Eigenlijk bleek ik dat probleem al heel snel te hebben gevonden, maar ik heb de boel toch nog even losgeknutseld. Helaas zonder fototoestel, maar de Volvo montagehandleidingen bieden uitkomst. Het gaat om het onderdeel dat je in deze handleiding http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... DocId=1666 ziet op plaatje 35. Heb je geen RTI, maar wel een antenne versterker dan ziet het kastje er vergelijkbaar uit, met maar een (1) coax-kabel.
Je komt bij de antenne versterker door (bij de S60 althans) de rechter bekledingskap in de achterbak weg te klappen. De versterker zit beneden en is een wit/creme kastje. Uit dat kastje komt een draad (op de tekening nr 2) die naar de bumperantenne gaat. De aansluiting daarvoor zit (zie zelfde plaatje en toelichting daarbij op pag 15) onder het achterlicht.
Bij mij lag het kabeltje los, waardoor de bumperantenne in het geheel niet werkte. Nu het kabeltje is aangesloten ontvangt RTI opeens veel meer TMC zenders en doet de radio het ook beter. Het aansluiten van het kabeltje kan overigens zonder losknutselen, gewoon met je hand

Succes!
Gr/F