ik ben nieuw hier, en een volvofanaat in wording ben ik bang.
Ivm gezinsuitbreiding zijn we op zoek naar een nieuwe auto. de 3e spruit dient zich namelijk aan.
onlangs heb ik een testrit gemaakt in een volvo 240 gl sedan en eigenlijk was ik meteen verkocht. maar ja, redelijkheid moet ook een beetje zegevieren, het moet nl óók als gezinsauto dienen.
Het liefst had ik deze wagen, via http://www.smeekens.nl/#/showroom/ meteen aangeschaft, zeker ook gezien de prijs. maar wellicht is goedkoop hier duurkoop? er is bij de fotos ook een onderhoudsschema te zien, en de bedragen die daar per jaar op staan zijn niet mis.
wat denken jullie van deze wagen gezien de onderhoudskosten en in zijn algemeen!?
daarnaast is er natuurlijk nog de ruimte. een stationwagen is daarom wellicht praktischer. iemand ervaring met een 240 en een gezin van 5? Voor de sporadische vakantie zal het wel een dakkofer of een aanhangertje worden. Maar zal het voor de rest reiken in nederland?
Of kan ik beter kijken voor een 245 of zelfs 940/945

graag jullie advies. ik vindt het belangrijk dat ik van mn auto op aan kan (ik weet dat hij onderhoud nodig heeft mmaar ben zelf (nog) niet heel erg handig). Daarnaast zou ik graag airco in de auto hebben en tevens een lpg. Een (bijna) oldtimer heeft ook mijn persoonlijke voorkeur maar ik ook weer afhankelijk van de betrouwbaarheid.
ehm, jaa.... even kijken of the kids nog wel in de speeltuin zitten... :?
Grt Daan.