V70 3.2 Summum wat zijn de adders onder het gras?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

APK afkeur plus een economisch delict
Volvo for life
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

diesel01 schreef:Vanmiddag op de snelweg cc bij 110km/h 5.5/100km, betreft een 185pk gt.
Dus toch de rechtervoet.
dat is er ook een met rpf
Volvo for life
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

APK afkeur plus een economisch delict
oei, oei.......da's minder. Maar ja, een dag voor de keuring die er weer onder zetten?, en een dag na de keuring weer verwijderen?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ja en dan ook weer meteen je software even aanpassen
Volvo for life
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

is het nodig om je originele software weer terug te plaatsen als je roetfilter er weer terug onder zet, voor 1 dag?

nou ja, ik denk ook maar hardop, hoor... zoals ik het nu zie, heb je meer last dan gemak van dat filter.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

bart simpson schreef:
diesel01 schreef:Vanmiddag op de snelweg cc bij 110km/h 5.5/100km, betreft een 185pk gt.
Dus toch de rechtervoet.
dat is er ook een met rpf
Geheel correct.
Gebruikersavatar
William244
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41

bart simpson schreef:
walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen. :D
even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Wat een onzin!
Als ik me zou moeten neerleggen bij wat het gemiddelde kuddedier vind reed ik al jaren geen Volvo meer.

Gewoon genieten van je dikke zuipende benzinemotor.
In een vrachtwagen zit een diesel, een auto rijdt op benzine.
Het is toch ook hobby en fun?
Koop wat kleding minder of stop met roken oid.
Dat gemekker over onzuinig en milieu.
Aan het milieu mankeert helemaal niets en als je zuinig wilt voortbewegen koop dan geen Volvo maar ga fietsen.
Groeten,
William

Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
beaver
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 29.10.2011 - 18:02

William244 schreef:
bart simpson schreef:
walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen. :D
even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Wat een onzin!
Als ik me zou moeten neerleggen bij wat het gemiddelde kuddedier vind reed ik al jaren geen Volvo meer.

Gewoon genieten van je dikke zuipende benzinemotor.
In een vrachtwagen zit een diesel, een auto rijdt op benzine.
Het is toch ook hobby en fun?
Koop wat kleding minder of stop met roken oid.
Dat gemekker over onzuinig en milieu.
Aan het milieu mankeert helemaal niets en als je zuinig wilt voortbewegen koop dan geen Volvo maar ga fietsen.
+1
MY08 s80 2.4d summum electric silver, rti, geartronic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

William244 schreef:
bart simpson schreef:
walter leever schreef:je kunt er natuurlijk ook eentje in duitsland kopen(3.2/T6)stukken goedkoper(en meestal fully loaded),en met dat verschil(prijs)kun je wel effe je brandstof betalen. :D
even gemist dat je daar in NL nog wat belastingen over moet betalen?
Met de huidige brandstofprijzen is dat vermeende verschil trouwens snel opgesoupeerd, grote motoren zijn uit, leg je daarbij neer
Wat een onzin!
Als ik me zou moeten neerleggen bij wat het gemiddelde kuddedier vind reed ik al jaren geen Volvo meer.

Gewoon genieten van je dikke zuipende benzinemotor.
In een vrachtwagen zit een diesel, een auto rijdt op benzine.
Het is toch ook hobby en fun?
Koop wat kleding minder of stop met roken oid.
Dat gemekker over onzuinig en milieu.
Aan het milieu mankeert helemaal niets en als je zuinig wilt voortbewegen koop dan geen Volvo maar ga fietsen.
volgens mij was de vraag waarom een 3.2 te geef is, ik beargumenteerde het waarom wat, wat iemand daar dan mee doet moet hij weten, een 3.2 is een lastig te verkopen V70, doe er je voordeel mee
Volvo for life
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Heb hem ook voor de heb en fun en hobby, de d5 is gewoon een geweldige motor.
Gelukkig kunnen we het (nog) doen, heel veel km's rijden we echt niet meer.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

De 3.2 zal t niet gaan worden.

Vandaag bij een D5 geatronic staan kijken.... MY08, 193K op de teller. Plaatje om te zien. van 1e eigenaar, dealer onderhouden en ingeruild bij dezelfde dealer voor nieuwe. Nu aan t prijsvergelijken.

Hoewel een Diesel die echt nog meekan, zie ik voor het bedrag ook D5's staan met minder kilometers en zelfde uitrusting.

Hoe erg is het in autoland volgens jullie? Is het echt kommer en kwel? en nee, ik trek niet t vel over de oren.

Als ik het zo vergelijk, wordt er een redelijke aanbieding gedaan, doch niet scherp. Bovendien....auto staat er al een aardige tijd.

What to do.....
Gebruikersavatar
William244
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41

Hoeveel rijd je per jaar ?
Groeten,
William

Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

@William244

Ik rijd genoeg om rendabel diesel te rijden. Heb van Wim de Jong een excel sheet gekregen en deze op mijn situatie doorgerekend. Maar op concreet antwoord te geven, ik rijd circa 25000 per jaar
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

met 25.000 kun je goed benzine rijden in een vlot model.. wanneer je hem scherp inkoopt (inderdaad bv import) dan kan de rekensom over 2-3 jaar bekeken erg meevallen. Eventueel jaartje ouder kopen.

Ikzelf heb altijd liever een prettig motorblok en rijplezier dan het meest recente jaar.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

Grappig is dat Crackedtooth. Zoveel mensen zoveel meningen.

De een zweert bij benzine, de ander bij diesel. De een zegt vanaf 30000 is het dieselen, de ander zegt vanaf 17500.....

Ik zie wel wat er op mijn pad komt. sowieso een automaat en MY08 of jonger. Of t diesel of benzine wordt, ik weet het nog niet. Ik zoek rustig door.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

@Fore: nouja.. gechipte T5 of gewone R is ook geen 2.0T
weet niet of ik dan niet liever een gechipte D5 zou rijden.

Heb eerder 35duizend per jaar gereden voor aantal jaar in de iets oudere rica T5 mede ivm kostenoverweging verbruik vs aanschaf, toch wel veel lol tov d5 bv.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

crackedtooth schreef:@Fore: nouja.. gechipte T5 of gewone R is ook geen 2.0T
weet niet of ik dan niet liever een gechipte D5 zou rijden.

Heb eerder 35duizend per jaar gereden voor aantal jaar in de iets oudere rica T5 mede ivm kostenoverweging verbruik vs aanschaf, toch wel veel lol tov d5 bv.
Gas geven en knallen doe ik op t circuit. Bij voorkeur op 2 wielen. Mij gaat het om lekker rijden, genoeg koppel en snelheid indien nodig. Dus de D5 chippen, vooralsnog niet.
Gebruikersavatar
William244
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41

Ja diesel is een heel verstandige keuze.
Groeten,
William

Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

Dilemma:

MY06 2.4D Edition I handbak in perfecte staat met 130K op de teller
MY08 5D Momentum Geartronic ook in perfecte staat met 195K op de teller


Voor beide auto's geldt: Dealer onderhouden, schade vrij. Prijsverschil is 7K euro.

Wat zou jij doen en waarom? (ik twijfel erg ivm afschrijving vs kilometerstand)
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ik neem aan dat de MY08 7k duurder is? Dan had ik liever de MY06 gehad, misschien een chipje erin. Maar was je niet heel erg pro-automaat?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”