Ik heb het volgende probleem met mijn volvo 440 1.6 1997: De auto start prima en loopt netjes stationair, maar na ongeveer 500 meter rijden waar niets speciaals te merken is begint hij opeens een beetje te trekken en te duwen (dit is volgens mij de beste omschrijving), toeren zakken stationair en uiteindelijk slaat de motor helemaal af. De motor krijgt dus geen brandstof meer en wil ook niet direct weer starten.
Dit is begonnen nadat ik een keer stil ben komen te staan op dezelfde manier als ik hier boven heb beschreven alleen toen had ik een stuk langer gereden. De auto wilde toen na ongeveer een kwartier gelukkig weer starten en ik ben met iets meer toeren dan normaal naar huis gereden wat ongeveer 10 min rijden was. De brandstofmeter staat nog netjes op ongeveer 1/3, maar mijn vermoeden was toch dat de tank leeg is geraakt. Thuis heb ik er toen 5 liter benzine ingegooid, maar nu heb ik dus het probleem dat de auto 500m rijdt en dan weer stilvalt.
Nu is mijn vraag kan dit komen omdat de bezinefilter verstopt zit maar er langzaam toch wat bezine doorheen sijpelt waardoor ik iedere keer een stukje van zo'n 500m kan rijden?
Volgende vraag is het te doen om de benzinefilter op straat te vervangen? Aangezien ik geen garage hier binnen een straal van 500m heb. Ik heb wel wat topics hier op het forum gezien over het vervangen van de benzinefilter maar die beschrijvingen zijn wat summier. Dus als iemand goede tips of how to heeft hoor ik dat graag.
MVG Wouter
Brandstoffilter
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Probleem zit waarschijnlijk in de benzinedrukregelaar.
Die zit aan de voorzijde op de injectorrail,als je het vacuumslangetje los haalt en er loopt benzine uit,dan is hij zeker stuk,maar het membraam kan ook lekken.
Die zit aan de voorzijde op de injectorrail,als je het vacuumslangetje los haalt en er loopt benzine uit,dan is hij zeker stuk,maar het membraam kan ook lekken.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Ja wat is eigenlijk het probleem met een openlucht garage, heb ik hier ook??. zolang je maar opvangbakken gebruikt tijdens sleutelen in de buitenlucht.
Als je de tank leeg gereden hebt, dan zou ik de filter vervangen als die er zit!!
Het wil ook niet zeggen/garanderen dat na vervangen benzinefilter, je auto picobello rijdt.
Het hoeft niet eens een benzine kwestie te zijn, maar kan ook ontsteking zijn.
Schilder
Als je de tank leeg gereden hebt, dan zou ik de filter vervangen als die er zit!!
Het wil ook niet zeggen/garanderen dat na vervangen benzinefilter, je auto picobello rijdt.
Het hoeft niet eens een benzine kwestie te zijn, maar kan ook ontsteking zijn.
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993