Even zoek op het forum, ik weet met de beste wil van de wereld niet meer waar het over ging alleen dat hij hier in dit Volvo-nest eens voorbij is gekomen.bernhard2 schreef:gaat inderdaad over schroer... slechte ervaring mee?
schroer=volvo service hardenberg
lekker dan...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
heb gisteren een half uur gezocht, kon het niet vinden;)
maar die D5 rijdt inderdaad nog super, alleen de koppeling zit heel hoog, weet jij daar wat van?:P
maar die D5 rijdt inderdaad nog super, alleen de koppeling zit heel hoog, weet jij daar wat van?:P
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ja klopt, maar dat ben ik wel gewend van S60's. Zowieso zou ie vrij hoog pas aangrijpen (geloof dat dat normaal is), maar hij is ook vast niet nieuw meer.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
okee, vandaar. Ik heb is in een v70 2.4d gereden en daar reed ik zo mee weg, en bij de s60 moet je gas bij geven, anders slaat hij af...
maar hij staat nu bijna op 323d km dus het zei hem vergeven.
maar hij staat nu bijna op 323d km dus het zei hem vergeven.
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
IK was bij Volvo Service Hardenberg....zij hebben mij uitermate goed geholpen zonder gebruik te maken van mijn kwetsbare situatie.
100 punten voor Schroer uit Hardenberg.
100 punten voor Schroer uit Hardenberg.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
nou, stopje vervangen en keerring... versnellingsbak terug, nieuwe olie er in engaan!!!!!!!!!!!!!!!!!
..........voor zo lang als het duurde.
de versnellingsbak sckakelt nu heel raar, ga er morgen maar is naar toe. ik begin het nu toch echt niet meer leuk te vinden...
..........voor zo lang als het duurde.
de versnellingsbak sckakelt nu heel raar, ga er morgen maar is naar toe. ik begin het nu toch echt niet meer leuk te vinden...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat is raar schakelen? Gaat hij stroever of is er iets anders?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
Ben er net even langs geweest, maar hij doet helemaal niets meer.
waarschijnlijk heeft de nieuwe olie er voor gezorgd dat al het vuil los is geweekt en dat zal nu de boel wel verstopt hebben oid.
Heb Gery al gebeld, hij gaat proberen om dinsdag langs te komen om hem te flushen. ik hoop serieus dat het helpt. anders een ruilbak of reviseren.
k*tvolvo(sorry hoor)
waarschijnlijk heeft de nieuwe olie er voor gezorgd dat al het vuil los is geweekt en dat zal nu de boel wel verstopt hebben oid.
Heb Gery al gebeld, hij gaat proberen om dinsdag langs te komen om hem te flushen. ik hoop serieus dat het helpt. anders een ruilbak of reviseren.
k*tvolvo(sorry hoor)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Het is je vergeven. Ik hoop dat daar de oplossing in ligt. Het zij je wel gegund, zo onderhand!bernhard2 schreef:
k*tvolvo(sorry hoor)
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Is er geen fout gemaakt met het monteren van de bak ivm de koppelomvormer?
Als die niet goed in de bak zit tijdens het monteren,gaat er het een en ander fout,de oliepomp in de bak raakt beschadigt,waardoor de bak niets meer doet!
Als die niet goed in de bak zit tijdens het monteren,gaat er het een en ander fout,de oliepomp in de bak raakt beschadigt,waardoor de bak niets meer doet!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
Mario, als het goed is kan Gery daar ook achter komen door de oliedruk te meten?
maar hij deed het na montage namelijk wel goed, en tijdens het 2e testrondje werd het al minder, en toen ik het probeerde kwam hij niet meer van z'n plek af.
maar de bak doet nu dus inderdaad niets meer...
maar hij deed het na montage namelijk wel goed, en tijdens het 2e testrondje werd het al minder, en toen ik het probeerde kwam hij niet meer van z'n plek af.
maar de bak doet nu dus inderdaad niets meer...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Sterkte! Dinsdag maar afwachten... ben benieuwd, Gery schijnt meerdere bakken van de dood te hebben gered
.
Wat is trouwens Gery zijn Tel nummer, is dat hetzelfde nummer als op marktplaats?

Wat is trouwens Gery zijn Tel nummer, is dat hetzelfde nummer als op marktplaats?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Is er wel de juiste olie ingegaan?bernhard2 schreef:Mario, als het goed is kan Gery daar ook achter komen door de oliedruk te meten?
maar hij deed het na montage namelijk wel goed, en tijdens het 2e testrondje werd het al minder, en toen ik het probeerde kwam hij niet meer van z'n plek af.
maar de bak doet nu dus inderdaad niets meer...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Je besteed het uit aan een garage. Voorheen werkte de bak wel, nu niet. Niet mijn probleem kort door de bocht. Zij zijn de kenners en jij niet. Zou niet te snel beginnen met flushen etc.
Waarom laat je het niet de garage uitzoeken ? Geef de garage de kans om eea uit te zoeken
Waarom laat je het niet de garage uitzoeken ? Geef de garage de kans om eea uit te zoeken
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
sbv schreef:Je besteed het uit aan een garage. Voorheen werkte de bak wel, nu niet. Niet mijn probleem kort door de bocht. Zij zijn de kenners en jij niet. Zou niet te snel beginnen met flushen etc.
Waarom laat je het niet de garage uitzoeken ? Geef de garage de kans om eea uit te zoeken
Precies,als je er eerst iemand anders naar laat kijken,is de kans dat je garantie op de reparatie krijgt niet gegarandeerd.
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten. dus ik stelde voor om te flushen. bovendien kun je dan de druk meten(dacht ik), en evt uitsluiten dat de omvormer beschadigd is tijdens uit en inbouw.
maar als gery bijvoorbeeld zegt dat er tijdens de montage iets verkeerd is gegaan, ben ik niet bang dat de garage dat gaat ontkennen. daarvoor ken ik ze iets te goed, en zij mij.
en als hij na de flush wel goed schakelt, lag het dus aan de nieuwe olie die er in is gekomen na de (de)montage van de bak.
wat ik jullie wel wil voorleggen: de olie die uit de bak kwam tijdens demontage, was pikzwart.(had ik wel gedacht).
en na de reparatie hebben ze er verse olie in gegooid(wel de goede olie neem ik aan) hadden ze niet kunnen verzinnen dat die nieuwe olie al het vuil in de bak mee zou nemen naar een bepaald punt in de bak(vast filter?) zodat deze verstopt zou raken?
dit is namelijk wat ik denk dat er is gebeurd.
graag jullie wijsheid;)
maar als gery bijvoorbeeld zegt dat er tijdens de montage iets verkeerd is gegaan, ben ik niet bang dat de garage dat gaat ontkennen. daarvoor ken ik ze iets te goed, en zij mij.
en als hij na de flush wel goed schakelt, lag het dus aan de nieuwe olie die er in is gekomen na de (de)montage van de bak.
wat ik jullie wel wil voorleggen: de olie die uit de bak kwam tijdens demontage, was pikzwart.(had ik wel gedacht).
en na de reparatie hebben ze er verse olie in gegooid(wel de goede olie neem ik aan) hadden ze niet kunnen verzinnen dat die nieuwe olie al het vuil in de bak mee zou nemen naar een bepaald punt in de bak(vast filter?) zodat deze verstopt zou raken?
dit is namelijk wat ik denk dat er is gebeurd.
graag jullie wijsheid;)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Het spijt me wel, hoor, maar wie zijn nu de specialisten?de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten.
moet jij zaken gaan voorstellen om te doen om je probleem op te lossen, wat na een ingreep door de dealer is veroorzaakt?
Maandag direct teruggaan naar de dealer, en laat hun het oplossen. Desnoods eea op papier zetten, en overhandigen. Hun zijn er mee bezig geweest, en jij zit nu met de gebakken peren.
Zodra jij de bak laat flushen, is elke aanspraak op garantie bij de dealer verlopen......geef de dealer een kans, laat hun het oplossen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heel rot voor de garage, maar zij zijn de aannemer van het werk en dienen het op te lossen, als men het niet weet, dan kopen ze maar elders kennis in of ze brengen de auto naar een bedrijf die het wel weetbernhard2 schreef:de garage wist ook niet wat ze er mee aan moesten. dus ik stelde voor om te flushen. bovendien kun je dan de druk meten(dacht ik), en evt uitsluiten dat de omvormer beschadigd is tijdens uit en inbouw.
maar als gery bijvoorbeeld zegt dat er tijdens de montage iets verkeerd is gegaan, ben ik niet bang dat de garage dat gaat ontkennen. daarvoor ken ik ze iets te goed, en zij mij.
en als hij na de flush wel goed schakelt, lag het dus aan de nieuwe olie die er in is gekomen na de (de)montage van de bak.
wat ik jullie wel wil voorleggen: de olie die uit de bak kwam tijdens demontage, was pikzwart.(had ik wel gedacht).
en na de reparatie hebben ze er verse olie in gegooid(wel de goede olie neem ik aan) hadden ze niet kunnen verzinnen dat die nieuwe olie al het vuil in de bak mee zou nemen naar een bepaald punt in de bak(vast filter?) zodat deze verstopt zou raken?
dit is namelijk wat ik denk dat er is gebeurd.
graag jullie wijsheid;)
Zodra jij zelf iets (laat)doen is het makkelijk, dan kan de garage zijn handen er vanaf trekken
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue