Roofrails V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Svea05
2nd Gear member

Sinds 2 maanden in bezit van een V50. Af fabriek "zilver" kleurige roofrails besteld, maar helaas deze zaten er niet op bij aflevering! na 2 maanden nog niets vernomen van m'n dealer. :cry:
Hoe kan dit, zijn ze bij volvo sneller met het in elkaar knutselen van een volvo dan het fabriceren van roofrails!!?!?!?!

NOGMAALS HOE KAN DIT! :roll:

Verder erg tevreden met mijn Volvo V50 :P
kennethbril
3rd Gear member

Negen van de tien is je verdeler dit vergeten . Staat het op je je bestelformulier ?In Gent word alles ingegeven in de computer wat je hebt besteld . Als er geen roofrails bijstaan of als de originele zwarte rails zijn doorgestreept en je verdeler vergeet er zilveren roofrails bij te zetten dan heb je er geen . Zal zo wel gebeurd zijn . Hoop dat je ze snel krijgt en we willen foto's zien . Voor en na liefst. Kan je het vershil is goed zien, groetjes
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die zilveren roofails staan al maanden in backorder, ligt dus eerder aan Volvo AB dan aan de verdeler,
je kunt ze momenteel niet eens af fabriek orderen
Mike_V50
2nd Gear member

bart simpson schreef:Die zilveren roofails staan al maanden in backorder, ligt dus eerder aan Volvo AB dan aan de verdeler,
je kunt ze momenteel niet eens af fabriek orderen
Ik was van de week bij de dealer i.v.m. mijn te bestellen V50, maar volgens hem kon ik vanaf heden gewoon de zilveren roofrails bijbestellen. Ik meen dat hij het over week 35 had, dus ze zouden nu besteld moeten kunnen worden.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

In het offerteprogramma staat daarover: "voorlopig niet leverbaar"
Wel weet ik dat er eind van deze maand weer als accessoire beschikbaar komen, die stonden zo'n 3 maanden in backorder
Volvo for life
v4 hans
1st Gear member
Contacteer:

als alles goed gaat krijg ik a.s. donderdag mijn V50, met zilveren roofrails. Ik heb geen terugkoppeling ontvangen dat ze er niet opzitten.

ik zal jullie op de hoogte houden
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Wat ik begrijp is dat ze aan het eind van deze maand pas beschikbaar komen, wees dus niet teleurgesteld als ze er niet zijn
Volvo for life
LuckyGuus
2nd Gear member

Ik wacht al vanaf 26 juni op m'n zilveren rails!!!! Volvo nederland heeft ze al enekele malen beloofd. Laatste bericht is dat ze mondjesmaat gaan uitleveren, de oudste backorders eerst. Ben dus benieuwd. Mijn V50 is m'n eerste Volvo. Heb hem sinds 26 juni ( MY08 ) heeft al 6 dagen bij dealer gestaan ( zie hoofdstuk sireneprobleem ). Ben niet echt blij met deze gang van zaken. Oké sireneprobleem is opgelost maar iets simpels als twee stukken aluminium niet kunnen leveren voor een auto die in april besteld is geeft weinig vertrouwen.
V50 2.0D MY08 Titanium Grey / EditionII / Plus Line en eindelijk na 10 maanden mijn zilveren dakrails.
kennethbril
3rd Gear member

Luckyguus, dit ligt niet aan volvo zelf , maar aan metaalgieterij Giesen/Lemmerz. Zij maken de roofrails voor onder andere Volvo, Bmw en Mercedes. Door interne problemen van die firma ( staking) lopen ze achter met die leveringen . Zo zie je maar dat het niet aan Volvo ligt . Groetjes
LuckyGuus
2nd Gear member

Dat neem ik gelijk van je aan, maar het is natuurlijk wel triest dat je als "groot" autofabrikant afhankelijk bent van één toeleverancier. En dat de reeds betaalde auto's niet kompleet worden uitgeleverd, zelfs zonder excuus. Dat je dus via dit forum na 16.000km moet horen wat er aan de hand is.
Hoop dat ik in de komende 3 jaar niet meer irritatie meemaak, want dan ga ik weer snel terug naar BMW.
V50 2.0D MY08 Titanium Grey / EditionII / Plus Line en eindelijk na 10 maanden mijn zilveren dakrails.
BeePke
3rd Gear member

Leveringsproblemen? Ik zie er hier nochtans genoeg met Alu-rails rijden...?!? Heb je Summum-lijn (is hoogste uitvoering naast Kinetic en Momentum in België) genomen, dan zouden ze er normaal gezien std moeten opzitten...
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
kennethbril
3rd Gear member

Beepke werk jij niet bij volvo Gent ? En Luckyguus, bij ons op de parking staan er ook zo'n honderden volvo' s voor Japan en Australië klaar en allemaal met alu roofrails . Vind dit toch raar hoor . Ik denk dat je een lamstraal van een dealer hebt die zo af en toe nogal is iets vergeet . Gewoon is binnestappen met een vies gezicht , zeggen dat je op vakantie gaat , dat je er een skibak wil opzetten en dat die ROOFRAILS er moeten opstaan . Als het dan toch op je bestelbon staat en dat je er zeker van bent dat volvo dit vergeten is in de fabriek ( Wat ik al straf zou vinden) dan kan je echt wel wat druk uitoefenen. Wedden dat je roofrails er binnen de week zijn ? Denk gewoon dat jouw dealer niet erg zijn best doet en dit schaad ,spijtig genoeg , de naam van Volvo
v4 hans
1st Gear member
Contacteer:

Helaas heeft mijn Volvo een week vertraging opgelopen.
Wij moeten hem nu a.s. vrijdag krijgen. Dan zal ik ook melden of de bestelde zilveren rails er op zitten of niet.
v4 hans
1st Gear member
Contacteer:

en inderdaad,

de volvo is binnen, maar nog zonder de zilveren roofrails.

wordt vervolgd.
LuckyGuus
2nd Gear member

Wordt het langzaamaan niet eens tijd om naar de leveringsvoorwaarden van Volvo te kijken. Wellicht is het mogelijk om het uitleveren van de roofrails in nederland te voorspoedigen. Als ik de berichten uit belgië lees, krijg ik sterk het idee dat overzeese export en an dere landen een duidelijk hogere prioriteit hebben. Als deze dus wel met de aluminium roofrails worden uitgeleverd, lijkt het mij toch mogelijk om druk uit te oefenen op Volvo-nederland. Ik neem aan dat de meeste, zoals mijn auto, volledig betaald is, inclusief de roofrails. Voorlopig heb ik al zo'n 20.000 km zonder gereden.
Ik ben benieuwd of ik op kosten van Volvo een aanhanger kan huren om dingen die ik anders op m'n dak kan vervoeren, nu in een aanhanger te vervoeren. Wie heeft er een goed idee om de druk wat op te voeren???
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kennethbril schreef:Beepke werk jij niet bij volvo Gent ? En Luckyguus, bij ons op de parking staan er ook zo'n honderden volvo' s voor Japan en Australië klaar en allemaal met alu roofrails . Vind dit toch raar hoor . Ik denk dat je een lamstraal van een dealer hebt die zo af en toe nogal is iets vergeet . Gewoon is binnestappen met een vies gezicht , zeggen dat je op vakantie gaat , dat je er een skibak wil opzetten en dat die ROOFRAILS er moeten opstaan . Als het dan toch op je bestelbon staat en dat je er zeker van bent dat volvo dit vergeten is in de fabriek ( Wat ik al straf zou vinden) dan kan je echt wel wat druk uitoefenen. Wedden dat je roofrails er binnen de week zijn ? Denk gewoon dat jouw dealer niet erg zijn best doet en dit schaad ,spijtig genoeg , de naam van Volvo
normale Volvokopers zijn afhankelijk van wat (al dan niet leeghoofdige) Volvo collega´s uit Gent de dealers hier melden, zeggen die dat het backorder is is het backorder, af fabriek is het iig niet te leveren voor Nederland
BeePke
3rd Gear member

1. @kenneth: affirmatief
2. Prioriteit kan inderdaad gegeven worden aan overseas, het kost nu éénmaal minder om een stuk na te leveren naar Nederland, dan naar vb Austalië.
3. Die leeghoofdige Volvo-collega's ken ik alvast niet, beetje grof eigenlijk dat je dat zo stelt. Ieder doet hier zijn best en soms zijn we helaas afhankelijk van onze Zweedse collega's, maar wie mag het allemaal gaan uitleggen, inderdaad de Belgen, dan is het héééél stil in Zweden. So, don't shoot at the pianist! Btw, van een niet-leeghoofd heb ik vernomen dat de leveringen normaal binnenkomen, dus vind ik het raar dat onze Nederlandse forummers wagens zonder alu-rails krijgen...?
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
LuckyGuus
2nd Gear member

Ik heb de vraag neergelgd bij Volvo-nederland, of de huurkosten van een aanhanger kunne worden gedeclareerd, daar transport op de de niet geleverde dragers niet mogelijk is. Het wordt daar net zo stil als in zweden.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

BeePke schreef:1. @kenneth: affirmatief
2. Prioriteit kan inderdaad gegeven worden aan overseas, het kost nu éénmaal minder om een stuk na te leveren naar Nederland, dan naar vb Austalië.
3. Die leeghoofdige Volvo-collega's ken ik alvast niet, beetje grof eigenlijk dat je dat zo stelt. Ieder doet hier zijn best en soms zijn we helaas afhankelijk van onze Zweedse collega's, maar wie mag het allemaal gaan uitleggen, inderdaad de Belgen, dan is het héééél stil in Zweden. So, don't shoot at the pianist! Btw, van een niet-leeghoofd heb ik vernomen dat de leveringen normaal binnenkomen, dus vind ik het raar dat onze Nederlandse forummers wagens zonder alu-rails krijgen...?
Ik begrijp dat zilveren roofrails zondermeer niet voor 10 oktober verwacht mogen gaan worden daar ze nog steeds in backorder staan, en dat vind ik nu weer erg raar, zeker als ze in Belgie wel gewoon beschikbaar zijn, dat is aan een klant in Nederland dan ook niet echt uit te leggen.

kennethbril schreef:Negen van de tien is je verdeler dit vergeten . Staat het op je je bestelformulier ?In Gent word alles ingegeven in de computer wat je hebt besteld . Als er geen roofrails bijstaan of als de originele zwarte rails zijn doorgestreept en je verdeler vergeet er zilveren roofrails bij te zetten dan heb je er geen . Zal zo wel gebeurd zijn

kennethbril schreef:Ik denk dat je een lamstraal van een dealer hebt die zo af en toe nogal is iets vergeet . Gewoon is binnestappen met een vies gezicht , zeggen dat je op vakantie gaat , dat je er een skibak wil opzetten en dat die ROOFRAILS er moeten opstaan . Als het dan toch op je bestelbon staat en dat je er zeker van bent dat volvo dit vergeten is in de fabriek ( Wat ik al straf zou vinden) dan kan je echt wel wat druk uitoefenen. Wedden dat je roofrails er binnen de week zijn ? Denk gewoon dat jouw dealer niet erg zijn best doet en dit schaad ,spijtig genoeg , de naam van Volvo

Met die "leeghoofden" bedoel ik mensen die voor Volvo AB "werken" en die hier schrijven dan dat dingen wel kunnen die in de praktijk simpelweg niet blijken te kunnen en dan ook nog de suggestie gaan wekken dat dealers in Nederland niet van goede wil zijn als het gaat om het realiseren daarvan? die dealers worden samen met hun klanten het bos ingestuurd door (uw collega's ?) van Volvo Gent, de prioriteiten daar liggen klaarblijkelijk iets anders, en dat vind ikzelf eigenlijk best knap irritant, kan me LuckyGuus (en de andere wachters) hun ergernis dan ook best erg goed voorstellen.
v4 hans
1st Gear member
Contacteer:

wat hebben de roofrails met de spoiler te maken?
ik dacht een volvo met spoiler met roofrails besteld te hebben en krijg nu zonder en zonder.

Hoe zit dit? Ben overigens zeer tevreden.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”