In mijn geval kon ik vrij kiezen tussen diesel en benzine. Het is echter wel zo dat in België diesel fiscaal sterk wordt aangemoedigd (belasting, voordeel alle aard,...) tov benzine. Ook heb ik gezien dat in tegenstelling tot in Nederland, de D2 1500€ minder duur is geprijsd tov de T3, wat zich uiteraard vertaalt in een interessantere leasingprijs en voordeel alle aard.
Ik zat in mijn geval ook nog eens met een beperking van CO2 uitstoot van 115g/km maximaal, ongeacht de brandstof, dus zitten alle benzines daarboven...ik heb dan getwijfeld tussen een D2 en een D3, maar da's hetzelfde verhaal D2 mooi uitgerust, of D3 in kale basisuitrusting.
Ik heb ondertussen een nieuwe offerte gekregen van de leasingmaatschappij, met hun "beste voorwaarden". Ik kom uit 640€ per maand. Da's 40€ over m'n budget, maar die betaal ik dan zelf bij.
Ik heb hem als volgt samengesteld:
V40 D2 Momentum met metaalkleur "Caspian Blue", Charcoal T-Tec textiel interieur, laadvloer met 2 niveau's, brillenhouder, weglaten motorembleem, Motion Pack (RTI + High Performance audio + cruise control), Launch Pack (parkeerhulp, parkeercamera, digitaal dashboard en verlichte versnellingspook)en Winter Plus Pack (Xenonlampen met adaptieve bochtverlichting en koplampreinigingsinstallatie, verwarmbare zitplaatsen voor, verwarmbare voorruit, LED Daglichten, extra verlichting in het interieur, bergvakken en kofferruimte)
Zoals jullie zien werken ze in België niet met "lines" maar met "Packs" die redelijk anders zijn samengesteld
ps: aan de mod's, is het een idee om dit draadje te verplaatsen naar het V40/XC40 topic?