Officieel: De nieuwe V70

Plaats reactie
IkeV70
5th Gear member

volvo schreef:Ik vind het écht een vertegenwoordigers- auto. Kan me niet voorstellen dat iemand van z'n privé-centjes wil rondrijden met het imago van de "auto van de baas" (overigens niet slecht bedoeld, maar er zijn voor die prijs privé gezien véél mooiere Volvo's!, (C70,S60,S80,XC70))
Mochten ze willen, die vertegenwoordigers. Ik denk dat die over het algemeen toch echt een prijsklasse lager zullen rijden.

Auto's krijgen pas een vertegenwoordigersimago als er veel vertegewoordigers in rijden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
NOS
7th Gear member

En nu rijdt niemand er nog in! :D
Sander van Buiten
2nd Gear member

Blij dat jullie zo uitgebreid hebben gereageerd. Toen ik daar allemaal doorheen was, kon ik niet meer primair reageren. Heb dus goed gekeken en helemaal na de filmpjes ben ik er uit.....ik vind m mooi. En dat kost me bij een nieuw model meestal gauw een jaar of 3....... :lol:

En ach. mooier dan mijn 264 worden ze toch nooit meer...... 8)
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Turbobiker
1st Gear member

Ziet nu niemand dat die achterkant gewoon een gerestylde 240 uit zijn laatste levensjaren is :?: Vorm zat al in de achterruit en ook de achterlichten vertonen die vorm. Alles is gewoon strak getrokken, heel knap gedaan.

Stelletje Volvo-kenners...

(misschien dat iemand een foto op kan duiken?)
Gast

AlexV70 schreef:Voor de rest, over 3 jaar bij mij op de dam. Zoek tot die tijd een goede oppasser. :P
GEVONDEN!
Mijn zusje mag een nieuwe auto uitzoeken van de zaak.
Audi A6 gaat de deur uit.

Maar belangrijk: wanneer kan je er echt in rijden als je hem besteld hebt. Nu gehoord november!
Er zijn nog wat auto's in de pool, dus ze kan een tijdje overbruggen.
Maar zo lang is zeer de vraag.
Kleur zijn we het al over eens en navigatie kan ze niet zonder!:P
NoNeedforSpeed
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb eens rustig naar de uiteraard mooie plaatjes (R-spec velgen en opties) gekeken en eigenlijk moet ik bekennen dat het een hele mooie auto is, die de authentieke V70 lijnen wel in een stroomversnelling brengen.

De achterkant is inderdaad vooruitstrevend

In hoeverre de GM invloeden (duurzaamheid, betrouwbaarheid "ik fluister the F... word") hun invloeden gaan krijgen op het merk, kunnen we alleen maar afwachten, evenals de voor veel Volvo gebruikers belangrijke levensduur.

Alleen dat zal de tijd leren...........
Old Volvo's never die!
Volvo 740 2.3 Estate '91
Volvo Classic V70 2.5T
Volvo V70 D5 '07
VOuLezVOus
1st Gear member

Heeft er al iemand die achterkant naast die van de nieuwe Ford Galaxy gezet. Let eens op hoe de lichten naar het raam toebuigt. Zelfde stal me dunkt.

Voor de rest vind ik de nieuwe S80 en V70 MY08 teveel franjes en "liniëring" hebben (ik weet eigenlijk niet wat precies.... zijn het de zijskirts, wat chroom, de extra lettertjes,...?). Eén extra touch kan het verschil maken, maar op één of andere manier zit er hier vanalles in en vind ik de wagens te druk.

Vergelijk dat eens met de S40/V50 een toonbeeld van soberheid.
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
geestschrijver
5th Gear member
Contacteer:

Turbobiker schreef:Ziet nu niemand dat die achterkant gewoon een gerestylde 240 uit zijn laatste levensjaren is?
Afbeelding
Afbeelding

Dat we dat nou niet eerder hebben gezien!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Jan W
2nd Gear member

Ik heb het afgelopen weekend eens goed naar de foto's en het filmpje zitten kijken en ben -in mìjn ogen althans!- wat afschuwelijks tegen gekomen:
op de achterzijde van het dak heeft Volvo de wansmaak gehad om zo'n vin-antennetje te monteren..... En dat terwijl men zo'n mooi systeem achter de voorruit in de huidige V70 uitgedokterd heeft!!!! Eraf met dat ding.... Hoort alleen op BMW's en wagens van die categorie thuis, toch??

Greetz,
Jan W

P.S.
Voor de rest vind ik hem steeds mooier worden, hoor....
Alleen de achterzijde: vinnetje èn Subaru Forrester/Mitsubishi.....
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Paul
Geartronic member

Jan, is het je nooit opgevallen dat dat op alle modellen behalve jouw V70 en S60 zit?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MartijnEV
4th Gear member
Contacteer:

Het is echt waar: deze auto is waanzinnig mooi!! Hoe vaker je 'm bekijkt, nu ook de filmpjes gezien, hoe meer duidelijk wordt dat dit een knap staaltje designkunst is. Het was wennen, maar nu ben ik om: echt een prachtVolvo.

Even samenvatten wat tot nu toe bediscussieerd is:

- mooi of lelijk: ieders persoonlijke smaak, forumleden, laat eenieder zijn of haar mening geven (denk aan de opzet van de C30 campagne: love it or hate it - briljant!!) - in ieder geval kunnen we nu al concluderen dat deze zakelijk intensief bereden Volvo allesbehalve een grijze muis is (en dat kan je van een A6, Passat etc. wel zeggen...) - integendeel, hij is nu al spraakmakend en tradities doorbrekend - en dat is de "nieuwe" Volvo cultuur waar ik van hou (nou ja nieuwe?, Volvo is altijd al op vele fronten vernieuwend en uniek geweest, maar legt nu wat dat betreft tevens het accent op design zonder Volvo's traditie van tijdloos design te doorbreken).
- ingebouwde kussenverhogers voor de kids: zit ook in deze nieuwe V70 maar is niet nieuw, al jaren biedt Volvo dit aan als optie (en in XC90 standaard in midden) op diverse modellen
- GPS/antenne vin achterop dak: dit hebben nu bijna alle Volvo's (C30/S40/V50/S80 hebben het al) dus niks nieuws
- V O L V O belettering met brede tussenruimtes achterop: ook dit is niet nieuw, en reeds bedacht door een Zweed in de fifties, de Amazon en Duett hadden het tientallen jaren geleden al (weliswaar voorop) - ik schat dat in de toekomst alle Volvo modellen dit gaan krijgen; op de XC60 design concept was al een voorbode te zien
- dashboard van de S80 - inderdaad, maar ook dat is niet opzienbarend, de huidige V70 en S60 delen ook de dashcomponenten
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024

Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
v40fan
6th Gear member

Bovenstaande conclusie van NoNeedforSpeed komt me wel opmerkelijk voor omdat bij de daarin opgenomen beschouwingen naar GM wordt verwezen..... :roll:
Volgens mij behoort Volvo als deel van de "Premier Motor Group" tot Ford Motor Corporation? Vanwaar dan die link naar GM? Leg 'ns uit? Over de schoonheid van de nieuwe V70 zijn we het natuurlijk wel helemaal eens!
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!

Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
Jan W
2nd Gear member

@Paul:
Wat die vin-antennetjes betreft: inderdaad, bij nader inzien heb ik ze op de V50 óók al eens mogen aanschouwen.... Eventjes nog op internet bij Volvo zèlf gekeken....en: bij àlle nieuwe modellen zit zo'n lelijk, wanstaltig, plastic patserding op het dak geschroefd!!!!!
'K moet voortaan toch wat beter kijken blijkt wel weer.

Kennelijk is dit iets van moedertje Ford en past het in het kader van 'productierationalisatie' en meer van dat accountants- of managersjargon.

Jammer!

Greetz,
Jan W
v40fan
6th Gear member

nou Jan W,
Je kunt je inderdaad afvragen of die zogeheten schaalvoordelen niet leiden tot een zeer ongewenste vorm van uniformiteit.
Ik denk dat ze zich bij Jaguar intussen wel stevig achter de oren krabben (als het al niet te laat is) Daar hebben ze hun eigen identiteit al aardig prijsgegeven. Hetzelfde staat Saab, door de vermenging met Opel, waarschijnlijk te wachten.
Ook Volkswagen kan zich af gaan vragen hoe lang mensen nog (zoveel) meer willen betalen voor een VW terwijl ze bij Skoda (komt als merk al aardig op) en Seat in wezen dezelfde techniek voor een lagere prijs bieden.
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!

Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
Jan W
2nd Gear member

@V40fan: inderdaad. Je slaat de spijker op z'n kop!

In één van de modellen van het aloude, roemruchte merk Aston Martin -óók Ford- hadden ze zelfs open-en-bloot stuurstengels van de Ford Mondeo gemonteerd. Ik geloof dat ze van deze dwaling vandaag de dag weer zijn teruggekomen -maar toch.

Wat VAG betreft: deze fabrikant maakt het inderdaad helemaal te dol. Waarom zo veel geld méér uitgeven aan een aangeklede Audi A3, terwijl je voor zowat de helft van de aanschafwaarde daarvan óók een eveneens leuk opgetuigde Skoda Octavia met een vergelijkbare motorisering kunt kopen.

Dan doet Ford het -tot nu toe, op die door mij reeds genoemde misser van het geval bij A-M en de door jou (kennelijk bedoelde) Jaguar X-type na dan- nog steeds vrij behoorlijk. Het is immers niet of nauwelijks waarneembaar dat de Ford Focus, de Mazda3 en de Volvo S40/V50 in wezen (vooral ondersteltechnisch) dezelfde auto's betreffen.

Greetz,
Jan W
v40fan
6th Gear member

Maar ja, ondanks alle doelmatigheid hangt Ford intussen nèt als GM aan zijn nagels.... Bijna onpeilbare verliezen, allebei
Het is triest maar Toyota is ze in eigen land (de VS) allebei de baas en maakt daar (niet eens zo'n beetje) winst!
Wie weet wat ons in autoland nog allemaal te wachten staat want heel heel lang geleden werd al voorspeld dat er "straks" niet meer dan 10 onafhankelijk opererende aanbieders in de wereld zullen overblijven.
Het begint er al aardig op te lijken dat die voorspelling uitkomt.
Mij benieuwen wie er uiteindelijk zullen overblijven Het is maar te hopen dat Volvo's resultaten niet gaan wegvloeien in "moeder Ford" want dan houden we niks over....

markro
1st Gear member

Video beelden van AutoMotorundSport

>>>>>link<<<<<
JV
2nd Gear member

Beter laat dan nooit: hoe langer ik naar de nieuwe V70 kijk, hoe mooier ik hem vind. In het zwart met dakrailing en die velgen komt hij bij mij op de oprit.

Ps: Ik zal ook wel moeten want er is een kleine op komst en de huidige auto zal er volgend jaar uitgaan.
C70 2.4i momentum, geartronic, mobilityline 2006.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
akramer
Starter

nog meer video

My'07 V70 Edition Sport - Electric Silver
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Ik betrap me erzelf op, dat ik hem steeds mooier begin te vinden. ::oops:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
&#63743; Mijn Flickr foto's
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”