Op mijn volvo s60 2.4D uit 2003(zonder trekhaak) zitten parkeersensoren die dienst weigeren.
Ik ben er sinds kort achter dat er in kofferbak in de ruimte bij de zekeringen het schakelaartje zit waarmee je sensoren kunt aan/uitschakelen.
Deze stond uit. Aangezet. Als ik vervolgens de auto in de acheruit zet klinkt er een langgerekte toon wat mijns inziens erop duidt dat de sensoren geactiveerd zijn.
Maar vervolgens stond ik bijna in de hal van m'n huis zonder dat er ook maar een keer te zijn gewaarschuwd.
Op het kastje waar het printplaatje in zit staat 'volvo', maar de manier waarop het hele gebeuren(printplaatje, schakelaar) los in die auto ligt doet me vermoeden dat het later is ingebouwd.
Weet iemand hier meer van en zou diegene ook weten wat er wellicht loos is met die sensoren.
Dank alvast
Parkeersensoren in mijn volvo standaard of latere inbouw?
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Als het een stand alone systeem is, zoals op het plaatje is afgebeeld, zou je, als alles goed is, en je staat ver van een obstakel af in zijn achteruit niets moeten horen. Een aanhoudende toon betekend dat je heeeeel dicht op iets staat.
Als je al wat hoort zodra je achteruit inschakeld, is er al wat mis met een van de sensoren, of de elektronica in het kastje.
Als je al wat hoort zodra je achteruit inschakeld, is er al wat mis met een van de sensoren, of de elektronica in het kastje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
continu aanhoudende toon = sensor geactiveerd (hij piept normaal steeds sneller totdat je eropzit en dan is het pas continu)
dus of vuil bij sensor sensor of een defect
dus of vuil bij sensor sensor of een defect
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- RMB78
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 22:55
misschien de gevoeligheid afstellen?
Mijn parkeersensor is met de auto afgeleverd in 2003.
Het stelknopje zit op een andere locatie dan de zekeringen.
ff zoeken?
Mijn parkeersensor is met de auto afgeleverd in 2003.
Het stelknopje zit op een andere locatie dan de zekeringen.
ff zoeken?
Volvo V40 2003 2.0 T EDITION SPORT II LEER / XE
Volvo V40 1997 1.8 16v
Volvo V40 1997 1.8 16v
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Ik heb zelf het originele Volvo stand-alone PDC systeem gemonteerd (zonder AEM), maar hiervan is de gevoeligheid niet in te stellen. En waarschijnlijk het systeem mét AEM ook niet, omdat daar verder geen verschil in zit, behalve dat de signalen via de radio worden gestuurd (piepjes, mute en volgens mij een tekst ''PDC aktief'' op het display).RMB78 schreef:misschien de gevoeligheid afstellen?
Mijn parkeersensor is met de auto afgeleverd in 2003.
Het stelknopje zit op een andere locatie dan de zekeringen.
ff zoeken?
Ik betwijfel of de sensoren uit te lezen zijn.MarioC70 schreef:Uitlezen en kijken waar en welke sensor niet werkt..
Mits het orgineel is ingebouwd!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Ook zonder AEM-module?MarioC70 schreef:Als ze orgineel ingebouwd zijn wel..
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Een stand-alone systeem, zoals het plaatje bij mijn eerdere post is natuurlijk niet uit te lezen....
Deze werden in de eerste serie 40, 60 ingebouwd, en ook in de 960 , S/V90, 850 en S/V 70.
In mijn 965 zit dit zo ingebouwd.
En gezien de reactie van de topicstarter, zit het bij hem net zo.
Deze werden in de eerste serie 40, 60 ingebouwd, en ook in de 960 , S/V90, 850 en S/V 70.
In mijn 965 zit dit zo ingebouwd.
En gezien de reactie van de topicstarter, zit het bij hem net zo.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 15.03.2012 - 21:38
Dag allemaal,
Bedankt tot zover voor de reacties
Het systeem ziet er idd exact hetzelfde uit als wim de jong heeft laten zien. Ik begrijp dat dit een gedateerd systeem is:
Zoals ik al aangaf geeft het systeem 1 langgerekte toon alleen bij het inschakelen van de achteruit zonder dat ik dicht op een of ander object sta.
Ik moet misschien erbij vermelden dat de sensoren er aan de buitenkant een beetje verfomfaaid uitzien. Ik vermoed dat ze in de kleur van de auto zijn gelakt of kan dit niet? Het lijkt er namelijk op dat de lak loslaat van sommige sensoren.
Misschien kunnen jullie nog wat met bovenstaande info.
Bedankt tot zover voor de reacties
Het systeem ziet er idd exact hetzelfde uit als wim de jong heeft laten zien. Ik begrijp dat dit een gedateerd systeem is:
Zoals ik al aangaf geeft het systeem 1 langgerekte toon alleen bij het inschakelen van de achteruit zonder dat ik dicht op een of ander object sta.
Ik moet misschien erbij vermelden dat de sensoren er aan de buitenkant een beetje verfomfaaid uitzien. Ik vermoed dat ze in de kleur van de auto zijn gelakt of kan dit niet? Het lijkt er namelijk op dat de lak loslaat van sommige sensoren.
Misschien kunnen jullie nog wat met bovenstaande info.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
@meindert Ja... een van de sensoren is STUK of er zit vuil of iets voor waardoor ie continue triggert.. of kabelbreukje.. grootste kans dat er een sensort stuk is...
continue piep = sensor word continue getriggered... dat zou je ook krijgen wanneer je hem in botsts..zoals een boom of muurtje :p
dat verf loslaat maakt niets uit en ja.. ze zijn gewoon meegelakt vaak
continue piep = sensor word continue getriggered... dat zou je ook krijgen wanneer je hem in botsts..zoals een boom of muurtje :p
dat verf loslaat maakt niets uit en ja.. ze zijn gewoon meegelakt vaak
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer