die we allemaal hebben bij koude start)
(en dan bedoel ik niet de normale condenswolken die we allemaal hebben bij koude start)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
nee ik heb geen walm achter de wagen of slurry in de olie, de radiateur was eerst ook "nat "nu een stuk minder.
ik ga voor dat ik op vakantie ga deze zomer zeker de radiateur vervangen, maar ik wil eerst weten wat er nu aan de hand is.
ik ga voor dat ik op vakantie ga deze zomer zeker de radiateur vervangen, maar ik wil eerst weten wat er nu aan de hand is.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ook geen beslagen raam aan de binnen kant?
Je kan het systeem ook onder druk laten zetten. Dan komt de zwakke plek vanzelf naar voren.
Je kan het systeem ook onder druk laten zetten. Dan komt de zwakke plek vanzelf naar voren.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
Hoi
ook geen beslagen ramen aan de binnenkant, ik ga het systeem onder druk laten zetten.
zit zelf ook aan de kachelradiateur te denken
ook geen beslagen ramen aan de binnenkant, ik ga het systeem onder druk laten zetten.
zit zelf ook aan de kachelradiateur te denken
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Goed plan. Denk er wep aan dat er dan een kans is dat ie gelijk flink lek is en soms niet meer verder kan rijden maar je weet wel gelijk waar de zwakke en slechte plek zat.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
tja misschien dat ik maar naar een andere ga kijken, heeft er iemand ervaring met een 240/940 diesel, wat betreft onderhoud verbruik en dergelijke
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Dat is ook weer zowat hé... Zodra je een probleem hebt maar te gaan kijken naar een andere auto.
Gewoon lek opsporen en daarna fixen! Kan hij daarna weer km's vreten!
Gewoon lek opsporen en daarna fixen! Kan hij daarna weer km's vreten!
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
als dat het enigste probleem was wel
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
- EV
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09.02.2006 - 21:12
Heb je de kachelkraan nu al gecontroleerd, ik merk dat je alleen afgaat op de kachelradiateur.
Kijk nou eens onder je dashboard, rechtsboven je gaspedaal, daar zit een mechanisme wat je bedient met je warm/koud knop, deze willen eerder lekken dan je radiateur en geeft geen walm in de auto, wel lekkage.
Op zoek naar een ander zonder dat je een goede diagnose hebt gesteld is erg kort door de bocht in mijn ogen.
Emiel
Kijk nou eens onder je dashboard, rechtsboven je gaspedaal, daar zit een mechanisme wat je bedient met je warm/koud knop, deze willen eerder lekken dan je radiateur en geeft geen walm in de auto, wel lekkage.
Op zoek naar een ander zonder dat je een goede diagnose hebt gesteld is erg kort door de bocht in mijn ogen.
Emiel
Volvo 940 GL Estate 1992
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Wat zijn de andere problemen dan?
Alles is op te lossen zeker als je zelf een beetje aan de slag gaat.
Alles is op te lossen zeker als je zelf een beetje aan de slag gaat.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
Nou
Koelingslekkage
koppelingscilinder / koppeling
wielophanging linksvoor klappert
kleppen uitgesteld
Airco ( is niet noodzakelijk )
Dit zijn toch allemaal zaken die ik niet kan
Koelingslekkage
koppelingscilinder / koppeling
wielophanging linksvoor klappert
kleppen uitgesteld
Airco ( is niet noodzakelijk )
Dit zijn toch allemaal zaken die ik niet kan
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993