Is die erkende garage een dealer of universeel?
Het lijkt me stug dat de gaspedaalsensor weer stuk is,als de oude al stuk was,dat betwijfel ik ook.
Keer goed uitlezen bij een dealer lijkt me de juiste oplossing in eerste instantie!
Auto die meer in garage staat dan hij rijdt:wie herkent dit?
-
- 1st Gear member
De garage waar ik recent geweest ben en nu het gaspedaalsensor zou laten vervangen, is een erkende dealer van Volvo.
De niet-erkende dealer (mijn vroegere garage) rekende voor het nieuwe gaspedaalsensor + BTW + werkuren 276 euro aan. (een jaar geleden dus)
Deze erkende garage rekent 452 euro.
Kan het zijn dat de niet-erkende dealer een gebruikt gaspedaalsensor heeft ingezet? Of is dat niet mogelijk?
Of word ik door de erkende dealer 'in het zak gezet', zoals wij zeggen?
De niet-erkende dealer (mijn vroegere garage) rekende voor het nieuwe gaspedaalsensor + BTW + werkuren 276 euro aan. (een jaar geleden dus)
Deze erkende garage rekent 452 euro.
Kan het zijn dat de niet-erkende dealer een gebruikt gaspedaalsensor heeft ingezet? Of is dat niet mogelijk?
Of word ik door de erkende dealer 'in het zak gezet', zoals wij zeggen?
-
- 1st Gear member
Hey iedereen,
Hier ben ik, jammer genoeg, terug.
Wagen is 4 dagen geleden hersteld : gaspedaalsensor volledig vervangen.
Vandaag heeft de wagen terug hetzelfde probleem....maar veel erger nog.... Hij schokt en remt af, niet normaal.
Ik heb garage gebeld en moet vandaag wagen terug binnendoen.
De factuur voor de vervanging van de gaspedaal moet ik niet betalen, wat ik maar logisch vind.
Ik doe mijn wagen binnen voor een herstelling en ik krijg een wagen terug die er nog slechter aan toe is, dat hij al was....
Ik krijg ook gratis een vervangwagen.
De garage (intussen al de 2e waar ik hem binnendoe, want de eerste wist het uiteindelijk ook niet meer) zegt dat ze het zelf niet weten wat eraan scheelt.
Ze gaan mijn auto nu eens volledig controleren op alles en nog wat.
Hoelang hij binnen moet, weet ik niet...
Maar ik heb wel een vervangwagen, dus dat vind ik op zich wel goed.
Zijn er hier mensen die ook zo ontzettend veel miserie al gehad hebben met hun Volvo?
Want het is om volledig je moed te verliezen en de tranen staan je vaak nader dan de glimlach, dat geef ik eerlijk toe....
Het enige wat ik wil, is een auto die normaal rijdt....
Maar dat zal nog niet voor de nabije toekomst zijn, vrees ik.
Groetjes,emma
Hier ben ik, jammer genoeg, terug.
Wagen is 4 dagen geleden hersteld : gaspedaalsensor volledig vervangen.
Vandaag heeft de wagen terug hetzelfde probleem....maar veel erger nog.... Hij schokt en remt af, niet normaal.
Ik heb garage gebeld en moet vandaag wagen terug binnendoen.
De factuur voor de vervanging van de gaspedaal moet ik niet betalen, wat ik maar logisch vind.
Ik doe mijn wagen binnen voor een herstelling en ik krijg een wagen terug die er nog slechter aan toe is, dat hij al was....
Ik krijg ook gratis een vervangwagen.
De garage (intussen al de 2e waar ik hem binnendoe, want de eerste wist het uiteindelijk ook niet meer) zegt dat ze het zelf niet weten wat eraan scheelt.
Ze gaan mijn auto nu eens volledig controleren op alles en nog wat.
Hoelang hij binnen moet, weet ik niet...
Maar ik heb wel een vervangwagen, dus dat vind ik op zich wel goed.
Zijn er hier mensen die ook zo ontzettend veel miserie al gehad hebben met hun Volvo?
Want het is om volledig je moed te verliezen en de tranen staan je vaak nader dan de glimlach, dat geef ik eerlijk toe....
Het enige wat ik wil, is een auto die normaal rijdt....
Maar dat zal nog niet voor de nabije toekomst zijn, vrees ik.
Groetjes,emma
- Discovery
- 5th Gear member
Ja, dit komt vaker voor en bij elk automerk, dit noemen ze ookwel een maandagmorgen auto/wagen. Ik zou, gezien je problemen, je verlies nemen en op zoek gaan naar een vergelijkbare Volvo. Je bent het vertrouwen in deze auto kwijt en een auto als deze zou je blij moeten maken, niet aan het huilen.
-
- 2nd Gear member
ik denk aan kabelbreuk, massaprobleem of vocht in de bekabeling
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Als allerlaatst: neem eens contact op met de Duitse Autodoctoren van Vox TV. Elke zondagmiddag te zien om 17 uur op Vox TV via de satelliet.
http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil.html
http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil.html
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
@ MarioC70
Even een vraagje : wat is de CEM?
Ik ken een beetje van auto's, maar bijlange nog niet alles.
Hoe wordt dit probleem bij jullie dan opgelost?
Kan hiervoor een definitieve oplossing geboden worden?
Of bestaat het risico dat ik ga blijven sukkelen met mijn auto?
Mijn auto is sinds gisteren terug binnen in de garage en ze gaan alles onderzoeken...
Ik heb gewoon schrik, als het een vochtprobleem is, dat de schade misschien intussen te groot is en dat de problemen zullen blijven.
Aangezien die waterinsijpeling al dateert van 4 jaar geleden, ben ik bang dat er misschien wel veel meer beschadigd is hierdoor...
Groetjes,emma
Even een vraagje : wat is de CEM?
Ik ken een beetje van auto's, maar bijlange nog niet alles.

Hoe wordt dit probleem bij jullie dan opgelost?
Kan hiervoor een definitieve oplossing geboden worden?
Of bestaat het risico dat ik ga blijven sukkelen met mijn auto?
Mijn auto is sinds gisteren terug binnen in de garage en ze gaan alles onderzoeken...
Ik heb gewoon schrik, als het een vochtprobleem is, dat de schade misschien intussen te groot is en dat de problemen zullen blijven.
Aangezien die waterinsijpeling al dateert van 4 jaar geleden, ben ik bang dat er misschien wel veel meer beschadigd is hierdoor...
Groetjes,emma
-
- 1st Gear member
@ Discovery
Ja, de dealer weet ervan, net als van alle andere mankementen die ik al gehad heb met mijn wagen.
Ze hebben er gisteren al aan gewerkt, en ook vandaag en morgen.
Ze houden me goed op de hoogte, maar tot hiertoe nog niet gevonden wat er exact scheelt.
Groetjes,emma
Ja, de dealer weet ervan, net als van alle andere mankementen die ik al gehad heb met mijn wagen.
Ze hebben er gisteren al aan gewerkt, en ook vandaag en morgen.
Ze houden me goed op de hoogte, maar tot hiertoe nog niet gevonden wat er exact scheelt.
Groetjes,emma
-
- 1st Gear member
Intussen zijn er nog extra problemen bijgekomen.
Discovery heeft gelijk en ik heb dan ook beslist mijn auto weg te doen (met veel pijn in het hart) en een nieuwe te kopen.
De kans is wel zeer klein dat het nog een Volvo wordt, eerlijk gezegd....
Ik wil toch iedereen die op mijn topic geantwoord heeft heel erg bedanken voor hun antwoorden en hun hulp.
Groetjes,emma
Discovery heeft gelijk en ik heb dan ook beslist mijn auto weg te doen (met veel pijn in het hart) en een nieuwe te kopen.
De kans is wel zeer klein dat het nog een Volvo wordt, eerlijk gezegd....
Ik wil toch iedereen die op mijn topic geantwoord heeft heel erg bedanken voor hun antwoorden en hun hulp.
Groetjes,emma
- dutchlimits
- 5th Gear member
Helaas, ik heb wel goeie ervaring gehad tot nu toe.. succes
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- lancer
- 6th Gear member
Ontzettend jammer dat je zo'n pech hebt gehad.
Zulke pech autoś komen bij ieder merk voor, maar de kans is klein dat je dat 2 keer achter elkaar treft. Voor wat betreft mijn persoonlijke ervaring, over 4 weken heb ik mijn S40 5 jaar en in die 5 jaar geen enkel mankement gehad. (buiten1 of 2 rammeltjes en kraakjes)
Zulke pech autoś komen bij ieder merk voor, maar de kans is klein dat je dat 2 keer achter elkaar treft. Voor wat betreft mijn persoonlijke ervaring, over 4 weken heb ik mijn S40 5 jaar en in die 5 jaar geen enkel mankement gehad. (buiten1 of 2 rammeltjes en kraakjes)