
V70 3.2 Summum wat zijn de adders onder het gras?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
- Locatie: lommel,belgie
je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen. 

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen.
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ze zijn uit... totdat de economie weer aantrektbart simpson schreef:even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen.
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 5 deurs automaat? tja.... wat voor motor? 

Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
geen slechte keuze
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
De camera of de auto Bart?


Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ik gok iets met het verbruik, de automaat slokt redelijk wat vermogen op
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Net zo zuinig als mijn huidige Volvo dus dat is prima. Zit meer in de richting van techniek te denken.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Een tijdje geleden heb ik het een en ander eens tegen elkaar in een EXCELL sheet gezet over kosten brandstof..........Dit omdat ik een andere auto zocht, en er nog niet met mezelf erover eens was een diesel of LPG-G3.
Daarbij (nog) geen rekening gehouden met de onderhoudsprijzen voor beurten, en een eventuele inbouw LPG, met de bijbehorende afschrijving. Koop je al een auto op LPG, heb je geen afschrijving, koop je wel een benzine auto, en zet je er zelf LPG in, heb je wel afschrijving van die installatie. Dat is allemaal apart in te voeren, en het programma houdt daar rekening mee.
In veld C9 zet je de afschrijving neer per jaar.
In de velden C8, D8 en E8 de onderhoudsbeurtprijs, resp voor LPG, Diesel en benzine. Ik heb daar de onderdelen prijs bij gezet, omdat ik de beurtjes zelf doe. Laat je het doen, dan vul je daar de onderhoudsbeurten in van de dealer. Het programma rekent zelf uit hoeveel dit dan is per jaar. Geen rekening is gehouden met reparatiekosten, dat is een onbekende variabele. Misschien voor een LPG ietsjes meer reparatie/onderhoud, ook voor aan het LPG systeem.
Daarbij (nog) geen rekening gehouden met de onderhoudsprijzen voor beurten, en een eventuele inbouw LPG, met de bijbehorende afschrijving. Koop je al een auto op LPG, heb je geen afschrijving, koop je wel een benzine auto, en zet je er zelf LPG in, heb je wel afschrijving van die installatie. Dat is allemaal apart in te voeren, en het programma houdt daar rekening mee.
In veld C9 zet je de afschrijving neer per jaar.
In de velden C8, D8 en E8 de onderhoudsbeurtprijs, resp voor LPG, Diesel en benzine. Ik heb daar de onderdelen prijs bij gezet, omdat ik de beurtjes zelf doe. Laat je het doen, dan vul je daar de onderhoudsbeurten in van de dealer. Het programma rekent zelf uit hoeveel dit dan is per jaar. Geen rekening is gehouden met reparatiekosten, dat is een onbekende variabele. Misschien voor een LPG ietsjes meer reparatie/onderhoud, ook voor aan het LPG systeem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Interessant Wim. Dank
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nadelen zijn beperkt, kostentechnisch een veel betere keus dan een 3.2Fore schreef:Wat zijn volgens jou de nadelen Bart :? Van de auto dan he... De camera kan ik je zelf wel vertellenbart simpson schreef:geen slechte keuze
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ik koop ze zelf bewust iets ouder met wat meer afschrijving en dan wel wat meer rijplezier (en navenant hoger verbruikskosten, ook met 35-40dkm per jaar (wat ik nu niet meer rijd, maar overwegingen waren toen hetzelfde)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Wat zijn volgens de kenners de kans op lekkende injectoren en of andere mankementen aan de D5?
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik heb nu een V70-D5, al een jaar of 3,
kocht deze op 160000 km, en nu staat hij op 275000.
Buiten het normale onderhoud:
- Koppelings sensor defect, maar schoongemaakt (de cruise control deed het niet meer)
- Handrem schakelaar defect. Lampje brandde niet meer. Is niet D5 gerelateerd.
- Inlaat en EGR losgehaald, schoongemaakt. Er kwam bijna een koffiebekertje drap en teer zooi uit. Liep weer een stuk rustiger, en was feller.
- Handrem schoentjes gebroken (maar is niet D5 gerelateerd)
- Thermostaat vervangen.....temp kwam niet meer los bij de kou.
Als ik dat zo lees, valt het dus wel mee. De motor heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Wat heel belangrijk is met deze krengen:
- koud: rustig rijden, niet direct willen sprinten bij stoplichten. Niet in de toeren jagen.
- Op tijd onderhoud, olie wissel is belangrijk met kwaliteitolie.
- Inlaat circuit is erg gevoelig voor verstopping, doordat hij zijn eigen stront opvreet via de EGR klep. Ik ga deze voor de tweede keer openhalen volgende week....dan is ook de oliewissel etc aan de beurt.
Ik rijd er gemiddeld tussen de 5,3 - 5,6 l/100 km mee, uitgerekend via werkelijke gegevens (dagteller en getankte diesel)
Met 80 km op CC op een prov weg staat de BC zomaar op 3,0 - 3,3 l/100 km
kocht deze op 160000 km, en nu staat hij op 275000.
Buiten het normale onderhoud:
- Koppelings sensor defect, maar schoongemaakt (de cruise control deed het niet meer)
- Handrem schakelaar defect. Lampje brandde niet meer. Is niet D5 gerelateerd.
- Inlaat en EGR losgehaald, schoongemaakt. Er kwam bijna een koffiebekertje drap en teer zooi uit. Liep weer een stuk rustiger, en was feller.
- Handrem schoentjes gebroken (maar is niet D5 gerelateerd)
- Thermostaat vervangen.....temp kwam niet meer los bij de kou.
Als ik dat zo lees, valt het dus wel mee. De motor heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Wat heel belangrijk is met deze krengen:
- koud: rustig rijden, niet direct willen sprinten bij stoplichten. Niet in de toeren jagen.
- Op tijd onderhoud, olie wissel is belangrijk met kwaliteitolie.
- Inlaat circuit is erg gevoelig voor verstopping, doordat hij zijn eigen stront opvreet via de EGR klep. Ik ga deze voor de tweede keer openhalen volgende week....dan is ook de oliewissel etc aan de beurt.
Ik rijd er gemiddeld tussen de 5,3 - 5,6 l/100 km mee, uitgerekend via werkelijke gegevens (dagteller en getankte diesel)
Met 80 km op CC op een prov weg staat de BC zomaar op 3,0 - 3,3 l/100 km
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
De 2.0D heeft af fabiek een roetfilter, daar ga je geen 5,5 l/100km gemiddeld mee halen zoals Wim doet, althans dat is mijn ervaring. Maar dat zal waarschijnlijk geen enkele diesel met roetfilter meer halen in deze categorie.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik lees diverse dingen hier (oa zelfs opgeblazen D5 blok met roetfilter, omdat er geregeld extra diesel ingespoten wordt, en de olie wordt verdund) en ik hoef dat ding niet. Wat een misser is dat ding.......een roetfilter, en om de zoveel tijd extra diesel om hem schoon te branden. Hoe zo, milieu?
Het eerste wat je ook moet doen is dat roetfilter eruit pleuren. Probleem opgelost. Maar ja, hoe zit het dan met de APK keuringen?
Het eerste wat je ook moet doen is dat roetfilter eruit pleuren. Probleem opgelost. Maar ja, hoe zit het dan met de APK keuringen?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19