Et moi.HSRN850 schreef:Er zijn ook tevreden gasrijders op het forum. Moi![]()
2.5T op LPG/LPI ervaringen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is idd alweer een paar weken
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Hier sinds augustus 2008 op LPG met een XC70 (Bjr 10/2003). Tank elke werkdag het tankje vol, en heb al 25000km op LPG. Tot nu toe niet het minste probleem. Alleen moeten sommige dealers dringend eens hun product-kennis bijschaven. Dat is een strijd die ik nu aan het winnen ben,... daarna zou alles vlotjes moeten lopen, net zoals de XC70.Marco1973 schreef:Ik alle verhalen over LPG niet gelezen. Maar ik rij vanaf december 2007 met mijn XC70 bjr. 2004 op LPG en het bevalt mij prima.
Klop, klop, tot nu toe geen problemen gehad.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
2007 ! Bart,... dat zijn meer dan een paar weken! Ruim 55 om precies te zijn! Of 13 maand!bart simpson schreef:dat is idd alweer een paar weken
@Marco1973: voeg gerust jouw ervaringen ook toe aan dit topic zowel positief als negatief,...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je hebt gelijk, met 55 weken ervaring kun je inderdaad wel vaststellen dat het allemaal nog steeds werkt
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Is er een keer een lpg-auto in je werkplaats ontploft ofzo? Je reageert altijd zo reactief in LPG-discussies. Op Autotrack staan 42 Volvo's van 2000 of jonger met 200pk of meer (dus bijna allemaal turbo's). Accepteer nou gewoon dat het wél kan en blijkbaar niet iedere motor direct stuk draait. De overmatige slijtage aan de kleppen is bij de meeste wel bekend en kan deels worden ondervangen door Flashlube en een rustige rijstijl. Als mensen het risico op een koprevisie à 2500 euro willen nemen moeten ze dat toch lekker zelf weten? Zo'n 2.5 Turbo rijdt op lpg echt niet anders dan op benzine hoor. Wij hebben zelf een S80 T6 van (heel verstandig) 1999 en die rijdt ook al 80.000km en 2 jaar probleemloos op LPG. Op de vermogensbank flink meer koppel en iets meer vermogen dan op benzine. De motor raakt inwendig ook minder vervuild bij het rijden op gas en het is minder schadelijk voor het milieu dan benzine of diesel. Het voordeel in de brandstofprijs, wegenbelasting, prestaties en geluidscomfort moet je ook niet uitvlakken. Een diesel is gewoon niet aantrekkelijk meer, behalve als je leasemaatschappij (of dealer?!) je ertoe verplicht. Enige voordeel van een diesel rijden is de grotere actieradius... Verder is en rijdt een 2.5 Turbo op alle fronten beter, terwijl hij in de aanschaf minder duur is dan een D5.bart simpson schreef:je hebt gelijk, met 55 weken ervaring kun je inderdaad wel vaststellen dat het allemaal nog steeds werkt
Waarom wil je zo graag diesels verkopen, Bart? Verdien je daar soms meer aan, of kun je ze de laatste tijd niet slijten? Of wat is anders jouw belang om lpg consequent in een kwaad daglicht te stellen op dit forum?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb er geen belang bij om gas te ontraden, jammer dat je het zo interpreteerd, kleppen stellen en koppen vervangen zijn juist uiterst lucratief in deze barre tijden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Overigens denk ik dat Volvo binnenkort weer het LPG-merk bij uitstek wordt, met de FlexFuel varianten die geschikt zijn voor het rijden op BioEthanol. Die brandstof heeft een nog veel schralere verbranding dan LPG. Om die reden zullen FlexFuel varianten beschikken over een geharde cilinderkop/kleppen die het rijden op lpg met gemak kunnen hebben. Best aantrekkelijk: een V70 2.5FT op lpg. Voor het prijsverschil met een minder krachtige en meer lawaaiiger D5 kun je zo een LPG-installatie laten inbouwen en dan nog geld overhouden. Vanaf dan is het zonder 'kopzorgen' rijden en flink geld besparen...!
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ davidjoost, datzelfde dacht ik idd ook, alleen lees ik dat Vialle voor de Flexifuels een andere kop adviseerde
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Werkelijk waar? Verbazingwekkend! Heeft dat te maken met het vaste versus hydraulische klepstoter-verhaal? Ik weet namelijk dat er bij dat andere Zweedse merk al wel goede ervaringen zijn met 'BioPowers' die op LPG rijden... Zogenaamde TrioPowers! 

Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dit is het gereedschap waarmee de kleppen van een 5 cilnder worden gesteld,het is ongeveer 6 uur werk.
En hier hoe het zonder kan: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047Ramon&Ramon schreef:Dit is het gereedschap waarmee de kleppen van een 5 cilnder worden gesteld,het is ongeveer 6 uur werk.

Heb je iets langer werk.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dan duurt het iets langer,en met het goeie gereedschap zijn de afstelprocedures een stuk makkelijker.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is alleen jammer dat het giga duur is dat spul.maar het verdient zichzelf terug op den duur.
Volledig mee eens.Ramon&Ramon schreef:dan duurt het iets langer,en met het goeie gereedschap zijn de afstelprocedures een stuk makkelijker.
Eens, maar ik heb het nu 1 keer gedaan. Dus terug verdienen zit er niet in.Ramon&Ramon schreef:Het is alleen jammer dat het giga duur is dat spul.maar het verdient zichzelf terug op den duur.
Dit ding heb ik nog liggen: (en niet gebruikt)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
neem maar een keer mee naar een meeting,dan neem ik hem wel van je over!
Zal er over denken.Ramon&Ramon schreef:neem maar een keer mee naar een meeting,dan neem ik hem wel van je over!
Deze had jij toch al?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
klopt,maar hij wordt een beetje gammel!:)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Vandaag nog maar eens 5 liter Flash Lube gehaald bij een lokale LPG-installateur. Eventjes navraag gedaan naar de electronische flashlube variant. De werkplaats ging vol met reclame ervoor!
Het zou zo'n 300 euro kosten om de klassieke variant te vervangen door een electronische,...
Doen ???? (2.5T motor B5254T2)
Het zou zo'n 300 euro kosten om de klassieke variant te vervangen door een electronische,...
Doen ???? (2.5T motor B5254T2)
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !