Wat bedoel je daarmee Alex? Jouw slechte ervaring hoeft toch niet meteen mijn slechte ervaring te zijn? Ik krijg bij mijn Volvo-specialist erg goede service, waar ik zeer tevreden over ben. Dat mag ik toch zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Vervelend voor jou dat jij een andere ervaring hebt, maar aub niet generaliseren.AlexV70 schreef:VolvoRob schreef:Ik betaal niets.... Bij mij heet het service.![]()
In je dromen.....
Om te janken ...die beurt...
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik betaal ook niets voor de jaarlijkse bandenwissel. Opslag gewoon thuis in de garage. Service noemt m'n bandenboer dat 
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@Carfreak: wellicht doen ze dat alleen bij Black Sapphires... 
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
Gbruijn
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 08:18
Ik heb onlangs €1100,- betaald bij een monteur die in zijn vrije tijd mijn Volvo V70 D5 onderhoud.
Dat bedrag is opgebouwd uit 2 nw Michelin banden, die werden gewisseld met de banden achter.Verder een kunststof buis tussen Turbo en intercooler ?die had ik kapot gereden over een losliggende stoeptegel.
Nieuwe distrubutieriem, waterpomp en multiriem plus spanner.Dit alles op advies van de dealer, waar de monteur nauwe kontakten mee heeft.
Verder nog 2 nieuwe remblokken achter.
Alles origineel Volvo.
Als ik mijn auto naar de dealer had gebracht dan was ik vele Euro's lichter geweest.
Zij rekenden alleen al voor het vervangen van de kunsstof buis tussen Turbo en intercooler €250,=
Mvrgr.
Dat bedrag is opgebouwd uit 2 nw Michelin banden, die werden gewisseld met de banden achter.Verder een kunststof buis tussen Turbo en intercooler ?die had ik kapot gereden over een losliggende stoeptegel.
Nieuwe distrubutieriem, waterpomp en multiriem plus spanner.Dit alles op advies van de dealer, waar de monteur nauwe kontakten mee heeft.
Verder nog 2 nieuwe remblokken achter.
Alles origineel Volvo.
Als ik mijn auto naar de dealer had gebracht dan was ik vele Euro's lichter geweest.
Zij rekenden alleen al voor het vervangen van de kunsstof buis tussen Turbo en intercooler €250,=
Mvrgr.
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@Gbruijn: lijkt me een zeer faire prijs-opbouw.... Er zijn verschillende dealers actief op dit forum die zich wellicht eens achter de oren krabben bij het lezen van deze post.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
VolvoRob, wat voor werk doe je zelf?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@VolvoMafia: ik geloof niet dat de aard van mijn werkzaamheden van belang is voor de voortgang van deze discussie. Ik heb wel een meer dan gemiddelde interesse voor het merk Volvo. Vanwaar de vraag?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
De vraag heb ik gesteld om deze opmerking:VolvoRob schreef:@VolvoMafia: ik geloof niet dat de aard van mijn werkzaamheden van belang is voor de voortgang van deze discussie. Ik heb wel een meer dan gemiddelde interesse voor het merk Volvo. Vanwaar de vraag?
eens te kunnen vergelijken met voorbeelden uit de branche waarin jij werkzaam bent. Lijkt me dus zeker relevant.VolvoRob schreef: Er zijn verschillende dealers actief op dit forum die zich wellicht eens achter de oren krabben bij het lezen van deze post.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Waar dit topic mee begon was een bericht over de prijs van een beurt, inclusief een aantal reparaties. Als we het puur gaan hebben over de prijs voor een onderhoudsbeurt, dus zonder extra reparaties, dan zijn de genoemde bedragen niet eens zo hoog. Let wel, gemiddeld 500 euro is een bak poen maar vergeet niet dat de dealer dan de volledige onderhoudsbeurt, incl. olie en filters heeft uitgevoerd.
Zet dat bedrag nu eens af tegen de 20k of 30k die de auto gereden heeft alvorens er weer een beurtje moet plaats vinden. Wat is dan 500 euro? Mijn vorige, een Opel Astra diesel, was niets goedkoper in onderhoud.
Vergeet vooral niet dat de meeste posters in dit topic in Volvo's rijden met kilometerstanden waar je U tegen zegt. Dan mag er dus eens iets kapot gaan en als het dan kapot is.....dan moet het weer klaar. En hoe we dat, ieder voor zich, regelen is dan ook aan ons. We kunnen naar de dealer, naar de lokale fietsenmaker, Beun de Haas of Duitsland. Maar aan het einde komt altijd de rekening.
Om terug te komen op het reguliere onderhoud: Uitgaande van -1- beurt per jaar en het wegvallen van de noodzaak van een Wegenwachtlidmaatschap a 120 euro/jr = ongeveer 400 euro per jaar aan onderhoud bij de dealer. Daar hoeft geen enkele dealer zich voor achter de oren te krabben, dat zijn, in mijn beleving, nette prijzen voor dealeronderhoud.
Zet dat bedrag nu eens af tegen de 20k of 30k die de auto gereden heeft alvorens er weer een beurtje moet plaats vinden. Wat is dan 500 euro? Mijn vorige, een Opel Astra diesel, was niets goedkoper in onderhoud.
Vergeet vooral niet dat de meeste posters in dit topic in Volvo's rijden met kilometerstanden waar je U tegen zegt. Dan mag er dus eens iets kapot gaan en als het dan kapot is.....dan moet het weer klaar. En hoe we dat, ieder voor zich, regelen is dan ook aan ons. We kunnen naar de dealer, naar de lokale fietsenmaker, Beun de Haas of Duitsland. Maar aan het einde komt altijd de rekening.
Om terug te komen op het reguliere onderhoud: Uitgaande van -1- beurt per jaar en het wegvallen van de noodzaak van een Wegenwachtlidmaatschap a 120 euro/jr = ongeveer 400 euro per jaar aan onderhoud bij de dealer. Daar hoeft geen enkele dealer zich voor achter de oren te krabben, dat zijn, in mijn beleving, nette prijzen voor dealeronderhoud.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
Ex-lease
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 11.03.2008 - 22:36
Bij volvo-dealer inderdaad. En standaard dealer-prijzen staan genoemd: 140.000 km: 467 euro. Komen dan dus twee wissers plus APK bij, en dan zit je ongeveer op die 523. Maar goed, volgend jaar distributieriem, dus dan ben ik echt aan de beurt ...Ramon&Ramon schreef:Ex-lease schreef:Deze week bij de dealer de 140.000 km beurt laten doen, inclusief APK. Geen bijzonderheden, alleen ruitenwisserbladen voor en achter vernieuwd. Totale kosten bedroegen 523 euro. Fietsje in bruikleen om van en naar de dealer te komen. Prima.
Nu hopelijk weer een jaartje zorgenloos rijden, tot aan de volgende beurt (die wel wat duurder zal zijn vanwege vervanging distributieriem).
Duur fietsje dan:)
Een beurtje,twee wissers, plus APK???
Begrijp niet waar ze deze prijs vandaan halen,was het een Volvo dealer?
Volvo V70 2003 2.4 140pk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je kunt mijh simpelweg niet uitleggen dat olie verversen en een multifilter vervangen bijna 500 euro moet kosten. Tuurlijk, er worden daarnaast nog andere punten gecontroleerd, maar die auto staat echt niet langer dan een uur op de brug. En dan vind ik het echt erg veel geld. Als het nu allemaal goed zou gebeuren was het misschien nog wel ok, maar bij sommige dealers worden zo vreselijk veel fouten gemaakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Grote beurt voor mijn vorige auto, een Opel Astra diesel, bij "Hiro, die experten fur Autos" aan de Papenburgerstrasze in Leer (Dld):
Duur van de gehele beurt 2 1/2 uur (Kunde wartet)
Alle filters, olie vervangen, op alle punten gecontroleerd en de auto gewassen en gedroogd.
Ben ik wel eens benieuwd wat een duitse Volvodealer vraagt voor het uitvoeren van een reguliere onderhoudsbeurt zonder extra reparaties!
Duur van de gehele beurt 2 1/2 uur (Kunde wartet)
Alle filters, olie vervangen, op alle punten gecontroleerd en de auto gewassen en gedroogd.
Ben ik wel eens benieuwd wat een duitse Volvodealer vraagt voor het uitvoeren van een reguliere onderhoudsbeurt zonder extra reparaties!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Dienstverlening aan de farma. Zeer prijsgevoelig en competitief. Je bent net zo goed als je laatste opdracht. Repeat business bestaat zeker, maar dan gelden extreme discount policies in master agreements.VolvoMafia schreef:De vraag heb ik gesteld om deze opmerking:VolvoRob schreef:@VolvoMafia: ik geloof niet dat de aard van mijn werkzaamheden van belang is voor de voortgang van deze discussie. Ik heb wel een meer dan gemiddelde interesse voor het merk Volvo. Vanwaar de vraag?eens te kunnen vergelijken met voorbeelden uit de branche waarin jij werkzaam bent. Lijkt me dus zeker relevant.VolvoRob schreef: Er zijn verschillende dealers actief op dit forum die zich wellicht eens achter de oren krabben bij het lezen van deze post.
Ik deel trouwens de mening van EdRaket: 500 Euro voor olie + filters + een keer rond mijn auto heen lopen vind ik belachelijk. Het gaat mij bij een beurt om de kwaliteit die geleverd wordt. Het feit dat de garage is gevestigd in een chique pand met glazen facade conform de Volvo branding format vind ik niet belangrijk. Dat moet allemaal betaald worden door de klanten, toch?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ondanks het competitieve karakter lijkt me dit nog ondoorzichtiger dan het tarief van de dealer. Lastig om een waarde te hangen aan een dienst, aan jou dus, en om daar een realistische vergoeding aan te koppelen. Ook de tijdsduur van die dienst is lastig te bepalen, hoe lang mag een bepaald projectje lopen? Dus hoe is jouw prijs opgebouwd? Dat is bij een garage niet heel veel anders helaas, al gaat het daar meer over duidelijk aanwijsbare kostenposten. Wel eens gedacht aan alle overheidseisen die er gesteld worden? Milieu, Arbo, etc. die worden allemaal betaald door de winstmarges op verkoop en werkplaats. Jouw nieuwe laptop en je telefoonrekening verreken je toch ook in je uurtarief? Maar dan wel eerlijk je prive-telefoontjes niet doorbelasten.VolvoRob schreef:
Dienstverlening aan de farma. Zeer prijsgevoelig en competitief. Je bent net zo goed als je laatste opdracht. Repeat business bestaat zeker, maar dan gelden extreme discount policies in master agreements.
Het lijkt heel flauw, het enige wat ik probeer aan te geven is dat er veel meer komt kijken bij het samenstellen van het tarief. En dat je vaak ook geen invloed hebt op de kosten
Allereerst is het gewoon ene heel bedrag, klare zaak. Maar het wordt hier wel heel makkelijk afgedaan als "olie erin en weer naar buiten". Een goede, serieuze monteur is echt wel een tijd met de auto bezig. En niet alleen het pand wordt betaald, ook de specifieke kennis van de monteurs. En de moderne gereedschappen. Zoals hier wel meer wordt geschreven: vergelijk het met dealers van andere merken en dan zijn de verschillen echt niet groot. Ook hier doet de concurrentie zijn werk hoor.VolvoRob schreef:
Ik deel trouwens de mening van EdRaket: 500 Euro voor olie + filters + een keer rond mijn auto heen lopen vind ik belachelijk. Het gaat mij bij een beurt om de kwaliteit die geleverd wordt. Het feit dat de garage is gevestigd in een chique pand met glazen facade conform de Volvo branding format vind ik niet belangrijk. Dat moet allemaal betaald worden door de klanten, toch?
Het zou fijn zijn als eea beter genuanceerd wordt. Dat is de enige reden dat ik op het forum deze berichtgeving aanvecht. Waarom doet men nog boodschappen bij de AH? De cola bij de Liddle is toch veel goedkoper? Je hoeft toch geen mooie grote winkel met voldoende parkeerruimte?
Rob, het is geen aanval, begrijp me aub goed. Probeer alleen te laten zien dat het niet zo zwart-wit is als constant wordt gesteld
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@VolvoMafia: ik beschouw het zeker niet als aanval. Ik kan een constructieve discussie wel waarderen. Mijn stelling in deze is dat een goede garage geen absurde tarieven hoeft te rekenen, omdat zijn monteurs altijd aan het werk zijn en dus billable hours draaien. Wanneer in een garage (of om het even welk ander bedrijf) uren niet doorbelast kunnen worden, gaan de prijzen omhoog om te compenseren voor niet gerekende uren. Dat is niet Volvo-specifiek, maar dat geldt voor de meeste merken. De balans is niet eenvoudig te vinden, dat kost tijd een doorzettingsvermogen. Diegenen die dat hebben, hebben meestal een trouwe schare klanten. Merkdealer of ''gewone'' garage.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
rene69
- 3rd Gear member
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 18.01.2006 - 22:28
Ben voor de eerste keer voor een beurt eens niet bij de volvo dealer gegaan.
Bij een ex volvo monteur langsgegaan die 8 jaar bij een dealer had gewerkt en nu zijn eigen garage heeft.
Had via ebay een nieuwe sportchassis set gekocht met nivomats en wilde die door hem laten monteren. Dit koste me slechts 120 euro inclusief uitlijnen.
Heb er meteen de olie laten verversen incl. filter, het brandstoffilter, het interieurfilter en apk + een paar kleine dingetjes + dus de montage chassis voor het totaalbedrag van 240 euro.
Daar had ik vorig jaar alleen de olie + filter + apk voor bij volvo.
Bij een ex volvo monteur langsgegaan die 8 jaar bij een dealer had gewerkt en nu zijn eigen garage heeft.
Had via ebay een nieuwe sportchassis set gekocht met nivomats en wilde die door hem laten monteren. Dit koste me slechts 120 euro inclusief uitlijnen.
Heb er meteen de olie laten verversen incl. filter, het brandstoffilter, het interieurfilter en apk + een paar kleine dingetjes + dus de montage chassis voor het totaalbedrag van 240 euro.
Daar had ik vorig jaar alleen de olie + filter + apk voor bij volvo.
V70N 2.5T fasttech
-
rene69
- 3rd Gear member
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 18.01.2006 - 22:28
Ik moet zeggen dat ik toch ook wel positief verrast werd toen ik ging afrekenen. Hoop dat hij nog lang zo goedkoop blijft.degids schreef:Dat is wel extreem goedkoop. Weet je zeker dat het geen vriendendienst was?
Ik denk dat hij een heel laag uurloon vraagt.
Weet niet of ik hier reclame mag maken?
Gaat om garage Jos Snijders in Landgraaf.
V70N 2.5T fasttech
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zo niet, dan is dat nu toch al te laat!rene69 schreef:
....
Weet niet of ik hier reclame mag maken?
Gaat om garage Jos Snijders in Landgraaf.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24701
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Gelukkig, een reactie waar ik al lang op zit te wachten hier op het forum. Heb graag goed beargumenteerde discussiesVolvoRob schreef:@VolvoMafia: ik beschouw het zeker niet als aanval. Ik kan een constructieve discussie wel waarderen. Mijn stelling in deze is dat een goede garage geen absurde tarieven hoeft te rekenen, omdat zijn monteurs altijd aan het werk zijn en dus billable hours draaien. Wanneer in een garage (of om het even welk ander bedrijf) uren niet doorbelast kunnen worden, gaan de prijzen omhoog om te compenseren voor niet gerekende uren. Dat is niet Volvo-specifiek, maar dat geldt voor de meeste merken. De balans is niet eenvoudig te vinden, dat kost tijd een doorzettingsvermogen. Diegenen die dat hebben, hebben meestal een trouwe schare klanten. Merkdealer of ''gewone'' garage.
Volvo werkt met standaardprijzen voor de diverse werkzaamheden. Daar is een uurloon in verwerkt op basis van een maximale tijd die een klus mag duren. Dit wordt allemaal door Volvo vastgesteld en in het computersysteem geladen. En bij de meeste dealers zit het met de efficiëntie in de werkplaatsuren wel snor.
Ben blij dat jij er nuchter naar kijkt, heb op het forum al meermalen de stelling dat 'het werkplaatstarief direct het salaris van de monteur is' voorbij zien komen en die probeer ik te weerleggen door een beetje bewustwording te creeren wat er meer komt kijken bij de bedrijfsvoering.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!















