Eens, ik ken dat gevoel. Alsof je Volvo rijdt er dan ongelimiteerd geld uit je portemonnee getrokken mag worden.Bover schreef:De tekst: u rijdt volvo en dat kost wat" heb ik ook gehoord bij de dealer hier in de stad.
Er zit een soort waas omheen dat je blij moet zijn datje er mag komen.
Dat maakt me zo blij in Gronau Volvo dealer.
Je bent echt welkom, geen fratsen en er wordrt serieus naar je geluisterd.
Misschien is dit "gevoelen" toech ietsw om in Beesd op te paken.
Misscjien kan BArt Simpson een signaal afgeven.
Het valt allemaal onder het hoofdstuk KLANTBEJEGENING.
Betrekkingsnivo dus cq klantbinding.
En.............. dat je daar ook nog blij mee moet zijn, een soort gunst. :?
Nu, moet ik zeggen dat ik bij de dealer in Assen toch redelijk uit de voeten kan.
De receptionist weet waar hij over praat. (Veel terugkoppeling naar chefwerkplaats, GOED!).
De chefwerkplaats is één met veel Volvo-kennis.
Hij haalt dingen (vervangonderdelen) uit elkaar omdat hij (ook) wil weten hoe het werkt en waardoor dan storingen ontstaan.
Hij wist veel over de ETM. Veel interesse in zijn vakgebied en daardoor nmm een goed vakman.
Bijkomstigheid, hij straalt op een prettige manier een bepaalde rust uit.
Ook een monteur heeft eens gekeken naar een "valse lucht" probleem, die wist ook waar hij het over had.
Nu kennen ze mij daar inmiddels wel en weten ze dat ze mij geen "verhaaltje op de mouw moeten spelden".
Daardoor wordt de verstandhouding denk ik ook beter.
Sommige klanten moet je denk ik juist niet een te technisch verhaal vertellen,
omdat er mensen zijn die snel ik paniek raken en het vertrouwen in hun auto verliezen.
Nu is het de kunst van de dealer (mensenkennis) omdat dit onderscheid te kunnen maken.
OOK POSITIEFE ERVARINGEN MOET JE DELEN.
Alleen de verkoop in Assen, daar kan ik niets mee. Over het paard getild.
Of zouden ze mij, in mijn spijkerbroek, niet serieus nemen?
