Hallo,
sinds kort blijft het olielampje branden als ik de motor uitzet. Als ik start en ga rijden gaat ie uit.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
groetr Frits
lampje olie
-
- 4th Gear member
Hoe was het hier voor?
Volgens mij is dit hoe het lampje zich moet gedragen.
Als de oliedruk onder de 0,5 bar komt gaat het lampje aan.
Of blijft het lampje ongeacht het contact/aanwezigheid van een sleutel aan staan?
Volgens mij is dit hoe het lampje zich moet gedragen.
Als de oliedruk onder de 0,5 bar komt gaat het lampje aan.
Of blijft het lampje ongeacht het contact/aanwezigheid van een sleutel aan staan?
-
- 1st Gear member
het is opeens ontstaan.
als ik de motor uitzet gaat ie aan.
als ik de motor start .....en tijdens het rijden is ie gewoon uit....
totdat ik weer stop en de motor echt uit zet gaat ie weer branden.
Ik begrijp het niet!
Als ik de sleutel 1 slag draai blijf het lampje branden.....de fan, radio enz gaan dan al aan. als ik de sleutel 2 slagen draai gaat ie uit en gaan alle lampen branden ivm het controle proces voor het starten....
volgende slag begint het startproces en gaan alle lampen uit als de motor draait.
als ik het contact terug draai gaat de motor uit en brand het laadstroom lampje een fractie van een seconde en gaat de olielamp meteen weer vol aan. de motor is dan weer uit. vreemd toch.
als ik de motor uitzet gaat ie aan.
als ik de motor start .....en tijdens het rijden is ie gewoon uit....
totdat ik weer stop en de motor echt uit zet gaat ie weer branden.
Ik begrijp het niet!
Als ik de sleutel 1 slag draai blijf het lampje branden.....de fan, radio enz gaan dan al aan. als ik de sleutel 2 slagen draai gaat ie uit en gaan alle lampen branden ivm het controle proces voor het starten....
volgende slag begint het startproces en gaan alle lampen uit als de motor draait.
als ik het contact terug draai gaat de motor uit en brand het laadstroom lampje een fractie van een seconde en gaat de olielamp meteen weer vol aan. de motor is dan weer uit. vreemd toch.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Oliedruksensor kapot?!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Tot zo ver graag gedaan. Die je jezelf en de auto (dus met pics) nog even voorstellen in het daarvoor bestemde topic? Dat vinden wij, de overige forummers, namelijk leuk (en is wel zo....als je ergens nieuw bent
)
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Daar zij we met elkaar voor, graag gedaan en wees zuinig op de auto. Met dank dat je de einduitslag met ons hebt willen delen, altijd leuk om te lezen.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
Ik heb een witte polar 2.0 uit 1993, de laatste zeg maar.
Geen extra opties. wel oa, verwarmde voorstoelen, en koplampwissers die het niet meer doen, heel misschien dat ik daar nog iets aan ga doen (ws haal ik ze eraf). 14 inch velgen met wieldoppen.
En ik ben al lang opzoek naar een nieuwe achterklep (tweedehands, liefst kleur 189).
Verder doe ik bijna alles zelf.
Geen extra opties. wel oa, verwarmde voorstoelen, en koplampwissers die het niet meer doen, heel misschien dat ik daar nog iets aan ga doen (ws haal ik ze eraf). 14 inch velgen met wieldoppen.
En ik ben al lang opzoek naar een nieuwe achterklep (tweedehands, liefst kleur 189).
Verder doe ik bijna alles zelf.