Hallo!
Ik heb bij het aankopen van mijn volvo s40 uit 1996 een andere soort sleutel gekregen dan de originele. Ik denk dat de vorige eigenaar nieuwe wou of de oude kwijt was.
Het heeft wat weg van een volkswagen klapsleutel.
Zie : http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/klapsleutels.jpg
Mijn probleem is nu, dat ik na een half jaar de auto niet meer automatisch openkrijg met de afstandbediening. Ik heb de batterij vervangen voor een exact dezelfde, maar zonder resultaat. Toen heb ik de reserve klapsleutel gebruikt die een week heeft gewerkt, met hetzelfde resultaat. ( Geen werking.. ) Nou is de vraag:
Kan je deze sleutel zelf resetten? Wil niet kosten gaan maken bij een autohandelaar als het een trucje is om hem te resetten.. Behalve dat ben ik bang dat een volvo dealer er niet naar wilt kijken ivm geen originele sleutel.. Ik weet dat bijvoorbeeld Renault een truuk heeft om d.m.v een toetsencombinatie en slotinvoer je de sleutel kan laten resetten op de frequentie van de IR / RF ontvanger van de auto..
En anders iemand nog een idee waarbij ik de dealer niet hoef in te schakelen?
Autosleutel S40 '96 werkt niet.
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.
Vorige: Volvo 440 1.6i 1996, 110.000.
- Pantagorian
- 2nd Gear member
Ben vandaag naar kwikfit (APK ) en de volvo dealer geweest voor de sleutel,
Zijn bang dat ze het niet kunnen doen, omdat ze de klapsleutel niet kennen.
Overigens kunnen ze wel een nieuwe handzender bestellen (originele)
die ze tevens ook weer in kunnen programmeren. Dit geintje kost ca 90 euro.
Dat ben ik nu ( nog) even niet plan.
Overigens APK is hij afgekeurd.
(moet nieuwe koplampen hebben, de 1 is te verweerd geworden, 2de is niet meer stelbaar en remverdeling links achter was niet goed. Aangezien het om schijfremmen ging,
was dit te maken ipv vervangen. Remklauw klemt iets? Hiervoor ga ik nog terug. )
Zijn bang dat ze het niet kunnen doen, omdat ze de klapsleutel niet kennen.
Overigens kunnen ze wel een nieuwe handzender bestellen (originele)
die ze tevens ook weer in kunnen programmeren. Dit geintje kost ca 90 euro.
Dat ben ik nu ( nog) even niet plan.
Overigens APK is hij afgekeurd.
(moet nieuwe koplampen hebben, de 1 is te verweerd geworden, 2de is niet meer stelbaar en remverdeling links achter was niet goed. Aangezien het om schijfremmen ging,
was dit te maken ipv vervangen. Remklauw klemt iets? Hiervoor ga ik nog terug. )
Nu: Volvo S40 1.8i 16v 1996, ca 188.000.