LPGinbouw adressen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
volvomachinery
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12.11.2010 - 14:57

Beste mede-Volvokoetsiers,

Voor mijn Volvo 245 B21-A ben ik op zoek naar een betaalbaar LPGadres, het liefst een beetje in het noorden of het midden van het land.
Ik heb al even wat rondgebeld.
Voor 1100 euro alles inclusief kan ik een onderbouw doen bij de MercedesSpecialist in Lemmer. Dat lijkt mij een hele nette prijs, maar heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
De meeste bedrijven die ik tot nu heb gevonden vragen 1450 euro voor onderbouw, maar ik zoek dus een goedkoper adres.
Goede verhalen gehoord over de firma in Oostelbeers, maar dat is zo'n eind weg. Vooral lastig als iets niet goed werkt en je weer terug moet, dus ik zoek dus iets dichter bij huis. Wie weet een goed én niet al te duur adres?
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

Ben zelf zeer tevreden over Mesman in Son, bij Eindhoven.
Had voor mijn V40 een LPG ruiltank, compleet voor 750,- eurie. :P
Incl. inbouw en enkele modificaties, is inmiddels wel enkele jaartjes geleden.
Auto is uit 1998 en zit bijna op 390000 km.
Ombouw was een werkje van circa 2.5 uur, en kon er op wachten. :BIG:
Gr. Ron
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
HSGHOR
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 15.08.2007 - 09:55
Locatie: Zwolle

Vorige week lpg laten inbouwen bij Henk Boertien in Wezep (zit ook in Emmen) Nette installatie en mooi ingebouwd. MvG Eric
volvomachinery
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 12.11.2010 - 14:57

Onderbouw of cilindertank achter de achterbank? En wat was je daarvoor kwijt?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Vraag gewoon bij een paar bedrijven in de buurt een offerte aan. Dan weet je 't.
Tmug
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10.01.2012 - 01:02

Visser in leeuwarden doet het ook, zelf geen ervaringen mee. Kennisssen wel en erg tevreden en schappelijk.
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

hier in de buurt (wormerveer) zit een bedrijf welke vanaf/ rond €1300,- nieuw inbouwd..
geen idee wat, maar lijkt me ook redelijk..
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Als je een beetje handig bent, koop een complete set, en ga zelf klussen.
Sluit en monteer het zelf.
Voor een caburateur motor heb je een mengunit nodig (een ring zit net voor je caburateur), da's alles.

Dan heb je 2 mogelijkheden:

1. laat hem afstellen bij een LPG-boer (op goede CO waarde). Als je dat doet bij een erkende, heb je direct een keuringsbewijs, en een G aantekening op je kentekenpapaieren.....en je bent klaar.
2. laat hem afstellen bij een LPG-boer (op goede CO waarde). Dan maak je zelf een afspraak bij de RDW, en laat hem keuren. dan komen de gewijzigde papieren gewoon naar je toe na een paar dagen.

Wat het dan gaat kosten, moet je zelf van te voren bij dat boertje afspreken, en wat de mogelijkheden zijn.

complete sets voor je auto, kun je oa hier krijgen voor € 745,00:

http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/ ... auto/volvo


Zelf heb ik dat ook eens gedaan. Hoewel dit alweer jaren geleden was (voor mijn 745 met een B230 motor) is het mij uitstekend bevallen.....ik ben toen zelf naar de RDW gegaan.
De ene middag alles achter ingebouwd, tank, aansluitingen etc, en de LPG leiding met elektra kabel naar voren getrokken onder de auto door, en netjes opgebonden in de motorkap. (ik moest er nog mee rijden) Dan 3 dagen later alles in de motorruimte ingebouwd en aangesloten.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

wim de jong schreef:Als je een beetje handig bent, koop een complete set, en ga zelf klussen.


1. laat hem afstellen bij een LPG-boer (op goede CO waarde). Als je dat doet bij een erkende, heb je direct een keuringsbewijs, en een G aantekening op je kentekenpapaieren.....en je bent klaar.


Ik ken geen LPG boer die een zelf ingebouwde installatie op kenteken wil zetten.
Volgens hun zeggen (of het waar is weet ik niet) mogen ze dat zelfs niet eens.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Da's een kwestie van "ons kent ons", en onderhandelen. En natuurlijk hebben ze het liever niet......ze missen inkomsten, maar waarom zou het niet mogen, ze kijken desnoods ook zelf de installatie na op lekdichtheid en deugdelijkheid. Als je zo'n set compleet nieuw hebt, is er niks mis mee.
Het is een kwestie van onderhandelen, en anders maar niet.
Dan ga je zelf naar de RDW, keuren hun hem, en als je het goed doet, krijg je ook je 'G' aantekening.


Je wilt niet weten wat er bij APK keuringen gebeuren. auto's worden goedgekeurd met de raarste dingen, en met een steekproef wordt het gauw vervangen. Is die goede man weg, worden de oude dingen er weer opgezet..... een verse APK !!

Dit bedrijf weet ook alles van LPG, en vooral voor de wat oudere auto's:

http://www.vogelsautogas.nl/lpg_sets/default.asp?id=69
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”