Welke leuke auto heb je nu op het oog ?
Velgen kan je zo gek maken als je zelf wilt . Kan va 300 Euro tot 1200 Euro. Licht er gewoon aan hoeveel inch wielen je wilt hebben . Ook de staat van de banden is belangrijk.
Zelf heb ik een voorkeur voor alleen wielen , kan je zelf je banden kiezen.
Grtz rene
aankoopadvies Volvo V70 2.4T of D5 voor caravantrekken
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Ik zie ze: 499,- voor 16" en 599,- voor 17"NOS schreef:pch,
op marktplaats staan amalthea's voor 500,-
Is dat een betrouwbare toko?
En die 6,5J en 7,5J geven aan hoe breed de banden moeten zijn?
En wat is een beetje normaal voor een 2.4T? 205/215/225???
En wat moet je met 6,5J en wat met 7,5J?
Hele andere vraag: moet je met een 2.4T automaat en caravan trekken altijd een oliekoeler monteren? Ik hoor daar door de Volvodealers geen éénduidig antwoord op...
Gr. Paul.
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
16 inch banden is voor 205/55/16 banden , en 17 inch voor 225/45/17 banden. De maat 6,5 J en 7 J zegt iets over de breedte van de velg , dus niet van de band.
Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.
De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.
De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Die op MP voor 499,- en 599,- voor 16" en 17" zijn ET 43mm, dus die steken dan erg uit?V70Rene schreef: Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.
De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70 ( circels met een kruisje erin , 4 stuks van 6 mm en 1 van ca 14 mm )
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
Die montage zie ik zelf niet zitten, maar er zijn vast specialisten die dat kunnen doen tegen betaling?
Gr. Paul.
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Nee hoor valt best wel mee , het betekent dat de velg tov een ET 49 velg maar 6 milimeter meer naar buiten komt.
Montage en eventueel spuiten van een spoiler kan elke willikeurig schadeherstelbedrijf wel.
Montage en eventueel spuiten van een spoiler kan elke willikeurig schadeherstelbedrijf wel.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij grotere velgen dan standaard gemonteerd wel de stuuruitslagbegrenzers vernieuwen! Anders lopen je banden aan bij volledig uitsturen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Voordat ik nou aankomende week een Volvo V70 2.4T (al dan niet met automaat) ga aanschaffen,m wil ik toch nog even een balletje opwerpen met de voors-en tegens van een V70 D5, vandaar de veranderde topictitel met D5 i.p.v. T5 wat er eerst stond (de T5 wordt het definitief NIET!).
Wat is volgens jullie het kantelpunt waarop een D5 goedkoper wordt dan een 2.4T?
De 2.4T weegt 1553 en de D5 weegt 1596 volgens autoweek.nl.
De 2.4T rijdt gemiddeld 9,3 liter op 100 km en de D5 6,7 liter op 100 km.
Ik woon in Utrecht waar de 2.4T 744,- per jaar en de D5 1348,- per jaar aan houderschapsbelasting kost. Per maand is dit dus voor de 2.4T 62,- en voor de D5 112,33.
Benzine kost zo'n 1,30 en diesel zo'n 1,05 denk ik?
Voor 10.000 km per jaar kom ik dan op het volgende:
2.4T: 930 liter*1,3=1209+744=1953,-
D5: 670 liter*1,05=703,5+1348=2051,5
Het verschil is dus zo'n 100,- op jaarbasis nipt in het voordeel van benzine, en lijkt het kantelpunt al iets boven de 10.000 km te liggen, terwijl iederen het altijd heeft over minimaal 20.000 km moeten rijden...
Wat is er wellicht fout aan mijn berekening of wat zie ik over het hoofd?
Daarnaast advies weer m.b.t. caravantrekken: volgens mij moet de D5 dit nl. (nog) beter kunnen dan de 2.4T!
Gr. Paul.
Wat is volgens jullie het kantelpunt waarop een D5 goedkoper wordt dan een 2.4T?
De 2.4T weegt 1553 en de D5 weegt 1596 volgens autoweek.nl.
De 2.4T rijdt gemiddeld 9,3 liter op 100 km en de D5 6,7 liter op 100 km.
Ik woon in Utrecht waar de 2.4T 744,- per jaar en de D5 1348,- per jaar aan houderschapsbelasting kost. Per maand is dit dus voor de 2.4T 62,- en voor de D5 112,33.
Benzine kost zo'n 1,30 en diesel zo'n 1,05 denk ik?
Voor 10.000 km per jaar kom ik dan op het volgende:
2.4T: 930 liter*1,3=1209+744=1953,-
D5: 670 liter*1,05=703,5+1348=2051,5
Het verschil is dus zo'n 100,- op jaarbasis nipt in het voordeel van benzine, en lijkt het kantelpunt al iets boven de 10.000 km te liggen, terwijl iederen het altijd heeft over minimaal 20.000 km moeten rijden...
Wat is er wellicht fout aan mijn berekening of wat zie ik over het hoofd?
Daarnaast advies weer m.b.t. caravantrekken: volgens mij moet de D5 dit nl. (nog) beter kunnen dan de 2.4T!

Gr. Paul.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Mijn 2.4T my2001 kost in N-Brabant 57 euro/mnd...... en rijdt 1:10 langjarig gemiddeld.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Benzine voor € 1,30??? Zet even een hele tankauto op m'n oprit voor dat geld.
Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.

Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Duur daar in Groningen, zeg! Bij de Tango in Eindhoven gisteren: 1,34 euro!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik lees hier wel eens berichten over Tango... niet zulke goede overigens 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 19.06.2006 - 14:59
- Locatie: Almelo
Met een 2.4 T haal je geen gemiddelde van 1:10 als je veel korte afstanden rijdt. Ik spreek uit ervaring. Het verbruik is voor mij de reden geweest om over te stappen op een 2.4D. Voor de caravan is de 2.4D werkelijk geweldig.
Ik ben met de caravan(1500 kg) naar Zuid-Frankrijk geweest en de diesel heeft gem. 1:12 gereden. De 2.4T deed met moeite 1:7 met dezelfde caravan.
Ik ben met de caravan(1500 kg) naar Zuid-Frankrijk geweest en de diesel heeft gem. 1:12 gereden. De 2.4T deed met moeite 1:7 met dezelfde caravan.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
50 weken 1:10 en 2 weken caravannen 1:7 = ?????? juist: 1:9,88
Ik begrijp de focus van het verbruik in vakanties niet zo goed, voor de meeste mensen toch maar 2 of 3 weken!!! Voor de rest van het jaar is het met deels gebruik snelweg en stad heel goed mogelijk om met de 2.4T gemiddeld 1:10 te halen. Op de snelweg haal ik makkelijk 1:12.......
Rob.
Ik begrijp de focus van het verbruik in vakanties niet zo goed, voor de meeste mensen toch maar 2 of 3 weken!!! Voor de rest van het jaar is het met deels gebruik snelweg en stad heel goed mogelijk om met de 2.4T gemiddeld 1:10 te halen. Op de snelweg haal ik makkelijk 1:12.......
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Maar als je in die 50 weken totaal 10.000km´s rijdt en in die 2 weken vakantie 5000km´s ligt het allemaal toch net een tikkie anders 
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 19.06.2006 - 14:59
- Locatie: Almelo
Op de snelweg en met een behouden rijstijl haal je inderdaad 1:12 met een 2.4T, met een 2.4D met gemak 1:16. Ik heb met de 2.4T nooit een gemiddelde van 1:10 kunnen halen.
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik onderschrijf hem ook volledigFirefox schreef:Op de snelweg en met een behouden rijstijl haal je inderdaad 1:12 met een 2.4T, met een 2.4D met gemak 1:16. Ik heb met de 2.4T nooit een gemiddelde van 1:10 kunnen halen.
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Maar Oceanracer,Oceanracer schreef:Benzine voor € 1,30??? Zet even een hele tankauto op m'n oprit voor dat geld.![]()
Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.
Als ik dan 1,45 reken voor de benzine i.p.v. 1,30 wordt het voordeel van diesel op benzine al bij 10.000 km volledig gehaald!
Waarom heeft iedereen het altijd over minstens 20.000 km moeten rijden, ik heb zelfs iemand een keer horen zeggen dat je minstens 30.000 km moet rijden...Maar in mijn berekening blijkt dat het voor zo'n 10.000 km al uit kan, hoe zit dat dan? Wat zie ik over het hoofd? Welke verborgen kosten mis ik?
Want dan kan ik net zo goed naar een V70 D5 kijken! Trekt de caravan nog veel beter. Klopt het dat de 1e V70's diesel uit 2000 (de 2.4D) Audi TDI motoren waren en dat de D5 pas een echte Volvo common rail diesel is?
Gr. Paul.
P.S. Oceanracer, wat is een realistische dieselprijs? Dan ga ik met de 2 nieuwe realistischer prijzen opnieuw mijn berekening maken.