aankoopadvies Volvo V70 2.4T of D5 voor caravantrekken

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Welke leuke auto heb je nu op het oog ?

Velgen kan je zo gek maken als je zelf wilt . Kan va 300 Euro tot 1200 Euro. Licht er gewoon aan hoeveel inch wielen je wilt hebben . Ook de staat van de banden is belangrijk.

Zelf heb ik een voorkeur voor alleen wielen , kan je zelf je banden kiezen.

Grtz rene
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

pch,
op marktplaats staan amalthea's voor 500,-
pch
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54

NOS schreef:pch,
op marktplaats staan amalthea's voor 500,-
Ik zie ze: 499,- voor 16" en 599,- voor 17"
Is dat een betrouwbare toko?
En die 6,5J en 7,5J geven aan hoe breed de banden moeten zijn?
En wat is een beetje normaal voor een 2.4T? 205/215/225???
En wat moet je met 6,5J en wat met 7,5J?

Hele andere vraag: moet je met een 2.4T automaat en caravan trekken altijd een oliekoeler monteren? Ik hoor daar door de Volvodealers geen éénduidig antwoord op...

Gr. Paul.
pch
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54

Een V70 dakspoiler zie ik trouwens ook aangeboden op MP voor 150,-.
Is dat zelf te monteren of moet je dat een specialist laten doen?

Gr. Paul.
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

16 inch banden is voor 205/55/16 banden , en 17 inch voor 225/45/17 banden. De maat 6,5 J en 7 J zegt iets over de breedte van de velg , dus niet van de band.

Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.

De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70


http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
pch
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54

V70Rene schreef: Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.

De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70 ( circels met een kruisje erin , 4 stuks van 6 mm en 1 van ca 14 mm )

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
Die op MP voor 499,- en 599,- voor 16" en 17" zijn ET 43mm, dus die steken dan erg uit?
Die montage zie ik zelf niet zitten, maar er zijn vast specialisten die dat kunnen doen tegen betaling?

Gr. Paul.
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Nee hoor valt best wel mee , het betekent dat de velg tov een ET 49 velg maar 6 milimeter meer naar buiten komt.

Montage en eventueel spuiten van een spoiler kan elke willikeurig schadeherstelbedrijf wel.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bij grotere velgen dan standaard gemonteerd wel de stuuruitslagbegrenzers vernieuwen! Anders lopen je banden aan bij volledig uitsturen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
pch
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54

Voordat ik nou aankomende week een Volvo V70 2.4T (al dan niet met automaat) ga aanschaffen,m wil ik toch nog even een balletje opwerpen met de voors-en tegens van een V70 D5, vandaar de veranderde topictitel met D5 i.p.v. T5 wat er eerst stond (de T5 wordt het definitief NIET!).
Wat is volgens jullie het kantelpunt waarop een D5 goedkoper wordt dan een 2.4T?
De 2.4T weegt 1553 en de D5 weegt 1596 volgens autoweek.nl.
De 2.4T rijdt gemiddeld 9,3 liter op 100 km en de D5 6,7 liter op 100 km.
Ik woon in Utrecht waar de 2.4T 744,- per jaar en de D5 1348,- per jaar aan houderschapsbelasting kost. Per maand is dit dus voor de 2.4T 62,- en voor de D5 112,33.
Benzine kost zo'n 1,30 en diesel zo'n 1,05 denk ik?
Voor 10.000 km per jaar kom ik dan op het volgende:
2.4T: 930 liter*1,3=1209+744=1953,-
D5: 670 liter*1,05=703,5+1348=2051,5
Het verschil is dus zo'n 100,- op jaarbasis nipt in het voordeel van benzine, en lijkt het kantelpunt al iets boven de 10.000 km te liggen, terwijl iederen het altijd heeft over minimaal 20.000 km moeten rijden...
Wat is er wellicht fout aan mijn berekening of wat zie ik over het hoofd?
Daarnaast advies weer m.b.t. caravantrekken: volgens mij moet de D5 dit nl. (nog) beter kunnen dan de 2.4T! :D

Gr. Paul.
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Mijn 2.4T my2001 kost in N-Brabant 57 euro/mnd...... en rijdt 1:10 langjarig gemiddeld.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Benzine voor € 1,30??? Zet even een hele tankauto op m'n oprit voor dat geld. :)
Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Duur daar in Groningen, zeg! Bij de Tango in Eindhoven gisteren: 1,34 euro!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik lees hier wel eens berichten over Tango... niet zulke goede overigens :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Firefox
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 19.06.2006 - 14:59
Locatie: Almelo

Met een 2.4 T haal je geen gemiddelde van 1:10 als je veel korte afstanden rijdt. Ik spreek uit ervaring. Het verbruik is voor mij de reden geweest om over te stappen op een 2.4D. Voor de caravan is de 2.4D werkelijk geweldig.
Ik ben met de caravan(1500 kg) naar Zuid-Frankrijk geweest en de diesel heeft gem. 1:12 gereden. De 2.4T deed met moeite 1:7 met dezelfde caravan.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

50 weken 1:10 en 2 weken caravannen 1:7 = ?????? juist: 1:9,88

Ik begrijp de focus van het verbruik in vakanties niet zo goed, voor de meeste mensen toch maar 2 of 3 weken!!! Voor de rest van het jaar is het met deels gebruik snelweg en stad heel goed mogelijk om met de 2.4T gemiddeld 1:10 te halen. Op de snelweg haal ik makkelijk 1:12.......

Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Maar als je in die 50 weken totaal 10.000km´s rijdt en in die 2 weken vakantie 5000km´s ligt het allemaal toch net een tikkie anders :wink:
Volvo for life
Firefox
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 19.06.2006 - 14:59
Locatie: Almelo

Op de snelweg en met een behouden rijstijl haal je inderdaad 1:12 met een 2.4T, met een 2.4D met gemak 1:16. Ik heb met de 2.4T nooit een gemiddelde van 1:10 kunnen halen.
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Firefox schreef:Op de snelweg en met een behouden rijstijl haal je inderdaad 1:12 met een 2.4T, met een 2.4D met gemak 1:16. Ik heb met de 2.4T nooit een gemiddelde van 1:10 kunnen halen.
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
Ik onderschrijf hem ook volledig
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Oceanracer schreef:Ik lees hier wel eens berichten over Tango... niet zulke goede overigens :)
Er staat altijd een Q8 tankauto te vullen :D
dus niks mis mee toch :?:
pch
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54

Oceanracer schreef:Benzine voor € 1,30??? Zet even een hele tankauto op m'n oprit voor dat geld. :)
Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.
Maar Oceanracer,

Als ik dan 1,45 reken voor de benzine i.p.v. 1,30 wordt het voordeel van diesel op benzine al bij 10.000 km volledig gehaald!
Waarom heeft iedereen het altijd over minstens 20.000 km moeten rijden, ik heb zelfs iemand een keer horen zeggen dat je minstens 30.000 km moet rijden...Maar in mijn berekening blijkt dat het voor zo'n 10.000 km al uit kan, hoe zit dat dan? Wat zie ik over het hoofd? Welke verborgen kosten mis ik?
Want dan kan ik net zo goed naar een V70 D5 kijken! Trekt de caravan nog veel beter. Klopt het dat de 1e V70's diesel uit 2000 (de 2.4D) Audi TDI motoren waren en dat de D5 pas een echte Volvo common rail diesel is?

Gr. Paul.

P.S. Oceanracer, wat is een realistische dieselprijs? Dan ga ik met de 2 nieuwe realistischer prijzen opnieuw mijn berekening maken.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”