Multistekker ABS

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Miro1904
2nd Gear member

Deze week de controller van de ABS vervangen, het lampje brandde al een tijd. Maar behalve een brandend lampje heb ik nu ook geen kilomerteller/ snelheidsmeter meer. Ik denk zelf dat de multistekker geen contact maakt. Ik krijg hem met geen mogelijkheid helemaal onderop de controller. De borgschuifjes lopen ook niet lekker, maar ik kan ze wel verschuiven, zodat ik kan zien of er een opening komt, maar die gaat niet helemaal tot het eind.
Beetje raadselachtig omschreven, ik weet het, maar ik hoop dat er een techneut is die weet wat ik bedoel. Weet iemand een oplossing?
sbv
6th Gear member

Heb je je vraag al eens op het www.volvo850forum.nl gesteld ?

Stekker kan je er gewoon opzetten en dan een stuk omklappen en dan zit het goed vast.
Luchtfilter even eruit halen dan heb je wat meer ruimte

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Miro1904
2nd Gear member

Het is opgelost. In het binnenwerk van de kap was een nokje afgebroken, die de de schuuifjes geleid, zodat de stekker ontgrendeld en vergrendeld. Ik heb een dikke parker van buiten naar binnengeschroefd, zodat de schuifjes weer hun werk doen. Niet origineel Volvo, maar het werkt wél. De stekker gaat er weer makkelijk in. (En van mij hoeft hij er de komende 15 jaar ook niet meer uit :P ).
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”