Hi,
Sinds gisteren loopt mijn V70T5 uit 2001 met 175000km en sinds 15000 op LPI onregelmatig stationair.Bij een klein beetje gasgeven blijft de auto goed maar bij gas los fluctueerd het stationaire verloop ernstig en slaat de auto af.
Inmiddels vanmiddag mijn LMM (luchtmassameter) vervangen door een identiek exemplaar van de sloop en auto loopt beter.Stationair loopt de auto echter net wat te weinig toeren (650tpm),maar rijdt verder geheel normaal.
Als ik daarna de auto echter uitzet en weer start,loopt de auto weer beroerd en fluctueerd het stationare toerental ernstig.Ik moet dan een aantal minuten met de voet gasbijgeven en het toerental boven de 1000 tpm houden en daarna gaat het weer zoals hier boven beschreven dus auto rijdt normaal echter met net een ietwat te laag (650tpm) toerental.
Auto geeft verder geen foutmeldingen. Wie heeft een idee?
T5 Loopt onregelmatig stationair
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
voor de volledigheid,probleem doet zicht zowel op LPG als op benzine voor.
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel

Ik denk, mede gezien het bouwjaar en km-stand van je V70, dat je ETM de geest heeft gegeven.
Het fluctuerend toerental is hier een aanwijzing hiervoor.
Wat ook voorkomt is dat de de auto in een soort noodloop komt, dan kan je gas geven wat je wil, maar zal niet meer reageren.
Dit is vooral lastig op een snelweg, houd daar wel rekening mee.
Alles over de ETM (gasklephuis) is op dit forum wel beschreven. Tik bij Zoek maar eens ETM in.
Het fluctuerend toerental is hier een aanwijzing hiervoor.
Wat ook voorkomt is dat de de auto in een soort noodloop komt, dan kan je gas geven wat je wil, maar zal niet meer reageren.
Dit is vooral lastig op een snelweg, houd daar wel rekening mee.
Alles over de ETM (gasklephuis) is op dit forum wel beschreven. Tik bij Zoek maar eens ETM in.
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hi Alex,
ja ik weet dat de ETM's berucht zijn en bij mijn vorige V70 heb ik hem laten reviseren door ACTronics. Maar hoe kan het dan zijn dat na het wisselen van de LMM de auto wel echt beter loopt? Als de ETM op zijn laatste benen zou lopen zou het geen fluit uitmaken welke LMM ervoor zou zitten.
Net nog even gestart en klein stukje wezen rijden,lijkt beter te gaan.Zou jhet kwestie zijn van 'inleren", heb niks gereset oid.
Ps als ik mijn accupool ff loshaal reset ik daarmee dan ook de computer? ifso heb ik dan ook de code van mijn HU-603 nodig (die heb ik nl niet)
Ik hoor het graag!
ja ik weet dat de ETM's berucht zijn en bij mijn vorige V70 heb ik hem laten reviseren door ACTronics. Maar hoe kan het dan zijn dat na het wisselen van de LMM de auto wel echt beter loopt? Als de ETM op zijn laatste benen zou lopen zou het geen fluit uitmaken welke LMM ervoor zou zitten.
Net nog even gestart en klein stukje wezen rijden,lijkt beter te gaan.Zou jhet kwestie zijn van 'inleren", heb niks gereset oid.
Ps als ik mijn accupool ff loshaal reset ik daarmee dan ook de computer? ifso heb ik dan ook de code van mijn HU-603 nodig (die heb ik nl niet)
Ik hoor het graag!
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel

- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
oh ja vergeten te vermelden,als ik de stekker van de lmm loskoppel loopt de auto meteen normaal stationair.
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel

Ok, is die 2e hands LMM wel goed?
Ik ben trouwens geen fan van ACTronics. Dus de storing zou best nog wel eens uit jouw revisie ETM komen.
Het fluctueren ken ik ook van mijn gereviseerde ETM's. Ik heb er 3 gehad, na een nieuwe originele waren mijn problemen over.
Ik ben trouwens geen fan van ACTronics. Dus de storing zou best nog wel eens uit jouw revisie ETM komen.
Het fluctueren ken ik ook van mijn gereviseerde ETM's. Ik heb er 3 gehad, na een nieuwe originele waren mijn problemen over.
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Gents,
Auto loopt weer als vanouds, het is zoals M@rcel aangaf.Na gisteren naar mijn werk te zijn gereden ( ~50km) starte hij 'smiddag normaal en liep daarna ook weer normaal stationair
Bedankt voor de antwoorden en er kan een slotje op.
Gr,
Harold
Auto loopt weer als vanouds, het is zoals M@rcel aangaf.Na gisteren naar mijn werk te zijn gereden ( ~50km) starte hij 'smiddag normaal en liep daarna ook weer normaal stationair

Bedankt voor de antwoorden en er kan een slotje op.
Gr,
Harold
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel