Pagina 6 van 19

Geplaatst: 24.01.2009 - 15:20
door Henkvdz
HSRN850 schreef:Er zijn ook tevreden gasrijders op het forum. Moi :)
Et moi.

Geplaatst: 25.01.2009 - 20:15
door Marco1973
Ik alle verhalen over LPG niet gelezen. Maar ik rij vanaf december 2007 met mijn XC70 bjr. 2004 op LPG en het bevalt mij prima.
Klop, klop, tot nu toe geen problemen gehad. :P

Geplaatst: 25.01.2009 - 20:31
door bart simpson
dat is idd alweer een paar weken

Geplaatst: 28.01.2009 - 13:59
door Wim J
Marco1973 schreef:Ik alle verhalen over LPG niet gelezen. Maar ik rij vanaf december 2007 met mijn XC70 bjr. 2004 op LPG en het bevalt mij prima.
Klop, klop, tot nu toe geen problemen gehad. :P
Hier sinds augustus 2008 op LPG met een XC70 (Bjr 10/2003). Tank elke werkdag het tankje vol, en heb al 25000km op LPG. Tot nu toe niet het minste probleem. Alleen moeten sommige dealers dringend eens hun product-kennis bijschaven. Dat is een strijd die ik nu aan het winnen ben,... daarna zou alles vlotjes moeten lopen, net zoals de XC70.

Geplaatst: 30.01.2009 - 23:01
door Wim J
bart simpson schreef:dat is idd alweer een paar weken
2007 ! Bart,... dat zijn meer dan een paar weken! Ruim 55 om precies te zijn! Of 13 maand!

@Marco1973: voeg gerust jouw ervaringen ook toe aan dit topic zowel positief als negatief,...

Geplaatst: 31.01.2009 - 09:11
door bart simpson
je hebt gelijk, met 55 weken ervaring kun je inderdaad wel vaststellen dat het allemaal nog steeds werkt

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:29
door davidjoost
bart simpson schreef:je hebt gelijk, met 55 weken ervaring kun je inderdaad wel vaststellen dat het allemaal nog steeds werkt
Is er een keer een lpg-auto in je werkplaats ontploft ofzo? Je reageert altijd zo reactief in LPG-discussies. Op Autotrack staan 42 Volvo's van 2000 of jonger met 200pk of meer (dus bijna allemaal turbo's). Accepteer nou gewoon dat het wél kan en blijkbaar niet iedere motor direct stuk draait. De overmatige slijtage aan de kleppen is bij de meeste wel bekend en kan deels worden ondervangen door Flashlube en een rustige rijstijl. Als mensen het risico op een koprevisie à 2500 euro willen nemen moeten ze dat toch lekker zelf weten? Zo'n 2.5 Turbo rijdt op lpg echt niet anders dan op benzine hoor. Wij hebben zelf een S80 T6 van (heel verstandig) 1999 en die rijdt ook al 80.000km en 2 jaar probleemloos op LPG. Op de vermogensbank flink meer koppel en iets meer vermogen dan op benzine. De motor raakt inwendig ook minder vervuild bij het rijden op gas en het is minder schadelijk voor het milieu dan benzine of diesel. Het voordeel in de brandstofprijs, wegenbelasting, prestaties en geluidscomfort moet je ook niet uitvlakken. Een diesel is gewoon niet aantrekkelijk meer, behalve als je leasemaatschappij (of dealer?!) je ertoe verplicht. Enige voordeel van een diesel rijden is de grotere actieradius... Verder is en rijdt een 2.5 Turbo op alle fronten beter, terwijl hij in de aanschaf minder duur is dan een D5.

Waarom wil je zo graag diesels verkopen, Bart? Verdien je daar soms meer aan, of kun je ze de laatste tijd niet slijten? Of wat is anders jouw belang om lpg consequent in een kwaad daglicht te stellen op dit forum?

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:33
door bart simpson
Ik heb er geen belang bij om gas te ontraden, jammer dat je het zo interpreteerd, kleppen stellen en koppen vervangen zijn juist uiterst lucratief in deze barre tijden

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:44
door davidjoost
Overigens denk ik dat Volvo binnenkort weer het LPG-merk bij uitstek wordt, met de FlexFuel varianten die geschikt zijn voor het rijden op BioEthanol. Die brandstof heeft een nog veel schralere verbranding dan LPG. Om die reden zullen FlexFuel varianten beschikken over een geharde cilinderkop/kleppen die het rijden op lpg met gemak kunnen hebben. Best aantrekkelijk: een V70 2.5FT op lpg. Voor het prijsverschil met een minder krachtige en meer lawaaiiger D5 kun je zo een LPG-installatie laten inbouwen en dan nog geld overhouden. Vanaf dan is het zonder 'kopzorgen' rijden en flink geld besparen...!

Geplaatst: 31.01.2009 - 13:57
door bart simpson
@ davidjoost, datzelfde dacht ik idd ook, alleen lees ik dat Vialle voor de Flexifuels een andere kop adviseerde

Geplaatst: 31.01.2009 - 14:45
door davidjoost
Werkelijk waar? Verbazingwekkend! Heeft dat te maken met het vaste versus hydraulische klepstoter-verhaal? Ik weet namelijk dat er bij dat andere Zweedse merk al wel goede ervaringen zijn met 'BioPowers' die op LPG rijden... Zogenaamde TrioPowers! :lol:

Geplaatst: 04.02.2009 - 00:22
door Ramon&Ramon
Dit is het gereedschap waarmee de kleppen van een 5 cilnder worden gesteld,het is ongeveer 6 uur werk.

Geplaatst: 04.02.2009 - 17:01
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Dit is het gereedschap waarmee de kleppen van een 5 cilnder worden gesteld,het is ongeveer 6 uur werk.
En hier hoe het zonder kan: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047 :P
Heb je iets langer werk. :wink:

Geplaatst: 04.02.2009 - 17:21
door Ramon&Ramon
dan duurt het iets langer,en met het goeie gereedschap zijn de afstelprocedures een stuk makkelijker.

Geplaatst: 04.02.2009 - 17:23
door Ramon&Ramon
Het is alleen jammer dat het giga duur is dat spul.maar het verdient zichzelf terug op den duur.

Geplaatst: 04.02.2009 - 17:37
door Gast
Ramon&Ramon schreef:dan duurt het iets langer,en met het goeie gereedschap zijn de afstelprocedures een stuk makkelijker.
Volledig mee eens.
Ramon&Ramon schreef:Het is alleen jammer dat het giga duur is dat spul.maar het verdient zichzelf terug op den duur.
Eens, maar ik heb het nu 1 keer gedaan. Dus terug verdienen zit er niet in. :wink:

Dit ding heb ik nog liggen: (en niet gebruikt)

Geplaatst: 04.02.2009 - 19:54
door Ramon&Ramon
neem maar een keer mee naar een meeting,dan neem ik hem wel van je over!

Geplaatst: 04.02.2009 - 21:10
door Gast
Ramon&Ramon schreef:neem maar een keer mee naar een meeting,dan neem ik hem wel van je over!
Zal er over denken.
Deze had jij toch al?

Geplaatst: 04.02.2009 - 23:58
door Ramon&Ramon
klopt,maar hij wordt een beetje gammel!:)

Geplaatst: 16.02.2009 - 19:45
door Wim J
Vandaag nog maar eens 5 liter Flash Lube gehaald bij een lokale LPG-installateur. Eventjes navraag gedaan naar de electronische flashlube variant. De werkplaats ging vol met reclame ervoor!
Het zou zo'n 300 euro kosten om de klassieke variant te vervangen door een electronische,...

Doen ???? (2.5T motor B5254T2)