Na in 2010 een klein poosje een S80 2.9 te hebben gehad (met veel problemen) nu weer een S80 maar nu een D5 gezien het grote aantal km per jaar.
Ik heb de auto bij de dealer gekocht in Vlaardingen met 150k op de teller uit bouwjaar 2002. Mooi in black saphire en met beige gedeeltelijk lederen bekleding en fijne HU801.
Sinds aanschaf in september vorig jaar inmiddels iets meer dan 50k gereden en tot nu toe erg tevreden. Verbruik verbaast me door boordcomputer waardes tussen de 4.9l/100km en 5.3l/100km afhankelijk van het traject gemeten over een afstand van gemiddeld 1150km. Het werkelijke verbruik ligt rond de 1:18. De boordcomputer is blijkbaar iets te optimistisch.
Doel is om deze auto te gebruikten tot 3 of 4 ton aan kilometers en dan zien we wel weer verder. Tot nu toe een grote beurt uit laten voeren bij dezelfde dealergroep in Rotterdam waar ik de auto heb gekocht en ook over de dealer erg tevreden. Voor mij is het onderhoud van een paar euro duurder niet zo belangrijk maar de auto moet echt elke ochtend probleemloos starten om 05:00h om zijn dagelijkse 500km af te leggen (de ANWB is pas vanaf 07:00h wakker dus dat schiet niet op

Tot nu toe geen problemen of brandende lampjes, in tegenstelling tot mijn 2.9, dus we gaan vrolijk even door dieselen.
Op dit moment is mijn wens een mooi setje lichtmetaal te vinden als extra set tbv de zomer-/winterbanden wissel. En evenuteel een trekhaak zodat we ook met deze auto de caravan kunnen trekken.