Pagina 6 van 9
Geplaatst: 05.10.2007 - 19:24
door V70Rene
Welke leuke auto heb je nu op het oog ?
Velgen kan je zo gek maken als je zelf wilt . Kan va 300 Euro tot 1200 Euro. Licht er gewoon aan hoeveel inch wielen je wilt hebben . Ook de staat van de banden is belangrijk.
Zelf heb ik een voorkeur voor alleen wielen , kan je zelf je banden kiezen.
Grtz rene
Geplaatst: 05.10.2007 - 19:24
door NOS
pch,
op marktplaats staan amalthea's voor 500,-
Geplaatst: 05.10.2007 - 19:33
door pch
NOS schreef:pch,
op marktplaats staan amalthea's voor 500,-
Ik zie ze: 499,- voor 16" en 599,- voor 17"
Is dat een betrouwbare toko?
En die 6,5J en 7,5J geven aan hoe breed de banden moeten zijn?
En wat is een beetje normaal voor een 2.4T? 205/215/225???
En wat moet je met 6,5J en wat met 7,5J?
Hele andere vraag: moet je met een 2.4T automaat en caravan trekken altijd een oliekoeler monteren? Ik hoor daar door de Volvodealers geen éénduidig antwoord op...
Gr. Paul.
Geplaatst: 05.10.2007 - 19:55
door pch
Een V70 dakspoiler zie ik trouwens ook aangeboden op MP voor 150,-.
Is dat zelf te monteren of moet je dat een specialist laten doen?
Gr. Paul.
Geplaatst: 05.10.2007 - 20:35
door V70Rene
16 inch banden is voor 205/55/16 banden , en 17 inch voor 225/45/17 banden. De maat 6,5 J en 7 J zegt iets over de breedte van de velg , dus niet van de band.
Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.
De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
Geplaatst: 05.10.2007 - 20:46
door pch
V70Rene schreef:
Waar je ook op moet letten is de Et waarde van de velg , de steek van de velg ( voor een V70 5x108 ) , en de naafdiameter ( voor een V70 65,1 mm )
De Et waarde zegt iets over hoever de velg naar buiten komt . Hoe lager de ET waarde des te verder de velg buiten de auto komt. Voor een V70 ligt de ET waarde rond de 49 mm dwz. de flens die je monteert ligt 49 mm af van het hart van de velg.
De dakspoiler kan je eventueel zelf doen als je handig bent , weet niet of het een plak of schroefmodel is . De boorgaten staan al aangegeven op de achterklep bij een V70 ( circels met een kruisje erin , 4 stuks van 6 mm en 1 van ca 14 mm )
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 209998443a , Linkje voor de spoiler.
Die op MP voor 499,- en 599,- voor 16" en 17" zijn ET 43mm, dus die steken dan erg uit?
Die montage zie ik zelf niet zitten, maar er zijn vast specialisten die dat kunnen doen tegen betaling?
Gr. Paul.
Geplaatst: 05.10.2007 - 20:52
door V70Rene
Nee hoor valt best wel mee , het betekent dat de velg tov een ET 49 velg maar 6 milimeter meer naar buiten komt.
Montage en eventueel spuiten van een spoiler kan elke willikeurig schadeherstelbedrijf wel.
Geplaatst: 06.10.2007 - 13:35
door Oceanracer
Bij grotere velgen dan standaard gemonteerd wel de stuuruitslagbegrenzers vernieuwen! Anders lopen je banden aan bij volledig uitsturen.
Geplaatst: 06.10.2007 - 16:09
door pch
Voordat ik nou aankomende week een Volvo V70 2.4T (al dan niet met automaat) ga aanschaffen,m wil ik toch nog even een balletje opwerpen met de voors-en tegens van een V70 D5, vandaar de veranderde topictitel met D5 i.p.v. T5 wat er eerst stond (de T5 wordt het definitief NIET!).
Wat is volgens jullie het kantelpunt waarop een D5 goedkoper wordt dan een 2.4T?
De 2.4T weegt 1553 en de D5 weegt 1596 volgens autoweek.nl.
De 2.4T rijdt gemiddeld 9,3 liter op 100 km en de D5 6,7 liter op 100 km.
Ik woon in Utrecht waar de 2.4T 744,- per jaar en de D5 1348,- per jaar aan houderschapsbelasting kost. Per maand is dit dus voor de 2.4T 62,- en voor de D5 112,33.
Benzine kost zo'n 1,30 en diesel zo'n 1,05 denk ik?
Voor 10.000 km per jaar kom ik dan op het volgende:
2.4T: 930 liter*1,3=1209+744=1953,-
D5: 670 liter*1,05=703,5+1348=2051,5
Het verschil is dus zo'n 100,- op jaarbasis nipt in het voordeel van benzine, en lijkt het kantelpunt al iets boven de 10.000 km te liggen, terwijl iederen het altijd heeft over minimaal 20.000 km moeten rijden...
Wat is er wellicht fout aan mijn berekening of wat zie ik over het hoofd?
Daarnaast advies weer m.b.t. caravantrekken: volgens mij moet de D5 dit nl. (nog) beter kunnen dan de 2.4T!
Gr. Paul.
Geplaatst: 06.10.2007 - 17:50
door Rob2u
Mijn 2.4T my2001 kost in N-Brabant 57 euro/mnd...... en rijdt 1:10 langjarig gemiddeld.
Geplaatst: 06.10.2007 - 17:56
door Oceanracer
Benzine voor € 1,30??? Zet even een hele tankauto op m'n oprit voor dat geld.
Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.
Geplaatst: 06.10.2007 - 17:59
door Rob2u
Duur daar in Groningen, zeg! Bij de Tango in Eindhoven gisteren: 1,34 euro!
Geplaatst: 06.10.2007 - 18:00
door Oceanracer
Ik lees hier wel eens berichten over Tango... niet zulke goede overigens

Geplaatst: 06.10.2007 - 21:20
door Firefox
Met een 2.4 T haal je geen gemiddelde van 1:10 als je veel korte afstanden rijdt. Ik spreek uit ervaring. Het verbruik is voor mij de reden geweest om over te stappen op een 2.4D. Voor de caravan is de 2.4D werkelijk geweldig.
Ik ben met de caravan(1500 kg) naar Zuid-Frankrijk geweest en de diesel heeft gem. 1:12 gereden. De 2.4T deed met moeite 1:7 met dezelfde caravan.
Geplaatst: 06.10.2007 - 21:27
door Rob2u
50 weken 1:10 en 2 weken caravannen 1:7 = ?????? juist: 1:9,88
Ik begrijp de focus van het verbruik in vakanties niet zo goed, voor de meeste mensen toch maar 2 of 3 weken!!! Voor de rest van het jaar is het met deels gebruik snelweg en stad heel goed mogelijk om met de 2.4T gemiddeld 1:10 te halen. Op de snelweg haal ik makkelijk 1:12.......
Rob.
Geplaatst: 06.10.2007 - 21:29
door bart simpson
Maar als je in die 50 weken totaal 10.000km´s rijdt en in die 2 weken vakantie 5000km´s ligt het allemaal toch net een tikkie anders

Geplaatst: 06.10.2007 - 21:39
door Firefox
Op de snelweg en met een behouden rijstijl haal je inderdaad 1:12 met een 2.4T, met een 2.4D met gemak 1:16. Ik heb met de 2.4T nooit een gemiddelde van 1:10 kunnen halen.
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
Geplaatst: 06.10.2007 - 21:46
door bart simpson
Firefox schreef:Op de snelweg en met een behouden rijstijl haal je inderdaad 1:12 met een 2.4T, met een 2.4D met gemak 1:16. Ik heb met de 2.4T nooit een gemiddelde van 1:10 kunnen halen.
De berekening van pch is zo gek nog niet. Voor die € 100 verschil zou ik een diesel adviseren. Je hebt een beter caravan trekker en ga je onverhoopt iets meer rijden heb je de € 100 weer terug........
Ik onderschrijf hem ook volledig
Geplaatst: 06.10.2007 - 22:28
door exhonda
Oceanracer schreef:Ik lees hier wel eens berichten over Tango... niet zulke goede overigens

Er staat altijd een Q8 tankauto te vullen
dus niks mis mee toch :?:
Geplaatst: 09.10.2007 - 19:06
door pch
Oceanracer schreef:Benzine voor € 1,30??? Zet even een hele tankauto op m'n oprit voor dat geld.
Met € 1,45 zit je een stuk realistischer.
Maar Oceanracer,
Als ik dan 1,45 reken voor de benzine i.p.v. 1,30 wordt het voordeel van diesel op benzine al bij 10.000 km volledig gehaald!
Waarom heeft iedereen het altijd over minstens 20.000 km moeten rijden, ik heb zelfs iemand een keer horen zeggen dat je minstens 30.000 km moet rijden...Maar in mijn berekening blijkt dat het voor zo'n 10.000 km al uit kan, hoe zit dat dan? Wat zie ik over het hoofd? Welke verborgen kosten mis ik?
Want dan kan ik net zo goed naar een V70 D5 kijken! Trekt de caravan nog veel beter. Klopt het dat de 1e V70's diesel uit 2000 (de 2.4D) Audi TDI motoren waren en dat de D5 pas een echte Volvo common rail diesel is?
Gr. Paul.
P.S. Oceanracer, wat is een realistische dieselprijs? Dan ga ik met de 2 nieuwe realistischer prijzen opnieuw mijn berekening maken.