Pagina 6 van 11

Geplaatst: 26.11.2007 - 20:40
door BeePke
Blijkbaar is het geven van commentaar een taboe binnen Volvo (zo erg namelijk dat managers dit forum napluizen tijdens werkuren, goe bezig!) dus hou ik m'n mond maar ;-)

Geplaatst: 10.12.2007 - 13:30
door LuckyGuus
Goh, al bijna twee weken geen reactie meer op dit topic. Heeft iedereen er genoeg van en accepteert de situatie, of zijn er nog mensen met een creatieve geest. Het los bestellen van een linker en een rechter kan niet meer. Wat kunnen we nog meer bedenken. Als het nog even duurt ruil ik hem weer in met de tijdelijke zwarte rails. Maar dan niet op een Volvo.

Geplaatst: 10.12.2007 - 14:07
door bart simpson
@ lucky guus, je hebt pb

Geplaatst: 10.12.2007 - 18:01
door redikim
helaas moeten wij als dealer er ons bij neer leggen dat het voorlopig nog een lange tijd zal gaan duren voordat deze rails geleverd gaan worden. Nieuwe bestellingen worden geblokkerd, en kunnen pas worden ingezet als de productie en de voorraad voldoende zijn om aan de vraag te voldoen.
De orders die door mij in mei en Juni zijn ingezet zijn door de heren Volvo in Zweden uit bestelling gegooid en zullen zodra ze beschikbaar zijn pas weer in volgorde van bestelling opnieuw in bestelling worden gezet.
Dit zal niet alleen voor ons gelden maar voor alle dealers in Nederland die deze roofrails als accessoire in bestelling heeft staan.

Geplaatst: 10.12.2007 - 20:07
door V480-S60
Kunnen jullie als dealerorganisatie geen vuist maken.

Dit is toch absoluut geen reclame voor Volvo. De dealers worden de dupe en hierdoor zal Volvo dat met de V50 op dit moment toch al in zwaar weer zit in Nederland het nog moeilijker krijgen. Het vertrouwen zal absoluut weg ebben.

Wat is er aan de hand daar in Gotheborg.

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:24
door redikim
Helaas heeft Volvo Nederland alleen een luisterend oor voor dit probleem en komt de dealers alleen tegemoet door via een bepaalde procedure zwarte roofrails te leveren zonder daar de prijs voor door te berekenen, met het verzoek of de dealer de montage voor rekening wil nemen.
Klagen helpt niet, want zegt Volvo Nederland, ook wij krijgen ze vanuit Gent niet geleverd omdat ze voorlopig alleen voorbestemd zijn voor de fabrieksuitrusting op de Summum uitvoeringen.
Ik heb een briefwisseling gelezen van een van mijn klanten, met daarachter het antwoord en de welgemeende excuses van Volvo Nederland, maar al stromen er 100 van die brieven per dag binnen en klagen wij als dealer 10 keer per dag, het maakt geen verschil. Nee = Nee.
Ze komen zeker niet voor de 10e Week van 2008.

Persoonlijk vindt ik dat Volvo juist moet luisteren en zich in moet zetten voor hun dealers, want ZIJ zijn degene die voor de verkopen en de omzet moeten zorgen, en dat geld zowel voor de auto's als de accessoires.

Tenslotte zijn het ook de medewerkers van DIE dealers, die de klant het treurige nieuws telkens moeten mededelen.

Geplaatst: 11.12.2007 - 09:02
door V480-S60
Ik werk ook in de commerciele tak van het bedrijfsleven. Dit neigt dus echt naar hautain klachten negeren. Als wij dat zouden flikken zouden we dus binnen de kortst mogelijke tijd onze klanten wegjagen. Voor jou vind ik heel snel weer een ander. En zijn wij failliet.
Als de leverancier van die Roof Rails niet op tijd en niet voldoende kan leveren, dan neem je toch een ander in de arm. Die wel aan de vraag kan voldoen.

Heel ernstig dit. Ik heb inmiddels ook begrepen dat de organisatie wat dat betreft ook de dealers afvalt. Schandalig!

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:14
door BeePke
@V480-S60: Zo simpel ligt dat niet ivm verander dan gewoon efkes van leverancier. Ten 1e omdat Volvo onder Ford zit, ten 2e, de mallen/matrijzen en equipment zijn niet zomaar te vervangen of te verplaatsen van de ene leverancier naar de andere...

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:21
door bart simpson
BeePke schreef:@V480-S60: Zo simpel ligt dat niet ivm verander dan gewoon efkes van leverancier. Ten 1e omdat Volvo onder Ford zit, ten 2e, de mallen/matrijzen en equipment zijn niet zomaar te vervangen of te verplaatsen van de ene leverancier naar de andere...
Eerst enthousiast gemaakte klanten gewoon wegjagen is idd wel stukken simpeler (die klanten kopen namelijk wel bij diegene die gewoon wel leveren kan wat ze willen hebben)

Geplaatst: 12.12.2007 - 09:25
door V480-S60
BeePke schreef:@V480-S60: Zo simpel ligt dat niet ivm verander dan gewoon efkes van leverancier. Ten 1e omdat Volvo onder Ford zit, ten 2e, de mallen/matrijzen en equipment zijn niet zomaar te vervangen of te verplaatsen van de ene leverancier naar de andere...
Zo simpel ligt het wel. Mallen en matrijzen zijn in 99% van de gevallen eigendom van de fabrikant en niet van de toeleverancier.
Als de toeleverancier niet aan zijn verplichtingen voldoet (dus een wanprestatie levert zoals in dit geval.) dan staat het in normaal (Nederlands) recht de fabrikant vrij om deze terug te eisen en aan een andere toeleverancier te bezorgen.

Sorry hoor maar zo werkt het gewoon! En dat heeft echt niets met het feit te maken dat Volvo onder Ford valt. Dat is dus pure onzin! (en dan zeg ik het nog netjes) (Overigens niet persoonlijk richting jou BeePke.)
Mogelijk wordt het zo naar jullie verkondigd en worden jullie dus ook aan het lijntje gehouden.

Geplaatst: 12.12.2007 - 20:52
door BeePke
Euh, sorry, ik zeg 1 ding @BartSimpson en @V480-S60: NIET DUS !
Het gaat hier over de automobiel-industrie niet over speelgoed Made in China!
Voor de rest: I rest my case!

Geplaatst: 12.12.2007 - 20:54
door bart simpson
BeePke schreef:Euh, sorry, ik zeg 1 ding @BartSimpson en @V480-S60: NIET DUS !
Het gaat hier over de automobiel-industrie niet over speelgoed Made in China!
Voor de rest: I rest my case!
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? al Volvo's merchandise komt al jaren uit China, men kent er de weg dus, dan kunnen die paar roofrailtjes er vast ook nog wel bij (en die komen dan keurig tegen torretjes en andere beestjes behandeld uit de container vandaan)

Geplaatst: 13.12.2007 - 13:00
door BeePke
Altijd gelijk willen hebben, man man man, zoals ik al zei: I rest my case!

Geplaatst: 13.12.2007 - 13:49
door V480-S60
BeePke,
Ik werk in de commerciele business, ik heb veel te maken met grote bedrijven (ook staal en automotive in de toeleverancier tak). Als iets de eindproducent niet zint dan gaat de eindproducent gewoon naar een ander!

Ik snap echt niet dat Volvo dat niet doet.
Even een voorbeeld. Er is hier in Nederland een bedrijf dat als toeleverancier te boek staat voor veel grotere Duitse automerken. Dit bedrijf heeft één keer een slechte levering gedaan aan BMW. Het heeft één waarschuwing gehad. Nu is de kwaliteit en de levering weer op peil. Maar BMW geeft maar één keer een waarschuwing. Doen ze het nog een keer. Dan kan het bedrijf fluiten naar BMW als klant.

Jij moet eens weten wat ik van de auto-industrie weet.
Ik kan me indenken dat je voor je werkgever opkomt. Heel goed. Terecht. Het is een mooi bedrijf om voor te werken. Ik heb genoten tijdens de fabrieksbezoeken etc.
Maar er is in dit geval gewoon niet goed nagedacht door de directie.

En wat ik eerder heb gepost staat nog steeds als een huis.

En nog wat. Het gaat hier niet om gelijk willen hebben. Het gaat hier om te zeggen hoe het normaal gesproken gaat.

Geplaatst: 13.12.2007 - 16:05
door Volvo Jacob
Wat een hoop wind voor dakrails die uw volvo er toch maar marginaal laten uitzien! Ik snap het niet!

Back to black zou ik zo zeggen.

Geplaatst: 13.12.2007 - 16:16
door bart simpson
Jammer dat er vanuit Belgie zo weinig constructief commentaar geweest is in deze topic, het chargeren van de "problemen" is grofweg hetzelfde als wat Volvo zelf ook al gedaan heeft (allemaal zeker werkzaam bij Volvo Belgie?).
Het zijn toch ook uw (?) klanten die het mooi vinden en bereid zijn ervoor te betalen

Geplaatst: 14.12.2007 - 07:33
door V480-S60
Volvo Jacob schreef:Wat een hoop wind voor dakrails die uw volvo er toch maar marginaal laten uitzien! Ik snap het niet!

Back to black zou ik zo zeggen.
Deze opmerking snap ik totaal niet en getuigt niet van klantgericht denken. Ik hoop niet dat je bij Volvo werkt want daar doe je je werkgever geen goed mee.

Waar het in essentie om gaat is dit:
Een fabrikant biedt in zijn prospectus iets aan. Dat willen klanten graag hebben, daarop bestellen die klanten dat. Daarop geeft de fabrikant aan: Goed dat leveren wij dan en dan! Op de datum van aflevering is het product er niet. Dat staat in Backorder. (kan een keer gebeuren) Maar nu, meer dan een half jaar later is het product nog steeds niet geleverd. Dan ga je je als klant behoorlijk in de zeik genomen voelen. Ongeacht of dat nu over iets kleins of iets groots gaat. Zeker als je steeds met een kluitje het riet ingestuurd wordt. En de fabrikant eigenlijk niet thuis geeft.

Ik heb in dezen heel veel begrip voor mensen die zich bij het been genomen voelen omdat de aftersales totaal niet werkt.

Zo en nu heb ik er genoeg over gezegd.

Geplaatst: 14.12.2007 - 07:56
door LuckyGuus
Amen

Geplaatst: 14.12.2007 - 09:59
door Volvo Jacob
Niet elke Belg die met een Volvo rijdt werkt ook bij de firma. Ik werk in de "veiligheidssector".

Geplaatst: 16.12.2007 - 19:56
door BeePke
Jongens, hallo,... niemand vindt het leuk om te moeten wachten op iets en ik betreur dit ook, maar wat helpt het om te lopen zeuren, klagen, zagen, het helpt jullie geen r**t! En hoe kan ik, als "domme Belg", iets constructiefs zeggen als het toch voortdurend wordt aanzien als "smalend met..." of wordt weggehoond als zijnde de reinste zever van een domme Belg (btw, ik voel me helemaal niet dom, te lang voor gestudeerd vrees ik ;-)

Als jullie het allemaal zo goed weten waarom zitten jullie dan niet in het hoger internationale management van Volvo om dit te vermijden of op te lossen... duh... hier zet ik effe m'n joker op in... Denk echt niet dat het zo simpel is!
Slotsom: missen is menselijk en perfectie bestaat niet ook al denken jullie zo te horen van wel!

Was dit laatste nu eigenlijk off-topic of toch niet?