Pagina 6 van 7
Geplaatst: 15.04.2007 - 14:47
door Gast
Bover schreef:De tekst: u rijdt volvo en dat kost wat" heb ik ook gehoord bij de dealer hier in de stad.
Er zit een soort waas omheen dat je blij moet zijn datje er mag komen.
Dat maakt me zo blij in Gronau Volvo dealer.
Je bent echt welkom, geen fratsen en er wordrt serieus naar je geluisterd.
Misschien is dit "gevoelen" toech ietsw om in Beesd op te paken.
Misscjien kan BArt Simpson een signaal afgeven.
Het valt allemaal onder het hoofdstuk KLANTBEJEGENING.
Betrekkingsnivo dus cq klantbinding.
Eens, ik ken dat gevoel. Alsof je Volvo rijdt er dan ongelimiteerd geld uit je portemonnee getrokken mag worden.
En.............. dat je daar ook nog blij mee moet zijn, een soort gunst. :?
Nu, moet ik zeggen dat ik bij de dealer in Assen toch redelijk uit de voeten kan.
De receptionist weet waar hij over praat. (Veel terugkoppeling naar chefwerkplaats, GOED!).
De chefwerkplaats is één met veel Volvo-kennis.
Hij haalt dingen (vervangonderdelen) uit elkaar omdat hij (ook) wil weten hoe het werkt en waardoor dan storingen ontstaan.
Hij wist veel over de ETM. Veel interesse in zijn vakgebied en daardoor nmm een goed vakman.
Bijkomstigheid, hij straalt op een prettige manier een bepaalde rust uit.
Ook een monteur heeft eens gekeken naar een "valse lucht" probleem, die wist ook waar hij het over had.
Nu kennen ze mij daar inmiddels wel en weten ze dat ze mij geen "verhaaltje op de mouw moeten spelden".
Daardoor wordt de verstandhouding denk ik ook beter.
Sommige klanten moet je denk ik juist niet een te technisch verhaal vertellen,
omdat er mensen zijn die snel ik paniek raken en het vertrouwen in hun auto verliezen.
Nu is het de kunst van de dealer (mensenkennis) omdat dit onderscheid te kunnen maken.
OOK POSITIEFE ERVARINGEN MOET JE DELEN.
Alleen de verkoop in Assen, daar kan ik niets mee. Over het paard getild.
Of zouden ze mij, in mijn spijkerbroek, niet serieus nemen?

Geplaatst: 15.04.2007 - 15:10
door Billy Road
OOK POSITIEFE ERVARINGEN MOET JE DELEN.
Zodra ik ze heb/krijg horen julie het!
Geplaatst: 15.04.2007 - 15:17
door IkeV70
Ton van Kuyk in Alkmaar:
Er gaat wel eens wat mis, zoals waarschijnlijk bij alle garages, ze rekenen uiteraard vrij hoge dealerprijzen, maar de service is goed, ik wordt altijd vriendelijk en correct te woord gestaan, ik ben altijd welkom in de werkplaats, ze weten altijd tijd voor me te maken zonder afspraak, als ik het ergens niet mee eens ben, te hoge rekening bijvoorbeeld, of wanneer ik een tegemoetkoming wens nadat ze iets verkeerd hebben gedaan, zijn ze altijd coulant en schappelijk.
Kortom, mijn ervaringen met Ton van Kuyk in Alkmaar zijn POSITIEF.
Geplaatst: 15.04.2007 - 16:26
door arnoud
Ik ben erg te spreken over De Beemd in Oirschot.
Ben daar terecht gekomen omdat ik mijn vorige auto bij de buren (autopolar) gekocht heb, en daar m'n eerste (binnen garantie) onderhoudsbeurt heb laten uitvoeren.
Mensen die de tijd voor je nemen, je serieus nemen en duidelijk interesse in hun klanten hebben.
Tuurlijk, er gaat wel eens iets mis, en de facturen kunnen natuurlijk altijd lager, maar klantvriendelijkheid zit daar helemaal goed.
Ik heb van waar ik woon twee andere De Beemd vestigingen dichterbij zitten, maar ik rij met plezier even door naar Oirschot.
Geplaatst: 15.04.2007 - 16:44
door Ce
Ik lever graag een bijdrage aan deze "tevredenheids" poll

Na mijn eerste (zeeeeer slechte) Volvo ervaringen met een volvo garage in Bilthoven (auto was goed maar aflevering en service ronduit belabberd....) ben ik bijzonder tevreden over de garages van Harrie Arendsen in Ruurlo en Winterswijk (voorheen Duenk-Hendriksen) prima service, altijd tijd een om klein dingetje even tussendoor te doen, zeer schappelijke prijzen voor leenauto's, zeer correct in het contact met klanten en monteurs die weten waar ze het over hebben. Een ding weet ik nog niet....de nota van mijn laatste onderhoudsbeurt (afgelopen week) waarbij ook de distriebutieriem en de waterpomp vervangen zijn......
Geplaatst: 15.04.2007 - 18:56
door Bover
vOOR DE DUIDELIJKHEID:
Alex heeft een punt,
ook bij Volvo almelo is er een wezenlijk verschil tussen verkoop en werkplaats.
Over de werkplaats Volvo Almelo heb ik echt niet te klagen hier. Deze monteurs zijn stuk voor stuk vakman en benaderen je toppie.
Maar de front-office ziet teveel nieuwe auto's heel de dag.....(.met het bekende wat over het paard getilde gedrag..)
POSITIEF:
Bijv Volvo Meppel ervaar ik zijn geheel goed zowel front en back office!
Geplaatst: 15.04.2007 - 19:48
door bart simpson
Het begint ook vaak bij de afspraak die een klant maakt, er wordt b.v. alleen een kleine beurt afgesproken waarvoor tijd wordt ingeplanned en bij het afgeven van de auto zit er vervolgens ook nog een A4tje bij met andere zaken waar nog even naar gekeken moet gaan worden, dat wil tijdstechnisch nog wel eens een probleem worden.
Het is ontzettend belangrijk dat een receptionist goed doorvraagt bij het innemen van een auto en als zaken niet voldoende duidelijk zijn een chef werkplaats evt. even een stukje met een klant gaat rijden om het probleem inzichtelijk te krijgen.
Verkopers hebben nog wel eens de neiging iets te simpel te kijken naar klantenwensen en doen zonder een techneut te raadplegen toezeggingen en beloftes doet die een techneut onmogelijk waar kan maken, het is de arme techneut dan die het allemaal gedaan heeft..
Geplaatst: 15.04.2007 - 20:13
door arnoud
Helemaal gelijk Bart, maar ik vind dat een dealer als geheel (baliemedewerkers en technici) een goed team vormen, als één van de twee groepen steken laat vallen wordt de hele organistatie daar op aangekeken.
Geniale technici staan nog steeds voor l*l als hun administratief apparaat steken laat vallen.
...en dat geldt niet alleen voor garages, maar in heel veel bedrijfstakken natuurlijk...
Geplaatst: 15.04.2007 - 20:21
door bart simpson
Het zou zo moeten zijn dat een bedrijf de reparatieklanten ook nabeld, en dan met de vraag "hebben we uw probleem/reparatieopdrecht wel goed begrepen c.q. goed opgelost" zo niet dan ligt het initiatief bij de dealer om het alsnog goed op te lossen..
Onderhoud is natuurlijk ook kostbaar zat, het minste wat je voor dat geld dan ook mag verwachten is dat die zaken goed uitgevoerd worden.
Geplaatst: 15.04.2007 - 20:24
door plim
Klopt helemaal wat je zeg. Ik werkte vroeger als technisch consultant en kon dan vaak in het begin traject al "repareren" wat verkoop had verkocht. Toen ik pas begon en hen nog niet had opgevoed, verkochten ze dingen die nog moesten worden uitgevonden. Iedereen die na de verkoop bij de klant kwam, kon eigenlijk alleen maar "schade beperken".
Geplaatst: 15.04.2007 - 20:26
door arnoud
Oh ja, dat komt in zeker in mijn tak van werk veel voor... de directeur/verkoper die het een beetje denkt te snappen verkoopt de klant gouden bergen, en de uitvoerende technici mogen de bergen dan voorzichtig maar gewoon weer graskleurig maken

Geplaatst: 15.04.2007 - 20:29
door Valkyrie
maar laten we niet alle verkopers op een hoop gooien, er zijn ook verkopers die weten wat ze verkopen en evenveel weten als de uitvoerende technici.
Geplaatst: 15.04.2007 - 20:40
door plim
Het probleem is vaak dat de verkopers worden afgerekend op korte termijn zaken. => verkoop resultaat per kwartaal.
Technici worden vaak gewoon per uur betaald.
Geplaatst: 15.04.2007 - 21:01
door arnoud
Dat weet ik niet... Het aannemen van reparaties is ook een vak hoor. Klanten effectief kunnen uithoren en daar een goede klachtomschrijving aan kunnen hangen is essentieel voor een snelle afhandeling van een storing.
De klant is nogal snel geneigd te spreken in termen van "hij doet hiet niet", "hij doet niets meer" terwijl het soms één keer kort is voorgekomen en ondertussen al weer een tijdje niets gebeurt is... Zoek dan maar eens de storing?
Geplaatst: 15.04.2007 - 22:11
door Bover
Bart heeft het over after sales van de garage. Klopt is belangrijk.\En laten we ook even zeggen dat er veel garages constant werken aan verbetering, ook hier in het oosten.
Volvo Enschede heeft een topper achter de receptie balie staan!
Moet zeggen dat vanuit Gronau duitsland de dealar je nabelt na twee weken of alles nog goed is en werkt; en of je tevreden bent.
Geplaatst: 17.04.2007 - 20:46
door plim
arnoud. schreef:Dat weet ik niet... Het aannemen van reparaties is ook een vak hoor. Klanten effectief kunnen uithoren en daar een goede klachtomschrijving aan kunnen hangen is essentieel voor een snelle afhandeling van een storing.
De klant is nogal snel geneigd te spreken in termen van "hij doet hiet niet", "hij doet niets meer" terwijl het soms één keer kort is voorgekomen en ondertussen al weer een tijdje niets gebeurt is... Zoek dan maar eens de storing?
Ben ik met je eens. Maar wat ik bedoel is dat wanneer je op commissie basis werkt, je misschien meer genegen bent om te gaan voor grote aantal en minder op de kwaliteit. Terwijl wanneer je gewoon een vast salatis hebt, je misschien meer voor de kwaliteit zou gaan. Afgezien daarvan, moet de kwaliteit van de man ook aanwezig zijn.
Geplaatst: 18.04.2007 - 17:58
door Ce
Ce schreef:Een ding weet ik nog niet....de nota van mijn laatste onderhoudsbeurt (afgelopen week) waarbij ook de distriebutieriem en de waterpomp vervangen zijn......
Ik heb de nota inmiddels binnen :shock:
1400 euro voor distri riem, 160.000 beurt, waterpomp en remblokken (v\a) en remvloeistof vervangen. Alles netjes uitgevoerd maar toch....SLIK !!!
Geplaatst: 18.04.2007 - 19:03
door arnoud
Volgens het lijstje uit Beesd zou de 150.000km beurt voor een S60 D5 incl. distributieriem vervangen €1026 incl. BTW kosten. Dus een 300 extra voor de remblokken en waterpomp?
Geplaatst: 18.04.2007 - 19:08
door Ce
arnoud. schreef:Volgens het lijstje uit Beesd zou de 150.000km beurt voor een S60 D5 incl. distributieriem vervangen €1026 incl. BTW kosten. Dus een 300 extra voor de remblokken en waterpomp?
Ja, kan kloppen, 108 euro werkloon (er staat in ieder geval 54 euro voor vervangen bij zowel voor als achter - zonder onderdelen) en in totaal een kleine 135 euro aan remblokken. Voeg daarbij de remvloeistof vervangen en je bent bijna aan 300 euro.
Geplaatst: 18.04.2007 - 19:26
door Oceanracer
Maar dan is het weer 20.000 km lang genieten
