En nog een reden om een echte reserveband te hebben;
bij mijn vorige auto een keer een lapot ventiel gehad - geen spuitbus of compressor die dan helpt!
ANWB heeft hier iets van een jaar geleden ook over geschreven in de Kampioen en zij waren ook verre van enthousiast.
Reservewiel
- PGV90
- 6th Gear member
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
- William244
- 1st Gear member
Ik heb eea eens opgemeten.
Maar ik vrees dat er geen reservewiel in de ruimte achterin past.
Zelfs geen "gewone" 17 inch van een V70.
Die is 25 cm breed en doorsnee 65 cm.
Dat gaat nooit passen.
Wellicht wel een thuiskomertje.
En dus geen krik, maar in het instructieboekje is het niet echt duidelijk of je bij de reparatieset een krik nodig hebt.
Al met al een weinig degelijke oplossing dit.
Ik heb de dealer, broekhuis, een mail gestuurd met de vraag wat de opties en feiten zijn.
Ik laat het jullie weten zodra ik antwoord heb.
Maar ik vrees dat er geen reservewiel in de ruimte achterin past.
Zelfs geen "gewone" 17 inch van een V70.
Die is 25 cm breed en doorsnee 65 cm.
Dat gaat nooit passen.
Wellicht wel een thuiskomertje.
En dus geen krik, maar in het instructieboekje is het niet echt duidelijk of je bij de reparatieset een krik nodig hebt.
Al met al een weinig degelijke oplossing dit.
Ik heb de dealer, broekhuis, een mail gestuurd met de vraag wat de opties en feiten zijn.
Ik laat het jullie weten zodra ik antwoord heb.
Groeten,
William
Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
William
- William244
- 1st Gear member
PGV70 schreef:En nog een reden om een echte reserveband te hebben;
bij mijn vorige auto een keer een lapot ventiel gehad - geen spuitbus of compressor die dan helpt!
ANWB heeft hier iets van een jaar geleden ook over geschreven in de Kampioen en zij waren ook verre van enthousiast.
Maar wat heb jij dan? Je hebt ook een nieuw type V70 toch?
Groeten,
William
William
- PGV90
- 6th Gear member
Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn.
Ik heb idd een nieuwe V70, deze heeft een thuiskomertje (fabrieksaf geleverd).
Ik heb idd een nieuwe V70, deze heeft een thuiskomertje (fabrieksaf geleverd).
Van XC70 naar V90 CC
- Alchemist
- 3rd Gear member
Volgens mij is dit wel een echte Ford bezuinigingsactie geweest hoor, reken maar na: krik + wiel + band + gereedschap of chinees compressortje + spuitbus. Als je een miljoen auto's verkoopt levert deze actie veel geld op.Walter schreef:heeft niet zo veel met bezuiniging te maken denk ik, eerder met gewichtsbesparing in typegoedkeuringen en alle voordelen in uitstoot, bpm, bijtelling en dergelijke die daarbij horen.
Voor typegoedkeuring e.d. maakt 't om 2 redenen niets uit:
- verbruik = laboratorium test
- dan zou de optie "reservewiel af fabriek" ook consequenties moeten hebben voor het verbruik op je papieren, incl mogelijk hogere belasting.
Hebben jullie trouwens wel eens gezien dat die spuitbussen maar beperkt houdbaar zijn? Wie let daar op?
Groeten
Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- Oceanracer
- Geartronic member
Het meest achterlijke van dit geheel vind ik eigenlijk nog wel dat je technisch kennelijk niet in staat bent om op een normale wijze een volwaardig wiel mee te nemen! Wat kost het nou extra om dat gat groot genoeg te maken? Of gaat dat soms ten koste van de luchtweerstand? Echt bespottelijk!
Ik weet niet hoe het nu in de prijslijsten staat, maar het lijkt mij dat je als klant moet kunnen kiezen voor zo'n spuitbusje, een thuiskomer of een volwaardig wiel. Maar die laatste optie is dus kennelijk uitgesloten. Goed bezig, Volvo!
Ik weet niet hoe het nu in de prijslijsten staat, maar het lijkt mij dat je als klant moet kunnen kiezen voor zo'n spuitbusje, een thuiskomer of een volwaardig wiel. Maar die laatste optie is dus kennelijk uitgesloten. Goed bezig, Volvo!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
gaan ze bij die labtest niet uit van het basisgewicht van de auto?Alchemist schreef:Volgens mij is dit wel een echte Ford bezuinigingsactie geweest hoor, reken maar na: krik + wiel + band + gereedschap of chinees compressortje + spuitbus. Als je een miljoen auto's verkoopt levert deze actie veel geld op.Walter schreef:heeft niet zo veel met bezuiniging te maken denk ik, eerder met gewichtsbesparing in typegoedkeuringen en alle voordelen in uitstoot, bpm, bijtelling en dergelijke die daarbij horen.
Voor typegoedkeuring e.d. maakt 't om 2 redenen niets uit:
- verbruik = laboratorium test
- dan zou de optie "reservewiel af fabriek" ook consequenties moeten hebben voor het verbruik op je papieren, incl mogelijk hogere belasting.
Hebben jullie trouwens wel eens gezien dat die spuitbussen maar beperkt houdbaar zijn? Wie let daar op?
Groeten
Alchemist
Ben met iedereen eens dat het niet praktisch is, begrijp me goed.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fulaks
- 6th Gear member
Mijn vader had vroeger een Citroën CX, en daar hing het (volwaardig) reservewiel onder de koffer aan de buitenkant...
Ik zou indien mogelijk altijd voor een volwaardig reservewiel kiezen, ook al moet ik daar iets voor bijbetalen.
Ik zou indien mogelijk altijd voor een volwaardig reservewiel kiezen, ook al moet ik daar iets voor bijbetalen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Iroll
- 6th Gear member
Runflat kan alleen met een bandenspannings waarschuwing systeem (TPMS) op de auto. Dat waarschuwt als de druk in de band wegvalt zodat je de snelheid kan aanpassen. Een lekke runflat band merk je nauwelijks en als je daarmee harder als 80km rijdt dan rij je de band aan flarden. Nadeel van deze banden is het comfort, ze hebben hele stugge wangen waardoor ze erg stuiterig zijn.
-
- 2nd Gear member
Uiteraard, maar dan neemt het comfort flink af (heb ik ondervonden in mijn BMW 325i). Een doorsnee Volvo rijder zit hier helemaal niet op te wachten.
Ik heb in mijn V70 een thuiskomertje en een reparatieset. Is voor mij meer dan voldoende. Ik heb trouwens nu zo'n 23 jaar mijn rijbewijs en 1x een lekke band gehad. Statistisch gezien is het volgens mij niet zo'n issue.
Ik heb in mijn V70 een thuiskomertje en een reparatieset. Is voor mij meer dan voldoende. Ik heb trouwens nu zo'n 23 jaar mijn rijbewijs en 1x een lekke band gehad. Statistisch gezien is het volgens mij niet zo'n issue.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het typegoedkeuringsgewicht wordt bepaald zonder reservewiel en krik scheelt daardoor zomaar een kilo of 10-15, het kan net schelen in de mrb maar scheelt ook bij het bepalen van de emissie.
Dat standaard leveren zonder reservewiel gaat niet alleen voor Volvo op maar voor vrijwel ieder merk
Dat standaard leveren zonder reservewiel gaat niet alleen voor Volvo op maar voor vrijwel ieder merk
Volvo for life
- tvc15
- 3rd Gear member
Bij de meeste merken kan je dan nog wel een thuisbrengertje meebestellen, bij een V70 kan dat alleen als je een benzinemotor neemt (zo was het in ieder geval eind 2011). Tamelijk absurd. Ik heb bij aflevering van mijn huidige V70 daarom het reservewiel + krik van mijn MY08 V70 over laten zetten. De (hopelijk gelukkige) nieuwe eigenaar van deze V70 heeft nu een gloednieuw reparatiekitje.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij wel, maar niet aan te raden..Carlsson 900 schreef:Run flat banden?
Is dat ook aftermarket mogelijk?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Iroll
- 6th Gear member
Laguna-S60 schreef:Volgens mij wel, maar niet aan te raden..Carlsson 900 schreef:Run flat banden?
Is dat ook aftermarket mogelijk?
Runflat kan alleen met een bandenspannings waarschuwing systeem (TPMS) op de auto. Dat waarschuwt als de druk in de band wegvalt zodat je de snelheid kan aanpassen. Een lekke runflat band merk je nauwelijks en als je daarmee harder als 80km rijdt dan rij je de band aan flarden. Nadeel van deze banden is het comfort, ze hebben hele stugge wangen waardoor ze erg stuiterig zijn.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Op nieuwe auto's ja.., maar wij kunnen volgens mij gewoon run flat banden kopen voor de s60...?Iroll schreef:Laguna-S60 schreef:Volgens mij wel, maar niet aan te raden..Carlsson 900 schreef:Run flat banden?
Is dat ook aftermarket mogelijk?Runflat kan alleen met een bandenspannings waarschuwing systeem (TPMS) op de auto. Dat waarschuwt als de druk in de band wegvalt zodat je de snelheid kan aanpassen. Een lekke runflat band merk je nauwelijks en als je daarmee harder als 80km rijdt dan rij je de band aan flarden. Nadeel van deze banden is het comfort, ze hebben hele stugge wangen waardoor ze erg stuiterig zijn.
Geen kip die er naar kraait volgens mij..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Laguna-S60,
en geen haan die een ei legt.
Maar verder toch interessante informatie, al is het wel OT.
en geen haan die een ei legt.

Maar verder toch interessante informatie, al is het wel OT.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Rij je een runflatband lek neemt de spanning erin af, dan wordt zonder dat je het in de gaten hebt (door dat TPMS) de band te heet en loop je tegen een klapband aan, geen kip die het interesseerd zolang je geen ander raakt
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Ik heb een losse krik aangeschaft bij de dealer (E 53,-) en een zgan 16 inch met 85 hoge thuiskomer van een V50 (ipv 17 inch 80 hoge orginele en dure V70 thuiskomer).
Deze heeft ook de vereiste naafdiameter (65.3) van de V70 2008+ en zal ook voldoen aan de eis van "thuiskomen".
Deze heeft ook de vereiste naafdiameter (65.3) van de V70 2008+ en zal ook voldoen aan de eis van "thuiskomen".