Lease advies ... 1.6D of 2.0D
- patrice
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05.06.2007 - 21:35
- Locatie: REBECQ
hallo, effe terugkomen op het verschil tss 1.6 d en 2.0 d
1.6 d kost in belgië 25100 euro
inschrijvingsbelasting = 123 euro
eerste jaar rijtaks = 231 euro
2.0 d kost in belgië 26600 euro
inschrijvingstakx = 495 euro
eerste jaar rijtaks =383 euro
in totaal kost de 1.6d dus 25454 euro
de 2.0d kost in totaal 27482 euro
in totaal heb je toch ook een verschil van ruim 2000 euro, zonder erbij te rekenen dat een 2.0 d nog is duurder kost in verzekering en omnium!
dus kost het nog altijd minimum 1250 euro duurder om 2.0 d te verkiezen tegen een 1.6 d met chiptuning!
ps: heb deze morgen er met mijn volvo garage over gehad trouwens, en heeft mij laten weten dat een RICA tuningchip de v50 van 109 pk nr 135 pk laat opdrijven, dat het geen probleem is voor de garantie, want ze monteren die zelf in uw wagen en volvo meent dat het geen probleem is voor de hele wagen is in zijn geheel, en dat een standaard v50 1.6 d voorzien is om zeker tot 150 pk ongeveer betrouwbaar op de weg te blijven zitten en REMMEN, dus... why not????
dus voor mijn part liever meer pktjes onder de motorkap, en minder geld in de staat zijn zak.
en wat ik ook nog wou zeggen, 6 bak ok?! maar als het is om toch meer te verbruiken in 6de dan in 5de, geef mij dan maar een 5 bak! (dit werd al eerder gezegt op het forum door verschillende mensen)
groetjes pat
1.6 d kost in belgië 25100 euro
inschrijvingsbelasting = 123 euro
eerste jaar rijtaks = 231 euro
2.0 d kost in belgië 26600 euro
inschrijvingstakx = 495 euro
eerste jaar rijtaks =383 euro
in totaal kost de 1.6d dus 25454 euro
de 2.0d kost in totaal 27482 euro
in totaal heb je toch ook een verschil van ruim 2000 euro, zonder erbij te rekenen dat een 2.0 d nog is duurder kost in verzekering en omnium!
dus kost het nog altijd minimum 1250 euro duurder om 2.0 d te verkiezen tegen een 1.6 d met chiptuning!
ps: heb deze morgen er met mijn volvo garage over gehad trouwens, en heeft mij laten weten dat een RICA tuningchip de v50 van 109 pk nr 135 pk laat opdrijven, dat het geen probleem is voor de garantie, want ze monteren die zelf in uw wagen en volvo meent dat het geen probleem is voor de hele wagen is in zijn geheel, en dat een standaard v50 1.6 d voorzien is om zeker tot 150 pk ongeveer betrouwbaar op de weg te blijven zitten en REMMEN, dus... why not????
dus voor mijn part liever meer pktjes onder de motorkap, en minder geld in de staat zijn zak.
en wat ik ook nog wou zeggen, 6 bak ok?! maar als het is om toch meer te verbruiken in 6de dan in 5de, geef mij dan maar een 5 bak! (dit werd al eerder gezegt op het forum door verschillende mensen)
groetjes pat
Lex schreef:Jammer dat sommige forummers in Holland wonen ( = 2.500 euro meer ).
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- kennethbril
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 07.06.2007 - 00:30
mooi uitgelegd patrice.
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
L.P.G.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- vOlOv
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
- Locatie: Leiden
Ik begrijp van je dat de verzekering met tuning niet duurder wordt, maf eigenlijk, wel prettig natuurlijk. Wat is omnium?patrice schreef:...in totaal heb je toch ook een verschil van ruim 2000 euro, zonder erbij te rekenen dat een 2.0 d nog is duurder kost in verzekering en omnium!...
Tuning ex btw is deze rekensom, excl 1 jaar verzekering vanuit RICA...patrice schreef:...dus kost het nog altijd minimum 1250 euro duurder om 2.0 d te verkiezen tegen een 1.6 d met chiptuning!...
mooie cijfers idd, met maar 1 verwaarloosbare PK verschil. Hou wel rekening met het feit dat het koppel wel 10% achterblijft op de 2.0D.patrice schreef:...de v50 van 109 pk nr 135 pk laat opdrijven....
Ik hoop het, ik hoop het voor je bij eventuele schade. Laat de volvo-dealer het expliciet op papier zetten! Weet niet of de dealer dit zal willen doen en zullen antwoorden met zoiets als'...dat dat niet echt nodig is...'.patrice schreef:...dat het geen probleem is voor de garantie, want ze monteren die zelf in uw wagen en volvo meent dat het geen probleem is voor de hele wagen is in zijn geheel....
(trouwens m.i. de beste test of het kwaad kan dit tunen, de dealer om deze schriftelijke garantie vragen. Mij is nameljik het beschreven antwoord ten deel gevallen en ik wist toen eigenlijk genoeg, maar goed)
Klopt idd bij 120, bij hogere snelheden niet meer natuurlijk. Maar dat mag toch niet en dat doen we dus ook nooit hehehe :angel12:patrice schreef:...en wat ik ook nog wou zeggen, 6 bak ok?! maar als het is om toch meer te verbruiken in 6de dan in 5de, geef mij dan maar een 5 bak! (dit werd al eerder gezegt op het forum door verschillende mensen)....
Wel verhelderend antwoord verder (behalve Omium
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

S40 2.0D Momentum - Flint Grey

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
There is no substitude voor cubic inches
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- patrice
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05.06.2007 - 21:35
- Locatie: REBECQ
hallo, idd dit is de rekensom zonder btw, maar dat is een geschenkje van mijn garage
, en wat de garantie betreft is geen probleem, het staat zwart op wit, ik heb twee jaar volvo garantie, en 3 jaar bijkomende garantie gekregen van de garage zelf, en alles staat op contract dus normaal gezien no probs! en wat die omnium betreft, omnium = auto verzekeren tegen haar gehele waarde zelfs als je in fout bent , enfin de verzekering beschermt de andere weggebruiker bij een ongeval, en de omnium zorgt ervoor dat uw eigen kosten ook terugbetaald worden.
en van dat koppel daar heb je wel gelijk blijft iets minder dan de 2.0d
groetjes

en van dat koppel daar heb je wel gelijk blijft iets minder dan de 2.0d
groetjes
vOlOv schreef:Ik begrijp van je dat de verzekering met tuning niet duurder wordt, maf eigenlijk, wel prettig natuurlijk. Wat is omnium?patrice schreef:...in totaal heb je toch ook een verschil van ruim 2000 euro, zonder erbij te rekenen dat een 2.0 d nog is duurder kost in verzekering en omnium!...
Tuning ex btw is deze rekensom, excl 1 jaar verzekering vanuit RICA...patrice schreef:...dus kost het nog altijd minimum 1250 euro duurder om 2.0 d te verkiezen tegen een 1.6 d met chiptuning!...
mooie cijfers idd, met maar 1 verwaarloosbare PK verschil. Hou wel rekening met het feit dat het koppel wel 10% achterblijft op de 2.0D.patrice schreef:...de v50 van 109 pk nr 135 pk laat opdrijven....
Ik hoop het, ik hoop het voor je bij eventuele schade. Laat de volvo-dealer het expliciet op papier zetten! Weet niet of de dealer dit zal willen doen en zullen antwoorden met zoiets als'...dat dat niet echt nodig is...'.patrice schreef:...dat het geen probleem is voor de garantie, want ze monteren die zelf in uw wagen en volvo meent dat het geen probleem is voor de hele wagen is in zijn geheel....
(trouwens m.i. de beste test of het kwaad kan dit tunen, de dealer om deze schriftelijke garantie vragen. Mij is nameljik het beschreven antwoord ten deel gevallen en ik wist toen eigenlijk genoeg, maar goed)
Klopt idd bij 120, bij hogere snelheden niet meer natuurlijk. Maar dat mag toch niet en dat doen we dus ook nooit hehehe :angel12:patrice schreef:...en wat ik ook nog wou zeggen, 6 bak ok?! maar als het is om toch meer te verbruiken in 6de dan in 5de, geef mij dan maar een 5 bak! (dit werd al eerder gezegt op het forum door verschillende mensen)....
Wel verhelderend antwoord verder (behalve Omium), en je moet het natuurlijk ook gewoon zelf beslissen want niemand anders gaat er uiteindelijk mee rijden.
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
But there is a substitute for bad English..Volvorijden schreef:There is no substitude voor cubic inches
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- BeePke
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 13:12
- Locatie: Volvo-land Belgïe
Ivm berekening, ik heb een tijdje geleden al eens een berekening gedaan maar dan benzine vs diesel (http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=236371#236371). De mijne is ook een 2.0D geworden, kwestie van mezelf te verwennen. En de meerprijs moet je niet zien op 1 jaar maar op de volledige levensduur (in jouw bezit weliswaar) + herverkoopwaarde. En de verzekering is niet zoveel hoger hoor, misschien 3 à 5 euro/maand duurder, peanuts dus! Ik heb een 1.6D gereden en dat rijdt zeker niet slecht, getune zal em nog beter rijden, maar ik heb mijn twijfels over de combinatie van de originele versnellingsbak met het verhoogde koppel.
- aggadomo
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 13.03.2007 - 15:32
Heeft er iemand al eens op gelet dat in de meeste verzekeringen 'aangepaste' voertuigen plots niet meer verzekerd zijn ?
Maw, als je je wagen laat chippen, dan moet je de verzekering op de hoogte brengen van de verhoogde pk's, en dan zal de verzekering ook iets duurder worden (niet echt veel). Doe je dit echter niet, en je raakt betrokken in een ongeval en men komt er achter dat je met een hoger aantal pk's rondreed dan oorspronkelijk vastgelegd in je polis dan zal de verzekering niet willen betalen, en dan mag je zelf voor alle kosten opdraaien...
Maw, als je je wagen laat chippen, dan moet je de verzekering op de hoogte brengen van de verhoogde pk's, en dan zal de verzekering ook iets duurder worden (niet echt veel). Doe je dit echter niet, en je raakt betrokken in een ongeval en men komt er achter dat je met een hoger aantal pk's rondreed dan oorspronkelijk vastgelegd in je polis dan zal de verzekering niet willen betalen, en dan mag je zelf voor alle kosten opdraaien...
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi
V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi
V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat is theorie.aggadomo schreef:...als je je wagen laat chippen, dan moet je de verzekering op de hoogte brengen van de verhoogde pk's, en dan zal de verzekering ook iets duurder worden (niet echt veel). Doe je dit echter niet, en je raakt betrokken in een ongeval en men komt er achter dat je met een hoger aantal pk's rondreed dan oorspronkelijk vastgelegd in je polis dan zal de verzekering niet willen betalen, en dan mag je zelf voor alle kosten opdraaien...
ook als je dit doorgeeft bij je verzekering, is je auto niet volgens het PVG.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.09.2007 - 14:51
Laten we even duidelijk zijn. Chiptunen is niet legaal!
Wat betreft België:
1. Gelijkvormigheid
Je wagen is niet langer conform met het gelijkvormigheidsattest. Dat mag niet. Als je wil tunen kan dat maar dan moet je je wagen opnieuw laten homologeren. Dat doe je niet zomaar hoor...
2. Fraude
Je wagen is gekocht en je hebt BIV betaald. Die BIV is berekend op o.a. motorinhoud en vermogen. Bv. een 2.0D met 136Pk heeft een lagere BIV dan één met 140Pk. Als je dus je wagen opvoert pleeg je fraude, want je ontduikt BIV!
3. Verzekering
Het is verplicht een verzekering te hebben. Je verzekering moet bovendien geldig zijn. Wagens moeten daarom gelijkvormig zijn, dus niet aan geprutst. Doe je dat wel dan is je verzekering defacto ongeldig, en ben je dus niet in orde.
Ik heb ook voor de keuze gestaan maar wou grotere velgen (15" is echt wel klein). Op dat moment is verschil amper 750 euro.
Wat betreft België:
1. Gelijkvormigheid
Je wagen is niet langer conform met het gelijkvormigheidsattest. Dat mag niet. Als je wil tunen kan dat maar dan moet je je wagen opnieuw laten homologeren. Dat doe je niet zomaar hoor...
2. Fraude
Je wagen is gekocht en je hebt BIV betaald. Die BIV is berekend op o.a. motorinhoud en vermogen. Bv. een 2.0D met 136Pk heeft een lagere BIV dan één met 140Pk. Als je dus je wagen opvoert pleeg je fraude, want je ontduikt BIV!
3. Verzekering
Het is verplicht een verzekering te hebben. Je verzekering moet bovendien geldig zijn. Wagens moeten daarom gelijkvormig zijn, dus niet aan geprutst. Doe je dat wel dan is je verzekering defacto ongeldig, en ben je dus niet in orde.
Ik heb ook voor de keuze gestaan maar wou grotere velgen (15" is echt wel klein). Op dat moment is verschil amper 750 euro.
Volvo V50 2.OD Topline/High Performance Audio
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Formeel is het in Nederland exact hetzelfdeVolvo Jacob schreef:Laten we even duidelijk zijn. Chiptunen is niet legaal!
Wat betreft België:
1. Gelijkvormigheid
Je wagen is niet langer conform met het gelijkvormigheidsattest. Dat mag niet. Als je wil tunen kan dat maar dan moet je je wagen opnieuw laten homologeren. Dat doe je niet zomaar hoor...
2. Fraude
Je wagen is gekocht en je hebt BIV betaald. Die BIV is berekend op o.a. motorinhoud en vermogen. Bv. een 2.0D met 136Pk heeft een lagere BIV dan één met 140Pk. Als je dus je wagen opvoert pleeg je fraude, want je ontduikt BIV!
3. Verzekering
Het is verplicht een verzekering te hebben. Je verzekering moet bovendien geldig zijn. Wagens moeten daarom gelijkvormig zijn, dus niet aan geprutst. Doe je dat wel dan is je verzekering defacto ongeldig, en ben je dus niet in orde.
Ik heb ook voor de keuze gestaan maar wou grotere velgen (15" is echt wel klein). Op dat moment is verschil amper 750 euro.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Nou ik wil een amerikaanse 6 liter v8 wel eens tegen een 1.3 liter boxer motor zien racen, dan gaan we eens kijken hoe het zit met de cubic inchesVolvorijden schreef:There is no substitude voor cubic inches

Overigens, we vergelijken hier wel de consumentenprijzen, maar ging het niet om lease?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- kennethbril
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 07.06.2007 - 00:30
In de F1 rijden ze toch maar met 2.4 liters? En ik denk dat ik hier nog een dvd heb liggen van top gear met een wagentje dat niks weegt en een 1.6 heeft en sneller is dan de meeste sporwagens.
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 06.04.2007 - 12:18
Dan zul je vermoedelijk de Ariel Atom bedoelen (erg leuk om te zien hoe het gezicht van Clarkson wappert in de rijwind). Licht en erg snel. Dat geldt trouwens voor de meeste kitcars ook.
Volvo S70 2.5D 1999
Volvo 440 CVT 1995
Volvo V70 2.5D 1999
Volvo V40 2.0 1996
Volvo S80 2.5D DTI Aut. 1999
Volvo V50 D5 GearTronic
Volvo 440 CVT 1995
Volvo V70 2.5D 1999
Volvo V40 2.0 1996
Volvo S80 2.5D DTI Aut. 1999
Volvo V50 D5 GearTronic
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
toch blijf ik erbij dat een V50 D5 een super auto is.
power, zuinig en grOOte remmen
kon op de tankbonnen rekenend bijna 1:18 rijden met een redelijk
actieve rijstijl.
alleen is ie wel duur........
power, zuinig en grOOte remmen

kon op de tankbonnen rekenend bijna 1:18 rijden met een redelijk
actieve rijstijl.
alleen is ie wel duur........

- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
bas80 schreef:Dan zul je vermoedelijk de Ariel Atom bedoelen (erg leuk om te zien hoe het gezicht van Clarkson wappert in de rijwind). Licht en erg snel. Dat geldt trouwens voor de meeste kitcars ook.
Off Topic
De Ariel Atom heeft toch een 2 liter honda S2000 blok??[end-offtopic]