Ik ben van plan een 142/144 aan te schaffen om deze voor oldtimerrally's te gebruiken. Ik zoek dus naar exemplaren die wel hard zijn, maar eventueel minder mooi qua interieur of lak zijn. De motor en het onderstel zou ik dan tzt aanpassen voor een wat vlotter rijgedrag.
Ik heb begrepen dat de motor/bak nog het minst problematisch zijn. Rest dus het koetswerk: waar zitten de gevoeligste plekken die moeilijk te repareren zijn? En zijn er verdere aandachtspunten bij aanschaf?
Aanschaf 142/144 - aandachtspunten
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Eigenlijk is al het plaatwerk goed te bereiken met slijptol, lasapparaat etc, op de holle ruimte onder de paravan (onder de voorruit) na. De achterste kriksteunen zijn meest gaar (hangen onder een holle ruimte), maar als je een luikje zaagt onder de achterbank kan je ze van bovenaf verstevigen. Ruitsponningen zijn ook wat lastiger door de krommingen. Maar het overgrote deel is een kwestie van wegslijpen, nieuwe plaat ertegenaan duwen en vastlassen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Leuk project!
De wielbakken achter zijn vaak rot, dorpels voor en achter.
Bij de schokbreker bevestiging achter kan het plaatwerk slecht zijn
De kokerbalk achter het front heb ik ook al eens gezien.
De achterklep roest (bijna) altijd onder de rand.
Er is niets wat onmogenlijk is, maar als je er mee wilt gaan rally rijden zou ik vooral naar ophanging, en balken kijken.
De voorwiel ophanging moet perfect zijn, en zal ik ook doorlassen net zoals de hele auto
Hoe ver wil je gaan?
Succes!
De wielbakken achter zijn vaak rot, dorpels voor en achter.
Bij de schokbreker bevestiging achter kan het plaatwerk slecht zijn
De kokerbalk achter het front heb ik ook al eens gezien.
De achterklep roest (bijna) altijd onder de rand.
Er is niets wat onmogenlijk is, maar als je er mee wilt gaan rally rijden zou ik vooral naar ophanging, en balken kijken.
De voorwiel ophanging moet perfect zijn, en zal ik ook doorlassen net zoals de hele auto

Hoe ver wil je gaan?
Succes!