Hallo mensen,
Ik wilde de distributie en waterpomp van me s40 2.0 16v vervangen maar toen ik de kap los trok zag ik dat er olie op mijn nokkenas zat het komt bij de keerring weg. weet iemand toevallig welk gereedschap ik nodig heb om de nokkenas los te krijgen, vanaf de voorkant van de auto gezien de 1e nokkenas en dat is nou juist die met de variabele timer en die boutjes krijg ik volgens mij niet los met een gewoon dopje.. ik wil het ook niet eens want ik denk datk ze daarmee beschadig, het schijnt ook dat die timer weer optijd moet worden gezet iemand idee hoe dat werkt en wat voor tool ik daar voor nodig heb? eventueel antwoord op mijn onderstaande email.
Gr Dennis
djmantel@hotmail.com
gereedschap Nokkenastimer loshalen
-
- 6th Gear member
Je hebt afstelgereedschap nodig om de nokkenassen weer op tijd te zetten.
Het tandwiel zit er conisch,s op en zit vast met een torxbout.
Als je er geen ervaring mee hebt,zou ik er zelf niet aan beginnen,het tandwiel zelf kan ook lekken inwendig.
Al met al wel een aardig klusje,maar zonder goed gereedschap niet aan beginnen.
Het tandwiel zit er conisch,s op en zit vast met een torxbout.
Als je er geen ervaring mee hebt,zou ik er zelf niet aan beginnen,het tandwiel zelf kan ook lekken inwendig.
Al met al wel een aardig klusje,maar zonder goed gereedschap niet aan beginnen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Torx heb ik wel. Ok nooit van gehoord dat het tandwiel zelf ook kan lekken maar hoe ziet dat afstelgereedschap eruit? en waar kan ik dat vinden? of huren?
-
- 6th Gear member
Je moet de boel ook afstellen opnieuw,huren zal niet gaan denk ik.
Als het mis gaat of de tandwielbout loopt naderhand los,dan heb je een giga probleem,hij loopt dan compleet in de soep.
Die tandwielen lekken ook wel is,dat komt regelmatig voor!
Ik denk dat er vast wel iemand op het forum het gereedschap heeft om die klus te doen!
Als het mis gaat of de tandwielbout loopt naderhand los,dan heb je een giga probleem,hij loopt dan compleet in de soep.
Die tandwielen lekken ook wel is,dat komt regelmatig voor!
Ik denk dat er vast wel iemand op het forum het gereedschap heeft om die klus te doen!
-
- Starter
Hoe weet ik of het tandwiel lelf lekt of dat het de keerring is? naja hij lekt niet echt maar hij zweet een klein beetje.
alvast bedankt voor de info.
alvast bedankt voor de info.
-
- 6th Gear member
Ik denk dat je het beter kunt laten doen door iemand met ervaring en het gereedschap.
Je zal eerst de boel los moeten halen om te kijken wat er precies lekt of zweet!
Je zal eerst de boel los moeten halen om te kijken wat er precies lekt of zweet!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Is hier iemand op het forum diie hier ervaring mee heeft en mij erbij kan helpen of dit voor mij kan doen tegen een vergoeding en eventueel het gereedschap heeft?
-
- Starter
MarioC70,
Mario,
Welke regio woon je? ik in NH maar ben ook vaak in Leeuwarden te vinden kunnen we misschien wat bespreken? Ik wil het graag zsm gedaan hebben voordat de riem knap zegt.
Zou ik misschien dat gereedschap kunnen lenen of zou je mij kunnen helpen tegen een vergoeding ??
Mijn prive mail is djmantel@hotmail.com
Gr
Mario,
Welke regio woon je? ik in NH maar ben ook vaak in Leeuwarden te vinden kunnen we misschien wat bespreken? Ik wil het graag zsm gedaan hebben voordat de riem knap zegt.
Zou ik misschien dat gereedschap kunnen lenen of zou je mij kunnen helpen tegen een vergoeding ??
Mijn prive mail is djmantel@hotmail.com
Gr
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mario werkt bij een dealer in de regio Utrecht.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!