Google eens op BS-tuning, Reeuwijk, Volvo 242 GT.
Daar staat in basis een soortgelijk verhaal op.
Met volgens mij misschien wel goede tips.
volvo 142 b20 turbo op lpg
-
- 2nd Gear member
V50 1.6 D, Savile Grey Ed II RTI
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
- Jambon
- 2nd Gear member
IPD heeft (had) ook zo'n steun. Die zit ter hoogte van de kop op het binnenscherm en dan ondere (!) een kopbout. Stalen strip met een soort motorrubber.bart1111111112 schreef:gisteren even een filmpie gemaakt van de volvo 142T in het wild.
wat een derde motorsteun betreft,ik dacht het van een schokbreker te maken dan heb de motor nog een beetje ruimte om te heen en weren.
als het klaar is post ik wel een paar fototjes.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
hey Ferdy,Bart zou je me nog kunnen helpen aan het T stukje en de leiding?
gaat het poject van start?
ik zal even kijken voor je,ik denk dat het wel zal lukken.
het gaat om het T stukje olie sensor x b30 x turbo en 50 cm leiding 8 mm...toch?
de extra motor steun moet nog even wachten,er is een nieuw probleem wat eerst mijn aandacht nodig heeft

wat betreft de verdamper zijn er wel vorderingen :bday: met een andere afstelling van het (necam)mengstukje loopt hij nou door tot +5000 tpm veel meer hoeft van mij niet,moet wel heel blijven.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
Fredy,sorry voor de laten reactie ::oops: (druk druk druk) ik heb gekeken voor je maar heb het niet voor je op de plank liggen.
ik kan het wel voor je ophalen als ik toch naar de groothandel moet,maar dan moet je geen haast hebben.
op internet is er ook van alles te vinden,maar dan moet je wel even zoeken.
aan mijn project is door drukte ook weinig gebeurd ::( ik ben wel begonnen met het vervangen het de pakking tussen het blok en het spruitstuk,gaan ik van het weekend afmaken.....hoop ik dan.
dan ook meteen maar even kijken naar de vijven vorming onder het ventilatie rooster van mijn voor raam
ik kan het wel voor je ophalen als ik toch naar de groothandel moet,maar dan moet je geen haast hebben.
op internet is er ook van alles te vinden,maar dan moet je wel even zoeken.
aan mijn project is door drukte ook weinig gebeurd ::( ik ben wel begonnen met het vervangen het de pakking tussen het blok en het spruitstuk,gaan ik van het weekend afmaken.....hoop ik dan.
dan ook meteen maar even kijken naar de vijven vorming onder het ventilatie rooster van mijn voor raam
- bart1111111112
- 2nd Gear member
ik gebruik nog geen dumpvalve,ik zou er nog altijd een kopen.
zonder dumpvalve werkt het ook prima en klinkt ook best goed dat gesurg
volgens mij heeft een 244 turbo er ook geen een standaard.
ik ben nu de volvo weer APK klaar aan het maken nieuwe remblokken,voorbanden,remleidingen en weer wat gaten dicht lassen :roll:.
volgende week maar een afspraak maken met mijn garage,hoop dat ze mij nog kennen 2 jaar geleden voor het laatst geweest
zonder dumpvalve werkt het ook prima en klinkt ook best goed dat gesurg

ik ben nu de volvo weer APK klaar aan het maken nieuwe remblokken,voorbanden,remleidingen en weer wat gaten dicht lassen :roll:.
volgende week maar een afspraak maken met mijn garage,hoop dat ze mij nog kennen 2 jaar geleden voor het laatst geweest

- bart1111111112
- 2nd Gear member
weer eens een update..
aangezien de b20t probleemloos draaid,me maar bezig gaan houden met de wegligging.
bij de elandrun(rondje in 1min 27s niet slecht dacht ik)had ik van jamon 4 schokbrekers en een stabilisatiestang gekocht voor een vriendelijk prijsje (nog bedankt).
de achter schokbrekers zijn inmiddels gemonteerd en dat is al een heel verschil met die van 40 jaar oud,voor moet nog dan zal het wel nog beter worden.
de stabilisatiestang had ik gekocht om er extra er onder bij te plaatsen.

het is even klutselen maar resultaat is zeer goed,de wegligging is echt veel beter geworden,en dat voor 15 euro
het zit nu met slangklemmen vast,maar hier worden nog sterkere beugel voor gemaakt
aangezien de b20t probleemloos draaid,me maar bezig gaan houden met de wegligging.
bij de elandrun(rondje in 1min 27s niet slecht dacht ik)had ik van jamon 4 schokbrekers en een stabilisatiestang gekocht voor een vriendelijk prijsje (nog bedankt).
de achter schokbrekers zijn inmiddels gemonteerd en dat is al een heel verschil met die van 40 jaar oud,voor moet nog dan zal het wel nog beter worden.
de stabilisatiestang had ik gekocht om er extra er onder bij te plaatsen.

het is even klutselen maar resultaat is zeer goed,de wegligging is echt veel beter geworden,en dat voor 15 euro

het zit nu met slangklemmen vast,maar hier worden nog sterkere beugel voor gemaakt
- Boele
- 4th Gear member
Hoi Bart,
Leuk gedaan met de stabilisatorstang! Je kan als klem ook een draadeind M8 / M10 kopen, deze in een U buigen en dan een plaatje van een 5mm dik gebruiken om ze aan te draaien.
Effect moet hetzelfde/beter zijn dan een IPD stang en dat voor een een 10e van de prijs van een IPD stang!
Leuk gedaan met de stabilisatorstang! Je kan als klem ook een draadeind M8 / M10 kopen, deze in een U buigen en dan een plaatje van een 5mm dik gebruiken om ze aan te draaien.
Effect moet hetzelfde/beter zijn dan een IPD stang en dat voor een een 10e van de prijs van een IPD stang!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
Slim idee ja, samen met het idee van boele lijkt het me helemaal geen verkeerde oplossing.
- Boele
- 4th Gear member
Ik was zelf ook begonnen voor de combi van mijn ouders ,waar ik nu mee rijdt, om er een dubbele stabi onder te zetten. Mijn vader zei alleen dat ik juist GEEN draaideind in een U moet buigen omdat ze dan stukken sneller breken/scheuren! misschien dus maar op zoek naar kleine uitlaatklemmen?
Boele
Boele
Groeten, Boele
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
heb je eigenlijk de uiteinden van de tweede stabi (bevestiging) afgezaagd/ingekort?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Ik hoor inderdaad ook zoiets, klinkt niet goed. Voor zover ik weet is het op lange termijn ook niet echt gezond voor de turbo. (Voor zover ik weet is turbo surge een "overdruk" die opbouwt als de gasklep dicht gaat, en dan een weg terug zoekt via de schoepen van de turbo -dus in tegenovergestelde richting-) Een blow off valve zou hier een oplossing voor kunnen zijn (En afhankelijk van het model en instelling die je kiest kan dat ook een stoer geluid zijnferdy schreef:Bart gebruik je eigenlijk wel een dumpvalve? Het lijkt wel of ik je turbo hoor surgen elke keer als je schakelt??

Verder lijkt de 142T behoorlijk snel!
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- bart1111111112
- 2nd Gear member
ik heb idd de 2 ogen van de stabi afgezaagd.dopdedouwer schreef:heb je eigenlijk de uiteinden van de tweede stabi (bevestiging) afgezaagd/ingekort?
De beugels zijn bijna klaar,als het zover is maak ik er een fotoje van.
wat de dump valve betreft,ik ben nog op zoek(heb geen haast werkt zo ook goed).
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
Wat zijn je ervaringne tot nu toe? Stuk stabieler? Hoe is het met de achterwielen komen die nu niet los?
Ik wilde ook een dergelijke upgrade doen en tegelijk de rubbers vervangen door de PU versie. Die rubbers van bevestigings ogen moeten een bepaalde dikte hebben; die van de stang zelf.
De originele stang is 17mm. De PU-rubbers zijn tekoop met deze dikte; 19,21,23 mm. :s
Waarschijnlijk bedoeld voor IPD stangen etc die dikker zijn.
Jij hebt zo te zien gewoon het oorspronkelijke rubber vervangen of laten zitten; geen PU.
Ik wilde ook een dergelijke upgrade doen en tegelijk de rubbers vervangen door de PU versie. Die rubbers van bevestigings ogen moeten een bepaalde dikte hebben; die van de stang zelf.
De originele stang is 17mm. De PU-rubbers zijn tekoop met deze dikte; 19,21,23 mm. :s
Waarschijnlijk bedoeld voor IPD stangen etc die dikker zijn.
Jij hebt zo te zien gewoon het oorspronkelijke rubber vervangen of laten zitten; geen PU.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
De auto is een stuk stabieler,en het achterwiel komt nu juist minder snel los.
Ik heb de oorspronkelijke rubbers er nog in zitten die werken nog goed.
Het is echt een aanrader,veel voor weinig
Ik heb de oorspronkelijke rubbers er nog in zitten die werken nog goed.
Het is echt een aanrader,veel voor weinig

- dopdedouwer
- 3rd Gear member
Ok top, ik heb inmiddels begrepen dat de pu rubbers er toch in 16-17mm zijn.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
De slangklemmen om de stabi stang gingen los zitten dus tijd voor een betere oplossing.
Op mijn werk van r.v.s beugels gemaakt.

en zo moet het beter zitten.

ik heb nog een rondje gereden zonder de dubbele stabi.....wat een verschil
Op mijn werk van r.v.s beugels gemaakt.

en zo moet het beter zitten.

ik heb nog een rondje gereden zonder de dubbele stabi.....wat een verschil