Overweging V70 2.0d/D3/D5
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
En toch Ed is jouw huidige verbruik echt heel goed voor het type met roetfilter. Ik doe echt heel zuinig aan maar kom nauwelijks verder als 1:16...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat vermoeden heb ik ook. We kunnen over 2 weken wel eens wat testjes doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
Volvo collega's,
Ik reed met een S60 - 2008 - 126 pk- dus met roetfilter
Nu nog steeds , met dezelfde wagen, maar op maat geherprogrammeerd naar 200 pk, maar vooral het koppel laten begrenzen op 375 nm (wat niet echt veel is) maar wordt aangehouden tussen 2000 en 3750 t-min.
Resultaat :
* koppel komt er langzaam in op lage toerentallen om de 5-bak te sparen
* drive-ability stijgt met 300%
* prestaties in de absolute zin van het woord uiteraard ook
Gemiddeld haal ik nu winter/zomer door mekaar 6 l/100 km of 1 op 16.66.
Opmerkelijk vond ik het verbruik vorig jaar tijden een reis naar Frankrijk (Normandie en Bretagne, zeer aan te bevelen trouwens als het weer tenminste meezit) waarbij ik over een globale rit van nagenoeg 2.000 km amper 5.6l/100km of 1 op 17.86 heb gescoord.
Over dergelijke afstand zal regeneratie van roetfilter wellicht zeker 1 keer hebben plaatsgevonden en het gros van de snelwegkilometers werden afgehaspeld op cruise aan130 op de teller. (het is trouwens vakantie en ben niet echt gehaast). Overigen ter plaatse allen maar bkronkelende en soms fors stijgende binnenwegen genomen aan normaal tempo.
In de stock configuratie met 126 pk kon ik deze cijfers niet halen, en was enigszins ontgoocheld in de "laufcultur" van de motor : met name
* koppel zakt gewoon weg vanaf 2000 t-min
* max vermogen van 126 pk werd reeds behaald bij 3.000 t-min.
Ik pleit er niet voor dat elkeen zijn standaard configuratie laat herzien, maar mits bekwame vaklui, met vermogen/koppel meting kan men toch wel wat betere resultaten behalen.
Ik vrees dat dat dergelijke cijfers met een 2.0 l (*PSA motor) niet of moeilijk haalbaar zijn.
Bovendien is er zoiets als "the sound of music" van de 5-cyl. I love it, sommigen vinden dit een kakofonie van storende geluiden.
Voor mij dus alleszins de D3 of D5, als liefhebber dan toch.
Prettig week-end aan allen.
Ik reed met een S60 - 2008 - 126 pk- dus met roetfilter
Nu nog steeds , met dezelfde wagen, maar op maat geherprogrammeerd naar 200 pk, maar vooral het koppel laten begrenzen op 375 nm (wat niet echt veel is) maar wordt aangehouden tussen 2000 en 3750 t-min.
Resultaat :
* koppel komt er langzaam in op lage toerentallen om de 5-bak te sparen
* drive-ability stijgt met 300%
* prestaties in de absolute zin van het woord uiteraard ook
Gemiddeld haal ik nu winter/zomer door mekaar 6 l/100 km of 1 op 16.66.
Opmerkelijk vond ik het verbruik vorig jaar tijden een reis naar Frankrijk (Normandie en Bretagne, zeer aan te bevelen trouwens als het weer tenminste meezit) waarbij ik over een globale rit van nagenoeg 2.000 km amper 5.6l/100km of 1 op 17.86 heb gescoord.
Over dergelijke afstand zal regeneratie van roetfilter wellicht zeker 1 keer hebben plaatsgevonden en het gros van de snelwegkilometers werden afgehaspeld op cruise aan130 op de teller. (het is trouwens vakantie en ben niet echt gehaast). Overigen ter plaatse allen maar bkronkelende en soms fors stijgende binnenwegen genomen aan normaal tempo.
In de stock configuratie met 126 pk kon ik deze cijfers niet halen, en was enigszins ontgoocheld in de "laufcultur" van de motor : met name
* koppel zakt gewoon weg vanaf 2000 t-min
* max vermogen van 126 pk werd reeds behaald bij 3.000 t-min.
Ik pleit er niet voor dat elkeen zijn standaard configuratie laat herzien, maar mits bekwame vaklui, met vermogen/koppel meting kan men toch wel wat betere resultaten behalen.
Ik vrees dat dat dergelijke cijfers met een 2.0 l (*PSA motor) niet of moeilijk haalbaar zijn.
Bovendien is er zoiets als "the sound of music" van de 5-cyl. I love it, sommigen vinden dit een kakofonie van storende geluiden.
Voor mij dus alleszins de D3 of D5, als liefhebber dan toch.
Prettig week-end aan allen.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
@Ed,
Een nieuwe D5 zal nooit zo zuinig rijden als je huidige. In de loop van de tijd zijn de D5's alleen maar onzuiniger geworden. Met de oudere kun je inderdaad wel 1 op 16, 1 op 17 rijden, dat kun je dus vergeten met een nieuwe D5. Wij hebben oktober 2010 een S60 D5 (nieuw model) meegekregen van Volvo NL. Best wel wat mee gereden (af en toe wel stevig, maar over het algemeen gewoon normaal). Vrijdagmiddag de boordcomputer gereset en zondagavond gekeken naar het gemiddelde verbruik. Uit m'n hoofd was het 7.8L op 100km (handbak). Das dus 1 op 12,8 en dat kan ik dus echt niet zuinig noemen. Ik weet niet of je een automaat wil, maar die zal dus nog meer verbruiken.
Over het geluid zeker de D3 of D5. Ik vind een 2.0D gewoon nergens naar klinken en je moet in het begin erg wennen met wegrijden (slaat zo snel af). Gewoon in 1 keer dat ie de hik geeft als je bij wegrijden bij stationair/iets onder stationair komt. Is gewoon even aanvoelen met de koppeling, al laat ik de 2.0D nog steeds geregeld afslaan en een D5 nooit... Een D5 heeft echt veel meer power helemaal onderin, rond stationair.
Een nieuwe D5 zal nooit zo zuinig rijden als je huidige. In de loop van de tijd zijn de D5's alleen maar onzuiniger geworden. Met de oudere kun je inderdaad wel 1 op 16, 1 op 17 rijden, dat kun je dus vergeten met een nieuwe D5. Wij hebben oktober 2010 een S60 D5 (nieuw model) meegekregen van Volvo NL. Best wel wat mee gereden (af en toe wel stevig, maar over het algemeen gewoon normaal). Vrijdagmiddag de boordcomputer gereset en zondagavond gekeken naar het gemiddelde verbruik. Uit m'n hoofd was het 7.8L op 100km (handbak). Das dus 1 op 12,8 en dat kan ik dus echt niet zuinig noemen. Ik weet niet of je een automaat wil, maar die zal dus nog meer verbruiken.
Over het geluid zeker de D3 of D5. Ik vind een 2.0D gewoon nergens naar klinken en je moet in het begin erg wennen met wegrijden (slaat zo snel af). Gewoon in 1 keer dat ie de hik geeft als je bij wegrijden bij stationair/iets onder stationair komt. Is gewoon even aanvoelen met de koppeling, al laat ik de 2.0D nog steeds geregeld afslaan en een D5 nooit... Een D5 heeft echt veel meer power helemaal onderin, rond stationair.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56
edraket schreef:Interessant. Ook ik heb het vermoeden (niet gemeten) dat 16" of 18" verschil maakt in verbruik. Hoe kan dit?tvc15 schreef:
Ik weet exact wat de afwijking van mij boardcomputer is. Overigens is deze het laatste jaar wat meer gaan afwijken dan voorheen. In de praktijk rijd ik dus 1:17,5 met winterbanden en 1:16 met zomerbanden.
V70 D5 Momentum 2008 M6
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Zijn dta ook van die tractormotoren dan? Dat geluid geeft mijn D5 helemaal niet, en hopelijk geen enkele D5 want hierna wil ik gewoon weer eentjeThe Volvoboy schreef:Ik vind een 2.0D gewoon nergens naar klinken en je moet in het begin erg wennen met wegrijden

Breedte van de band? 16 inch is 205 breed, en 18 zal 225/235 zijn zeker?The Soldier schreef:Interessant. Ook ik heb het vermoeden (niet gemeten) dat 16" of 18" verschil maakt in verbruik. Hoe kan dit?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56
245 mm. Zouden die 4 cm echt zo,n verschil in verbruik veroorzaken?
V70 D5 Momentum 2008 M6
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Ja, meer wrijving/contact oppervlak met de weg.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mijn 16" is 205 breed, de 18" 225 breed. Ik kan op basis van alleen de breedte niet voorstellen dat het verbruik zoveel afwijkt. Denk toch dat een wat sportievere band wat meer rolweerstand heeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Een D5 klinkt veel meer als een 'echte' motorJeroenSpock schreef:Zijn dta ook van die tractormotoren dan? Dat geluid geeft mijn D5 helemaal niet, en hopelijk geen enkele D5 want hierna wil ik gewoon weer eentjeThe Volvoboy schreef:Ik vind een 2.0D gewoon nergens naar klinken en je moet in het begin erg wennen met wegrijden![]()

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik denk dat het een combinatie van beiden isedraket schreef:Mijn 16" is 205 breed, de 18" 225 breed. Ik kan op basis van alleen de breedte niet voorstellen dat het verbruik zoveel afwijkt. Denk toch dat een wat sportievere band wat meer rolweerstand heeft.

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nou, vandaag voor het eerst gereden in een V70 2.0d. Een hele mooie van 2008 in summum uitvoering met een prachtig rood/bruin interieur. Echt een plaatje van een auto.
Het is wel erg wennen. De motor reageert heel anders als de D5, en wat meteen opvalt is het gemis aan vermogen. Wel is de 2.0d veel stiller en rustiger in de auto, al valt 260.000 km niet met 160.000 km te vergelijken. De motor reageert ook wat schokkeriger op gasgeven, daar waar de D5 veel beter reageert.
Ook viel me op dat het verbruik van de 2.0d zeker niet zuiniger is dan mijn auto. Maar deze combinatie is zo stil en rustig op de weg, dat is echt een heel erg groot verschil. De wegligging vind ik dan weer wat wiebeliger dan mijn auto, al doen de ietsje stuggere veren natuurlijk een boel.
Puur afgaand op de auto zou ik direct zaken willen doen, alleen is de inruilprijs voor mijn auto op basis van handelsprijs, en daar wordt je niet vrolijk van. Ik zit er aan te denken om hem particulier te verkopen. Zou dat te doen zijn? Of ligt de handel echt stil?
Het is wel erg wennen. De motor reageert heel anders als de D5, en wat meteen opvalt is het gemis aan vermogen. Wel is de 2.0d veel stiller en rustiger in de auto, al valt 260.000 km niet met 160.000 km te vergelijken. De motor reageert ook wat schokkeriger op gasgeven, daar waar de D5 veel beter reageert.
Ook viel me op dat het verbruik van de 2.0d zeker niet zuiniger is dan mijn auto. Maar deze combinatie is zo stil en rustig op de weg, dat is echt een heel erg groot verschil. De wegligging vind ik dan weer wat wiebeliger dan mijn auto, al doen de ietsje stuggere veren natuurlijk een boel.
Puur afgaand op de auto zou ik direct zaken willen doen, alleen is de inruilprijs voor mijn auto op basis van handelsprijs, en daar wordt je niet vrolijk van. Ik zit er aan te denken om hem particulier te verkopen. Zou dat te doen zijn? Of ligt de handel echt stil?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Klinkt goed Ed. De handel is wel lastig... Probeer het particulier, kijk eens wat er tegen welke prijs op MP staat.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56
Ik zou ook nog eens gaan rijden in een D5 van dit bouwjaar. De zaken die jij noemt in negatieve zin m.b.t. de 2.0D zouden mij juist doen besluiten om toch weer voor een D5 te gaan, maar nu van een nieuwere uitgave.
En ook voor auto' s... Geen hand vol maar een land vol, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Het zoeken is soms zelfs leuker dan het bezitten.
En ook voor auto' s... Geen hand vol maar een land vol, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Het zoeken is soms zelfs leuker dan het bezitten.

V70 D5 Momentum 2008 M6
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Is een V70NN zowiezo niet stiller dan een V70N? Dus ook de D5?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Die 185pk is en blijft een bromtor; het is niet voor niets dat per MY2010 die motor behalve wat extra vermogen en koppel ook op andere fronten (geluid) flink is aangepakt. Wel heeft de huidige serie een betere isolatie, maar rauw blijft 'ie.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10665
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Ed,
Ik rij nu de 140PK 2.0D in een Mondeo. En privé de 2.4D GT. De Volvo is niet zuinig, op de lange weg 1 op 14/15 haalbaar.
Vwb de PSA motor, geen vergelijk met de 5 cylinder. De 2.0D is wat rauwer en rumoeriger. Echter in het dagelijkse verkeer zeker geen straf om mee te rijden. Komt rete goed mee in het verkeer en kan de Mondeo flink de sporen geven.
Verbruik ca 1 op 15/16, bij hoge snelheden in Duitsland 1 op 9/10.
Ik zou zelf wel voor een 2.0D willen gaan.
Ik rij nu de 140PK 2.0D in een Mondeo. En privé de 2.4D GT. De Volvo is niet zuinig, op de lange weg 1 op 14/15 haalbaar.
Vwb de PSA motor, geen vergelijk met de 5 cylinder. De 2.0D is wat rauwer en rumoeriger. Echter in het dagelijkse verkeer zeker geen straf om mee te rijden. Komt rete goed mee in het verkeer en kan de Mondeo flink de sporen geven.
Verbruik ca 1 op 15/16, bij hoge snelheden in Duitsland 1 op 9/10.
Ik zou zelf wel voor een 2.0D willen gaan.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 17.04.2007 - 15:56
Ik ken beide motoren uit ervaring goed. Een 2.0 D is een prima motor. Een D5 is een motor die past bij de uitstraling van een grote Volvo. De psa diesel kom je ook tegen in auto's als de c5, 407 en mondeo die als occasion voor veel schappelijker prijzen worden aangeboden dan een V70.
Als ik de auto start geniet ik elke keer weer van de D5 sound. De 2.0 begon me na een tijdje te vervelen qua dieselbrom.
Ik vergelijk het met een A6, daar hoort ook geen 2.0 tdi in te liggen, maar een 6 pitter....
Het blijft een persoonlijke mening natuurlijk, maar ook edraket zelf heeft hierboven al het een en ander aangegeven dat in het voordeel van de volvo motor spreekt.
Als ik de auto start geniet ik elke keer weer van de D5 sound. De 2.0 begon me na een tijdje te vervelen qua dieselbrom.
Ik vergelijk het met een A6, daar hoort ook geen 2.0 tdi in te liggen, maar een 6 pitter....
Het blijft een persoonlijke mening natuurlijk, maar ook edraket zelf heeft hierboven al het een en ander aangegeven dat in het voordeel van de volvo motor spreekt.
V70 D5 Momentum 2008 M6