achter raam + roest

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
johanpostema
1st Gear member
Contacteer:

Hoi,

Ik heb een s40 uit '96 en de rand boven het achter raam is behoorlijk verroest. Nu wil ik graag de roest weg werken, alleen is de roest ook onder het raamrubber getrokken waardoor ik er eigenlijk niet goed bij kan.

Om de roest GOED en VOLLEDIG te verwijderen denk ik eigenlijk dat ik het achterraam eruit moet halen om er goed bij te kunnen. Echter heb ik dit nog nooit eerder gedaan, en ik vraag me af of het gemakkelijk is het achterraam te monteren/demonteren, of dat dit lastig is. Staat het raam bijvoorbeeld onder een bepaalde druk of moet je beslist speciaal gereedschap hebben om het raam te monteren/demonteren?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Bvd,

Johan Postema.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat je achterraam verlijmd is... Lossnijden met heel scherp mes, hopen dat je geen krassen achterlaat, alle lijmresten verwijderen op carrosserie en ruit, roest behandelen en dan hopen dat je de ruit er weer netjes inkrijgt... Een beetje professional is met alleen verwijderen en plaatsen van een nieuwe ruit toch wel 2 uurtjes zoet...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
johanpostema
1st Gear member
Contacteer:

Hmmz, heb je misschien ook een goede tip/idee met welke lijm ik het beste de ruit weer zou kunnen plaatsen?

Bvd,

Johan.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Pfoe... ik weet alleen dat het een soort zwarte kit is....
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Battlecruiser
8th Gear member

Bij de automaterialenhandel naar ruitenkit vragen. Zit gewoonlijk in een spuitkoker en kan makkelijk opgebracht worden met een spuitpistool (uit de bouwmarkt).

Geen andere kit uit de bouwmarkt gebruiken, want daar krijg je spijt van.

Het verwijderen van de ruit doe je overigens meestal met een snijdraad: één persoon binnen en één persoon buiten trekken dan die draad zagend door de kit heen. Met stanleymessen wordt het een geklooi en krijg je lakschade, wat later weer heel nare roest oplevert.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
rolph
2nd Gear member

Is dit een bekend X40 probleem :?: En wat zijn eigelijk de bekende roestplekken op de X40 serie :?:
the fonz
4th Gear member

misschien een handige tip als je de ruit er weer in terug zet. Je krijgt te maken met rubbers waar je de ruit in moet zetten. Door met een touwtje onder de ruit en dus langs de rubbers te gaan, terwijl je de ruit erin duwt, krijg je de ruit mooi in zijn rubbers.

Ik heb dit laatst van iemand opgevangen die mij vertelde hoe hij zijn ruit vervangen had. Het betrof niet een volvo

Succes ermee!!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”