de apk van mijn 244 verloopt 21 april en daar gaat hij niet door heen komen vanwege roest veder een prima auto
wat kan ik het besten doen met de auto om er nog een beetje geld er uit te halen voor de aan schaf van een nieuwe volvo
wat te doen met mijn 244
- admiral
- 5th Gear member
Wat voor type oldtimer rijder ben je??
Val je onder de catogerie lekker goedkoop rijden tot ie niet meer door de keuring komt dan lekker verkopen en een ander bijna wrak kopen.
Ben je gek op je auto en wil je er nog jaren in rijden dan opknappen en niet zeuren dat het geld kost want een andere hele knappe kost nog meer en je koopt andermans bak ellende en met je huidige auto weet je tenminste wat je hebt.
Een liefhebber zorgt goed voor zijn oldtimer, je auto zo ver laten verrotten is in mijn ogen zonde en heeft niets maken met liefhebberij.
FF zonder dollen wat wil je dat er gezegd wordt, dit is een vragen naar de bekende weg toch.
Val je onder de catogerie lekker goedkoop rijden tot ie niet meer door de keuring komt dan lekker verkopen en een ander bijna wrak kopen.
Ben je gek op je auto en wil je er nog jaren in rijden dan opknappen en niet zeuren dat het geld kost want een andere hele knappe kost nog meer en je koopt andermans bak ellende en met je huidige auto weet je tenminste wat je hebt.
Een liefhebber zorgt goed voor zijn oldtimer, je auto zo ver laten verrotten is in mijn ogen zonde en heeft niets maken met liefhebberij.
FF zonder dollen wat wil je dat er gezegd wordt, dit is een vragen naar de bekende weg toch.
- klaes
- 1st Gear member
Wij alhier thuis hebben al besloten om een maand pannenkoeken te eten of soort gelijk voer, nu zijn wij hier allen erg creatief, en zeker met koken dus wij komen de maand wel door, en dit alles om onze Volvo 145e de luxe weer zo veel mogelijk als een HEER te herstellen.
Nou rijdt ons BEEST uitstekend,.. maar wij hebben dus ook een apk die naar ons toe komt, en ja,.....NEE hij gaat er niet zomaaar doorheen.
Hij is nota bene 41 jaar oud
(ik zou zeggen 20,5 zweedse jaren als ik naarn me vw transporter kijk)
Keuzes maken in je leven zijn de moeilijkste dingen.
Ik zou zeggen verkoop hem als 1 of ga hem zelf opknappen. Als je hem verpatst, ga een wegenbelasting vrije Panda rijden, dan zal je uiteindelijk zien en wellicht ook nog wel pijn hebben dat je volvo heb weg gedaan die voor jouw nu niet onderhouds vrij is. Spijt me zeer meer kan ik er niet van maken.
Gegroet en sterkte met je besluit.
Nou rijdt ons BEEST uitstekend,.. maar wij hebben dus ook een apk die naar ons toe komt, en ja,.....NEE hij gaat er niet zomaaar doorheen.
Hij is nota bene 41 jaar oud
(ik zou zeggen 20,5 zweedse jaren als ik naarn me vw transporter kijk)
Keuzes maken in je leven zijn de moeilijkste dingen.
Ik zou zeggen verkoop hem als 1 of ga hem zelf opknappen. Als je hem verpatst, ga een wegenbelasting vrije Panda rijden, dan zal je uiteindelijk zien en wellicht ook nog wel pijn hebben dat je volvo heb weg gedaan die voor jouw nu niet onderhouds vrij is. Spijt me zeer meer kan ik er niet van maken.
Gegroet en sterkte met je besluit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heeft zo'n ding achterwiel aandrijving?
Ik zeg driften :twisted:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Iroll
- 6th Gear member
Ga je schamen dat je dat niet weet!Laguna-S60 schreef:Heeft zo'n ding achterwiel aandrijving?

Vanaf de 850 zijn alle Volvo's met de aandrijving aan de verkeerde kant van de band gerold. Daarvoor was alleen de 400 serie FWD, de 480 was de allereerste.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
En sinddien slippen Volvo's minder dan voorheen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Arjan.
- 2nd Gear member
Hangt vooral van de hoeveelheid laswerk af (foto's? beschrijving?) en natuurlijk de hoeveelheid geld en tijd die je eraan wilt bestedenkoert schreef:de apk van mijn 244 verloopt 21 april en daar gaat hij niet door heen komen vanwege roest veder een prima auto
wat kan ik het besten doen met de auto om er nog een beetje geld er uit te halen voor de aan schaf van een nieuwe volvo
Drie opties:
1: Houden en helemaal netjes maken.
2: Houden, gaten dichtbakken en doorrijden.
3: Wegdoen, hangt vooral van de hoeveel roest af of het interessanter is om hem te slopen en onderdelen te verkopen (max paar honderd euro) of als geheel te verkopen aan iemand die optie 1 of 2 ziet zitten. Ik heb er destijds voor gekozen om mijn eerste auto te slopen en de onderdelen voor een "nieuwe" te gebruiken. Zie ook hier
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Iets in me zei inderdaad dat ze RWD waren, maar wist het niet 100% zeker :oops:Iroll schreef:Ga je schamen dat je dat niet weet!Laguna-S60 schreef:Heeft zo'n ding achterwiel aandrijving?
Ik zeg driften :twisted:![]()
Vanaf de 850 zijn alle Volvo's met de aandrijving aan de verkeerde kant van de band gerold. Daarvoor was alleen de 400 serie FWD, de 480 was de allereerste.
Deze is ook leuk trouwens: http://www.autoweek.nl/video/1836/tuning-volvo-240
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
toen ik hem kocht dacht ik lekker goedkoop rijden maar ik ben al snel gek op die auto geworden
ik gaf hem ook 2x per jaar een beurt bij de garage, motorisch is hij ook helemaal in oorden met 230000 op de teller
ik wist dat hij roeste van buiten maar onderkant wist ik niet ik heb er ook nooit onder gelegen de ophanging is rot en de carrosserie
ik wilde er in de zomer wat aan laten doen maar toen had ik het geld er niet voor
zelf opknappen gaat mij niet lukken ik heb de ruimte en de vaardigheden en niet
fotos van de onderkant heb ik niet maar wel de auto zelf

ik gaf hem ook 2x per jaar een beurt bij de garage, motorisch is hij ook helemaal in oorden met 230000 op de teller
ik wist dat hij roeste van buiten maar onderkant wist ik niet ik heb er ook nooit onder gelegen de ophanging is rot en de carrosserie
ik wilde er in de zomer wat aan laten doen maar toen had ik het geld er niet voor
zelf opknappen gaat mij niet lukken ik heb de ruimte en de vaardigheden en niet
fotos van de onderkant heb ik niet maar wel de auto zelf

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Tja, die motor is net ingelopen en met een beetje goede wil, juiste gereedschap etc.....maak je hier weer een hele mooie van.
De opties:
3: Inleveren bij een Volvo sloper.
De opties:
3: Inleveren bij een Volvo sloper.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- zwientie
- 2nd Gear member
gewoon opknappen hoe dan ook desnoots een goedkoope kleine auto voor tijdelijk er bij kopen
en de tijd er voor nemen
ik moet ook bezig met mijn volvo komt ook beetje roest door heen
je kan na die tijd erg trots zijn als je hem af hebt
en de tijd er voor nemen
ik moet ook bezig met mijn volvo komt ook beetje roest door heen
je kan na die tijd erg trots zijn als je hem af hebt

- oudevolvo
- 3rd Gear member
Mooie wagen!
Je wielranden zien er nog heel behoorlijk uit! Laswerk aan de bodem is doorgaans makkelijker/goedkoper dan aan de body. Je hoeft daarna namelijk niet strak te maken en te spuiten.
Aangezien het een 1984-er is en dus belastingvrij is het al snel de moeite waard. In onderdelen zal hij met z'n B21A en vierbak niet zoveel opleveren.
I'n z'n geheel ook niet, als een auto met APK tot mei, een viertraps automaat, gereviseerde cilinderkop en LPG al voor maar 750 weg gaat.
Als de deuren (te) slecht zijn, dan kun je die nog vrij betaalbaar van een nieuwer type overzetten. Bij de autocrossers in Nieuwleusen en omgeving kun je met inruil van je eigen deuren zelfs voor weinig aan beter spul komen vaak.
Mocht het dus echt vooral de bodem zijn (en wielranden en wielbakken zijn nog goed), dan kun je zeker overwegen om hem te laten maken.
Tenminste ervan uitgaande dat je de afgelopen jaren technisch goed voor de auto hebt gezorgd en weet wat je in huis hebt.
Je zou Patrcik van http://www.lasklus.nl/ eens kunnen vragen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede verhalen over gehoord.
Je wielranden zien er nog heel behoorlijk uit! Laswerk aan de bodem is doorgaans makkelijker/goedkoper dan aan de body. Je hoeft daarna namelijk niet strak te maken en te spuiten.
Aangezien het een 1984-er is en dus belastingvrij is het al snel de moeite waard. In onderdelen zal hij met z'n B21A en vierbak niet zoveel opleveren.
I'n z'n geheel ook niet, als een auto met APK tot mei, een viertraps automaat, gereviseerde cilinderkop en LPG al voor maar 750 weg gaat.
Als de deuren (te) slecht zijn, dan kun je die nog vrij betaalbaar van een nieuwer type overzetten. Bij de autocrossers in Nieuwleusen en omgeving kun je met inruil van je eigen deuren zelfs voor weinig aan beter spul komen vaak.
Mocht het dus echt vooral de bodem zijn (en wielranden en wielbakken zijn nog goed), dan kun je zeker overwegen om hem te laten maken.
Tenminste ervan uitgaande dat je de afgelopen jaren technisch goed voor de auto hebt gezorgd en weet wat je in huis hebt.
Je zou Patrcik van http://www.lasklus.nl/ eens kunnen vragen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede verhalen over gehoord.
- 1st Gear member
ik ben er uit ik ga de auto laten opknappen
ik kan er geen afscheid van nemen en een nieuwe auto kost ook geld
ik ben bij kascar in vijfhuizen geweest eerst op te kijken wat ze er voor wilde geven maar dat was maar 200 euro maar hij zij ook dat hij er nog niet zo slecht er uit zag en na dat hij op de brug stond dat ik voor geschat 1000 euro de bodem gelast kon worden + apk en een beurt en getectyleerd word
in plaats van 2000 a 3000 euro geschat door svala
ik ben bij kascar in vijfhuizen geweest eerst op te kijken wat ze er voor wilde geven maar dat was maar 200 euro maar hij zij ook dat hij er nog niet zo slecht er uit zag en na dat hij op de brug stond dat ik voor geschat 1000 euro de bodem gelast kon worden + apk en een beurt en getectyleerd word
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ach wat is geld......slechts de motor voor de economie.
Er lopen meer restauratie-projecten, mogelijk dat je ook een soort van blog in een eigen topic bij kunt gaan houden?
Er lopen meer restauratie-projecten, mogelijk dat je ook een soort van blog in een eigen topic bij kunt gaan houden?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
=D> =D> =D> =D> Goede beslissing!koert schreef:ik ben er uit ik ga de auto laten opknappen
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge